Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRudolf Ševčík
1
Marketing pro NNO aneb jak se nenechat semlít Postřehy z letošního ročníku soutěže Být vidět Tomáš Jindříšek & Matěj Novák 12.10. 2011
2
Konkurence je velká, odlište se …
3
Pár poznámek z letošní ročníku Být vidět „Nápadité, velké vizuály Hezká fotka, další obsah už ne tak pěkný Přehlednost i pro neznalce! Vytáhnou to podstatné, obětovat i velké věci Pozor na neprofesionalitu (Word) Pěkná, ale depresivní Méně textů, více nadšení! Umělecké dílo nemusí být studené Černobílé - jen odůvodněně Grafy – vizualizace pěkná, ale pak všude!“ Ne každého vaše téma zajímá – vytáhněte to podstatné Nejhorší pocity - Pasivita, unylost, nezájem, bezmocnost Správně - Aktivita, radost, pomoc, alarmující, prozření
4
Komunikace je dlouhodobá Uvažujte dlouhodobě Co je integrovaná kampaň Jedna vlaštovka jaro nedělá Méně je více
5
Může vedle velkých uspět malý? Klíčové otázky Je možné vedle zvětšující se konkurence uspět? Jak zaujmout, když jiní jsou větší a mají více prostředků? Kde na to mám vzít čas?
6
Zjednodušte komunikaci… Méně je více Na druhé straně „sedí“ normální člověk ne grantový úředník… Používejte srozumitelný jazyk Vytvořte pozitivní diskriminaci vybraných informací… (nedávejte všechno všem…) Buďte struční
7
Máte správnou cílovou skupinu? Řada neziskových organizací cílí komunikaci příliš pocitově… Některé nekomunikují vůbec, protože „to nepotřebují“… Jiné nedokážou svou myšlenku „prodat“
8
… je třeba vylézt z ulit
9
Buďte tam, kde jsou lidé…
10
Klíčová je vyváženost emocí a logiky
11
Nestačí mít přehledné informace, ale i emoce…
13
Nemluvte o sobě, ale o svých klientech
14
Sami poznáte kvalitu…
16
Navoďte atmosféru…
17
Shrnutí: 4 klíčové aspekty komunikace Srozumitelnost Umožňuje se zapojit osloveným OdlišnostPřesvědčivost
18
Otevřete-li se více lidem, lidé se více otevřou vám… Moderní neziskovka v moderní době Být aktivní Zapojte vaše dárce i klienty Získávat prostředky a jen dělat svou užitečnou práci přestává stačit… Musíte objasňovat své poslání, svou činnost…
19
Fundraising: Buďte konkrétní…
20
Zamyšlení - Kolik to bude stát a kdo to bude dělat? Jednoduché řešení - v řádů tisíců nebo desetitisíců Složitější řešení - desítky tisíc až statisíce Další náklady – webhosting, reklama, tisk, optimalizace…. však víte Zvažujte Můžete platit, nebo využít granty…. „Ale… nemůže to někdo udělat jako sponzorský dar?“ „Nemůžu si to udělat sám?“ „A když to někdo udělá zdarma, bude se o to starat?“ Doporučení Kombinujte, nechte si možnost aktualizace Využívejte nástroje zdarma Buďte nicméně vždy profesionální a nešetřete na nesprávném místě
21
Nemusíte dělat vše, důležité je začít… Napište si dnes alespoň tři jednoduché myšlenky, které uděláte hned zítra…
22
Kontakt Tomáš Jindříšek +420 724 105 416 tomas@jindrisek.com www.jindrisek.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.