Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMonika Šmídová
1
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20 Popis výukového materiálu Název:Cestovní ruch – Outsourcing Autor:Bc. Pavel Lang Datum:12.1.2013 Obor:a) 65-41-L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) 65-41-L/01 Gastronomie Ročník:a) - 1. ročník a b) - 4. ročník Předmět:Cestovní ruch, Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Cestovní ruch a Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor
2
OUTSOURCING Outsourcing je možné obecně chápat jako převedení péče o určitou část činnosti ve firmě na vnějšího poskytovatele
3
OUTSOURCING Základem takového řízení je využití vnějších zdrojů – outside resource using Dobře zvládnutý outsourcing umožňuje podnikům se lépe soustředit na svoje klíčové aktivity a starost o podpůrné procesy přenechat specialistům Outsourcing dává jedinečnou příležitost svěřit každou jednotlivou službu do rukou toho nejlepšího poskytovatele ve svém oboru
4
OUTSOURCING Tento tzv. „ best of breek“ přístup se uplatňuje zejména u dodávek služeb, které jsou založeny na špičkových technologiích a know-how Organizace se může plně věnovat hlavním činnostem svého podnikání a stává se tak konkurenceschopnější Celkový světový objem „průmyslu“ outsourcingu se pohybuje řádově ve stovkách miliard dolarů a předpovídá se mu další strmý nárůst
5
OUTSOURCING Výhody outsourcingu: snížení fixních nákladů zvýšení kvality poskytovaných služeb využitím dodavatelů, kteří jsou profesionály ve svém oboru přístup ke špičkovým technologiím bez nutnosti investovat do jejich nákupu delegování rizik a odpovědnosti zvýšení pružnosti a výkonnosti
6
OUTSOURCING zjednodušení personálního zabezpečení zpřehlednění a předvídatelnost nákladů firma zeštíhlí, zpružní a zefektivní jistota dlouhodobého, oboustranně výhodného vztahu dvou seriózních obchodních partnerů
7
OUTSOURCING Úspěšný proces outsourcingu sestává z několika důležitých kroků: analýza současného stavu a rozhodnutí o tom, které činnosti jsou neefektivní, a které je výhodné zadat externímu dodavateli porovnání nákladů a kvality vybraných činností s parametry nabízenými externí firmou přesná specifikace a cíle zadaných služeb a určení dodavatelských vztahů
8
OUTSOURCING stanovení kritérií a výběr dodavatele(ů) sjednání kontraktu včetně ustanovení smluvních podmínek a kritérií výkonnosti řízení přechodové etapy řízení vzájemného vztahu pravidelné vyhodnocování kvalitativní, ekonomické
9
OUTSOURCING Vhodné činnosti vyčleněné pro outsourcing v cestovním ruchu informační technologie servisní a telefonická centra účetnictví zpracování dat vyhledávání lidských zdrojů
10
OUTSOURCING Vhodné činnosti vyčleněné pro outsourcing v cestovním ruchu marketingové činnosti vybrané prodejní činnosti úklidové činnosti hotelová bezpečnostní a ochranná služba zabezpečení parkoviště, garáží a navazujících služeb překlady a tlumočení
11
OUTSOURCING Vhodné činnosti vyčleněné pro outsourcing v cestovním ruchu likvidace a zabezpečení odpadového hospodářství vypracování kritérií a vyhodnocování HACCP kontrolní činnosti praní hotelového prádla směnárenská činnost (ne vždy) sekretářské a asistenční služby
12
OUTSOURCING Vhodné činnosti vyčleněné pro outsourcing v cestovním ruchu organizační činnosti spojené s realizací kongresové turistiky dopravní služby logistické zázemí právní poradenství účetní, personální, provozní audity
13
OUTSOURCING Výstupy Test: 1. Navrhněte činnosti hotelu vhodné pro outsourcing Odpovědi zpracujte písemně jako samostatnou práci 2. Popište výhody outsourcingu pro činnosti dle otázky č. 1 3.Vyberte jednu zásadní činnost hotelu, kterou jste navrhli pro outsourcing a pro úspěšný proces outsourcingu popište několik důležitých kroků
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.