Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarie Danuše Bílková
1
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA
2
Reklama z latinského „reklamare“ (znovu křičeti) proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace o zboží a službách určité společnosti Placená i neplacená forma propagace informace šířené prostřednictvím komunikačních médií (televize, rozhlas, CD/DVD nosiče, tisk, dopravní prostředky, plakáty a letáky, internet)
3
Cíle reklamy tvorba zisku tvorba silné značky zvýšení poptávky posílení pozice na trhu zlepšování pověsti firmy – pozitivní image motivace vlastních pracovníků rozšíření distribuční sítě
4
Historie Počátky spojené s obchodem První písemný záznam – Memphis, Egypt (cca 3000 př. n. l.) rozvoj s vynálezem knihtisku (15.stol) 1841 – první profesionální reklamní agentura (USA) Letákové kampaně během světových válek Rozmach sdělovacích prostředků ve 20. století (rádio, televize, internet)
5
Druhy reklamy Internetová reklama – bannery Televizní – spoty, teleshopping Tisková – letáky, noviny, časopisy Rozhlasová - spoty Mobilní (pohyblivá) – auta, dopravní prostředky Venkovní – billboardy, plakáty, jiné plochy Alternativní – chodící reklama, lavičky, zastávky Propagační předměty – trička, propisky
6
Reklama podle kategorie Reklama orientovaná na spotřebitele - získává nové zákazníky a posílit "věrnost" stávajících uživatelů Reklama orientovaná na produkt – má za úkol zvýšit odbyt výrobků Reklama orientovaná na trh – oslovuje určitou cílovou skupinu Reklama orientovaná na vlastní podnik - pokouší se změnit image firmy v očích veřejnosti
7
Product placement forma skryté (podprahové) reklamy „fenomén nového tisíciletí“ cílená propagace produktu v audiovizuální podobě u nás až do 17.srpna 2009 zakázána, regulace v rámci EU, v USA zcela tolerován používána ve filmech, seriálech, videohrách, zábavních pořadech Apple, Coca Cola, automobily, cigarety
8
Subvertising = antireklama Ilegální parodování komerčních reklam „boj proti lži, komerci a konzumu“ Veřejností vnímán negativně jako vandalismus
9
Reklama v ČR Kodex reklamy vydaný Radou pro reklamu - formulován s cílem, aby reklama v České republice sloužila k informování veřejnosti a splňovala etická hlediska působení Zvláštní podmínky na reklamu zaměřenou na mládež pod 18 let, reklamu na alkohol, tabák a léčiva, zbraně, potraviny, pohřebnictví
10
Etika reklam Reklamy jsou považovány za neetické, pokud: navozují dojem, že bez koupě zboží můžete utrpět vážnou újmu vy, nebo vaše děti proklamují vlastnosti, které výrobek nemá nebo mít nemůže znevažují výrobek konkurence reálné složení výrobku neodpovídá složení uvedenému na obalu = lživé jsou nemorální, obscénní či urážlivé
20
Zakázané reklamní spoty http://www.youtube.com/watch?v=8GNL1Df7h10 http://www.youtube.com/watch?v=8GNL1Df7h10 http://www.youtube.com/watch?feature=player_e mbedded&v=a7e311K-P-I http://www.youtube.com/watch?feature=player_e mbedded&v=a7e311K-P-I http://www.youtube.com/watch?feature=player_e mbedded&v=PPEWzUNQg1I http://www.youtube.com/watch?feature=player_e mbedded&v=PPEWzUNQg1I http://www.youtube.com/watch?v=xHvRnuwUJK4& playnext=1&list=PL7D8D558617C5C88A&feature =results_video http://www.youtube.com/watch?v=xHvRnuwUJK4& playnext=1&list=PL7D8D558617C5C88A&feature =results_video
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.