Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDaniela Slavíková
1
Problematika IDS na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou, 17. 5. 2016 Dopravní fakulta Jana Pernera
2
Představení fakulty 2TRANSCOM - Žilina 200923. 6. 2009 Dopravní fakulta Jana Pernera Dopravní fakulta Jana Pernera (DFJP) vznikla v dubnu 1993 navazuje na Vysokou školu železniční v Praze a na Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině, odkud po rozdělení federace přešla většina česky mluvících VŠ učitelů a studentů DFJP je fakultou multi-disciplinárního charakteru od roku 1993 se fakulta neustále rozvíjí, velmi významným krokem bylo otevření jedinečného Vývojového a výzkumného centra v dopravě má dnes všechny atributy univerzitního pracoviště DFJP je dnes možné považovat za „vlajkovou loď“ českého vysokého dopravního školství 2 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou, 17. 5. 2016
3
Vazba DFJP na praxi (1/2) 3TRANSCOM - Žilina 200923. 6. 2009 Dopravní fakulta Jana Pernera3 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou, 17. 5. 2016 řešení grantů, projektů a studií ze širokého spektra odborného zaměření fakulta působí jako nezávislý arbitr v rámci posudků příprava studentů jako budoucích odborníků v praxi důraz na zpětnou vazbu od praxe aplikace námětů z praxe, nejen v rámci výuky zapojení zástupců z praxe do výuky i výzkumu řešení závěrečných prací na podněty a ve spolupráci s praxí (dobrá využitelnost výsledků v praxi)
4
Vazba DFJP na praxi (2/2) 4TRANSCOM - Žilina 200923. 6. 2009 Dopravní fakulta Jana Pernera4 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou, 17. 5. 2016 fakulta se v dosavadních ročnících soutěže „Škola doporučená zaměstnavateli“ umístila vždy v první desítce fakult v rámci ČR (www.doporucenozamestnavateli.cz) o pořadí hlasují personalisti z 230 významných zaměstnavatelů v ČR, jako např. ŠKODA AUTO, ČEZ, Česká pošta, FOXCONN, Robert Bosch, AGC, ArcelorMittal, O2, T-Mobile, Siemens, Continental, apod. dominují fakulty s technickým zaměřením, především na oblast strojírenství, ale také dopravu (DFJP jediný zástupce z oblasti dopravy v první desítce), elektrotechniku a obory spojené s informačními technologiemi
5
IDS - co může DFJP ve výzkumu nabídnout 5TRANSCOM - Žilina 200923. 6. 2009 Dopravní fakulta Jana Pernera5 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou, 17. 5. 2016 Řešení grantů, projektů a studií z oblasti IDS a dopravní obslužnosti, včetně zapojení studentů do výzkumu formou závěrečných prací, participace např. v oblastech: dopravní plány (plány dopravní obslužnosti), organizace HD, generely dopravy vč. veřejné dopravy, optimalizace dopravy úlohy dopravní obslužnosti (dopravní modelování a simulace, technologie a řízení dopravy, systémová analýza) analýza trendů dopravy, statistika, krizový management plánování udržitelné městské mobility, bezbariérová doprava ekonomika, dopravní prostředky a infrastruktura vliv dopravy na životní prostředí, apod.
6
Zázemí DFJP v oblasti výzkumu 6TRANSCOM - Žilina 200923. 6. 2009 Dopravní fakulta Jana Pernera6 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou, 17. 5. 2016 kromě již zmiňovaného Výzkumného a vývojového centra v dopravě má fakulta další zázemí pro výzkum - myšlen i výzkum zaměřený na oblast IDS a dopravní obslužnosti: personální zajištění odborníky širokého zaměření laboratoře a další zázemí včetně četných SW nástrojů: –Dopravní laboratoř –Dopravní minilab –Dopravní sál –Přepravní laboratoř –…
7
Zaměření výuky na problematiku IDS 7TRANSCOM - Žilina 200923. 6. 2009 Dopravní fakulta Jana Pernera především ve studijních oborech zajišťovaných katedrami: –Technologie a řízení dopravy (TŘD) –Dopravní management, marketing a logistika (DMML) informace k IDS ve více předmětech, a to: –bakalářského studia –navazujícího magisterského studia, –doktorského studia (předmět Teorie dopravních a telekom. systémů) zaměření závěrečných prací na oblast IDS výběrové přednášky odborníků z praxe využití výsledků řešených projektů a studií 7 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou, 17. 5. 2016
8
Předmět Integrované dopravní systémy 8TRANSCOM - Žilina 200923. 6. 2009 Dopravní fakulta Jana Pernera 1.Úvod do problematiky, podsystémy IDS, zkušenosti ze zahraničí 2.Zapojení MHD, příměstské a regionální dopravy do IDS 3.Integrované taktové jízdní řády, problematika periodické dopravy 4.Vliv legislativního prostředí na IDS, základní právní normy 5.Formy a možnosti integrace (dopravní, tarifní, atd.), přínosy IDS 6.Optimalizace dopravní obslužnosti, vymezení zájmového území 7.Problematika založení organizátora, jeho činnosti a právní formy 8.Organizační uspořádání IDS, činnost účastníků IDS 9.Vývojové etapy IDS, postup vytváření IDS, zapojení organizátora 10.Finanční zajištění, odbavovací a informační systém 11.Kontrolní činnost, zúčtovací centrum 8 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou, 17. 5. 2016
9
Co chceme do budoucna zlepšit? 9TRANSCOM - Žilina 200923. 6. 2009 Dopravní fakulta Jana Pernera9 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou, 17. 5. 2016 ještě zvýšit spolupráci s praxí, nejen v oblasti IDS a dopravní obslužnosti s tímto je spojená snaha o ještě větší podíl výběrových přednášek odborníků z praxe pokračování v trendu řešení závěrečných prací z oblasti IDS a dopravní obslužnosti snaha o ještě širší zapojení se do výzkumné činnosti prezentovat výsledky výzkumu na konferencích, apod. uvítáme jakékoliv konstruktivní připomínky nejen k výukovému procesu (vždy je co zlepšovat)
10
Děkuji za pozornost. 10TRANSCOM - Žilina 200923. 6. 2009 Dopravní fakulta Jana Pernera Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou, 17. 5. 2016
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.