Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadim Černý
1
PROJEKT „ AGENT“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07./2.4.00/12.0097 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
2
Proč? Spolupráce VŠ, VaV pracovišť a podnikatelské sféry Problémy z akademické sféry: složitá organizační struktura pracovišť bariéry v komunikaci absence komunikace mezi VŠ a podniky neprošlapaná cesta neznalost poptávky Problémy ze strany podniků: malá důvěra ve služby univerzity neznalost struktury univerzity chybí tradice neznalost nabídky
3
Projekt AGENT posílení využití komerčního potenciálu univerzit podpora inovací posílení tzv. třetí role VŠ, jako poskytovatele služeb podnikatelské sféře a veřejnosti a producenta nových řešení a inovací pro aplikační sféru
4
Jak toho dosáhnout? dalším vzděláváním (soft skills) => pořádání kurzů, kulatých stolů získáním zpětné vazby => účast na workshopech, match-making setkáních lepším pochopením podniků => pracovní stáže (1 měsíc) zefektivněním zprostředkování požadavků / nabízených inovací => technologičtí skauti, kontaktní manažeři
5
Jak toho dosáhnout? lepší dostupností informací & získáním moderního nástroje pro přenos informací a znalostí => informační, nabídkový a poptávkový portál AGENT zveřejněním nabízených služeb => zpracování nabídkových profilů jednotlivých ústavů vědět kam se obrátit => vznik kontaktního místa Podnikatelský inkubátor VŠB - TUO
6
Model komunikace VŠB-TUOSUOUUTBÚG AV ČR PODNIKY A DALŠÍ INSTITUCE
7
Kdo je technologický skaut? Technologický skaut je technicky vzdělaný pracovník nebo vědec, aktivní člen výzkumného týmu, který bude v rámci projektu AGENT speciálně vyškolen: v oblasti komunikace s firmami v oblasti transferu technologií v oblasti průmyslově-právní ochrany k výsledkům VaV tak, aby byl schopen: propagovat a reprezentovat efektivně komunikovat úspěšně vyjednávat a vyhledávat příležitosti spolupráce s firmami pro vědecký tým, který zastupuje.
8
Technologický skauting ZDROJ: Rohrbeck, R. Technology Scouting – a case study on the Deutsche Telekom Laboratories online . New Delhi, India, 2007. cit. 12. ledna 2010 . Dostupné na: http://mpra.ub.uni-muenchen.de/5699/http://mpra.ub.uni-muenchen.de/5699/
9
Přínosy akademičtí a ostatní pracovníci VŠ studenti VŠ možnost rozšíření znalostí v oblasti komercionalizace výsledků pomoc při navazování / realizaci spolupráce s podniky uznání vyšší míru nezávislosti zvýšení prestiže univerzity
10
Partneři VŠB – TUO (žadatel) Ostravská univerzita Slezská univerzita v Opavě Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Ústav geoniky AV ČR Agentura pro regionální rozvoj Krajská hospodářská komora Moravskoslezský strojírenský klastr Sdružení pro rozvoj MSK
11
Projekt AGENT OP VK, oblast podpory 2.4 – Partnerství a sítě leden 2010 – prosinec 2012 (36 měsíců) 2 technologičtí skauti (tj. 50h/měsíc) na UTB ve Zlíně Chceme dokázat, že realizace spolupráce univerzity s praxí je možná a pro obě strany přínosná! Prostor pro dotazy
12
DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Vladimíra Miklová miklova@uni.utb.cz +420 576 038 030 Název projektu: AGENT Registrační číslo projektu: CZ.1.07./2.4.00/12.0097 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.