Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilZdeněk Kříž
1
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0644Číslo sady 34Číslo DUM 09 Předmět Ekonomika Tematický okruh Marketingový mix Název materiálu Propagace Autor Ing. Charlotta Kissová Datum tvorby 20. 4. 2013Ročník 2. ročník Anotace Kombinovaný materiál zaměřený na téma propagace. Obsahuje charakteristiku propagace, propagačních strategií a přehled nástrojů propagace. Součástí je i samostatná aktivita žáků. Metodický pokyn Žáci se prostřednictvím prezentace seznámí se základními pojmy z oblasti propagace a formou úkolů si v závěru danou problematiku procvičí. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Charlotta Kissová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).
2
PROPAGACE
3
CHARAKTERISTIKA PROPAGACE proces komunikace mezi výrobcem a trhem ovlivňuje (stimuluje) prodej označení: propagační (komunikační) mix podstata: spotřebitel mění své potřeby v souladu s působením výrobce cíl: větší objem prodeje produktu
4
PRAVIDLO A.I.D.A. udává: jak přistupovat k propagaci tvoří ho: A attention = pozornost - vyvolání pozornosti zákazníka - př. vystavení produktu obal I interest = zájem - přesvědčení o užitku produktu - př. úspora času
5
PRAVIDLO A.I.D.A. D desire = přání - vyvolání přání koupě - př. životnost produktu záruční doba A action = akce, čin - přimět zákazníka ke koupi produktu - př. katalog s objednávkovým listem
6
VÝSLEDEK PROPAGACE 1. hodnotí se: a) účinnost propagace → př. porovnání skutečných a plánovaných tržeb b) důsledky propagace na nákupní chování → př. spokojenost s produktem, kladné ohlasy, procento nárůstu tržeb 2. provádí se: průzkum zákaznické odezvy → př. postoj k organizaci, postoj k produktu, rychlá identifikace značky
7
ZAMĚŘENÍ PROPAGACE ovlivňuje: 1. obchod (distributory) 2. konečné zákazníky (spotřebitele) udává: na jaký subjekt se podnik zaměří, aby dosáhl co nejvyššího objemu prodeje subjekty: organizace, místní instituce, široké okolí podniku, spotřebitel
8
ZAMĚŘENÍ PROPAGACE rozlišuje 2 strategie: 1. strategii tlaku (push) - podstata: podnik se zaměřuje na nejbližší článek, obchod (distributora) → př. maloobchod (snaha prodat mu co nejvíce produktů) - nástroje: cenové slevy, prostředky na reklamu - použití: přesycený trh, silná konkurence podobných produktů
9
ZAMĚŘENÍ PROPAGACE 2. strategii tahu (pull) - podstata: podnik se zaměřuje na konečný článek prodejního řetězu = konečného zákazníka (spotřebitele) → přesvědčení o výhodnosti koupě produktu - nástroje: reklama, zákaznické soutěže - použití: produkty zcela odlišné od konkurence, kladné hodnocení spotřebitelů Pozn.: obě strategie lze kombinovat
10
NÁSTROJE PROPAGACE 1. REKLAMA 2. PODPORA PRODEJE 3. PUBLICITA 4. OSOBNÍ PRODEJ 5. PŘÍMÝ MARKETING
11
ÚKOL – zadání Který z nástrojů propagace byste označili za práci s veřejností? Utvořte vlastní slogan k podpoře firmy, jejíž náplní činnosti je prodej brýlí a měření zraku.
12
ÚKOL – řešení Který z nástrojů propagace byste označili za práci s veřejností? (publicita) Utvořte vlastní slogan k podpoře firmy, jejíž náplní činnosti je prodej brýlí a měření zraku. (optik Jan Jasný: „Ode dneška vidím jasněji“)
13
ZDROJE BIŇOVEC, Karel. Přehled učiva k maturitní zkoušce z ekonomiky: podle právní úpravy platné od roku 2007. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna, 2007, 310 s. ISBN 978-80-7168- 989-8. ŠVARCOVÁ, Jena. Ekonomie: stručný přehled: teorie a praxe aktuálně a v souvislostech. Zlín: CEED, 2006. ISBN 80-903- 4333-3. NOVOTNÝ, Zdeněk, Věra DYNTAROVÁ a Radka FAFKOVÁ. Ekonomika 2. Břeclav: Střední průmyslová škola Edvarda Beneše a Obchodní akademie Břeclav, 2012.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.