Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilViktor Luděk Švec
1
Prezentace a komunikace projektů 19. 6. 2014
2
Donátor a neziskovka Smluvní vztah = oboustranné partnerství Donátor Vám peníze nedává, ale investuje Proč donátor investuje právě do Vaší organizace? Oblast, ve které působíte, považuje za potřebnou Věří Vám a Vaší práci
3
Jak to donátorovi oplatím? Jakým způsobem mohu donátorovi „vrátit“ jeho investici? Dobrou, zodpovědnou a efektivní prací Včasným a řádným vyúčtováním Vhodnou prezentací donátora
4
Způsoby prezentace donátora Poděkování či zmínka v médiích Noviny, časopisy, televize, rozhlas, webové stránky, sociální sítě aj. Inzerujete – nezapomínejte na loga partnerů Loga na propagačních materiálech Logo – novodobý „podpis“ donátora Plakáty, letáky, pozvánky, vstupenky, publikace… Prezentace v místě realizace Cedulka s logem (často dodá sám donátor) Bannery na akci Poděkování moderátorem Propagační materiály na místě – dárkové tašky apod.
5
Nejčastější chyby v prezentaci Ve špatný čas a na špatném místě Budujete naučnou stezku? Logo v brožuře je fajn, ale pokud zapomenete umístit jej na naučné cedule přímo na stezce, je to celé na nic. Komunikace činnosti je veškerá žádná Zápal pro práci nestačí, je třeba i myslet koncepčně Nesprávné použití TZ či propagační materiály si nenecháme schválit Logo neodpovídá výši příspěvku donátora – selský rozum a počty jsou v tomto případě dostačující Logo chybí úplně nebo je zdeformované
6
Správné postupy v prezentaci Vtáhněte donátora do hry TZ necháváme schválit donátora nebo ještě lépe, požádáme ho o citaci Loga na vizuálech si nechte schválit také, je to důkaz Vaší profesionality Požádejte jej o propagační materiály Přemýšlejte, jak může donátor „prorůst“ vaším projektem Pojmenování části projektu po donátorovi Žádost o úvodní slovo či jinou participaci na projektu Ono to vždy nevyjde kvůli počtu projektů, ale to neřešte, to už je boj donátora
7
Nejefektivnější způsob? „šuškanda“ Řeknete to dále svým členům, veřejnosti a nezapomínejte přitom na zaměstnance
8
Komunikace projektů Důležitá součást projektu Vymyslete atraktivní název projektu už při psaní žádosti Myslete na část propagace a komunikace již při sestavování rozpočtu Pochlubte se výsledky své práce Konkurenční prostředí je i v neziskovém sektoru -> pokud svou práci nekomunikujete, dáváte výhodu ostatním. Skromnost zde opravdu není na místě. Akce x dlouhodobá činnost Pozitivní zprávy, lidský příběh Snažte se využít dostupná média a najít zajímavý způsobe prezentace
9
Dejte nám vědět, co se u vás děje Kontaktujte svého programového konzultanta Pro zdraví, Pro radost Zuzana Macháčková machackova@nadaceokd.czmachackova@nadaceokd.cz, 725 389 852 Pro budoucnost, Pro Evropu Nikola Vavrous vavrous@nadaceokd.czvavrous@nadaceokd.cz, 725 399 457
10
Granty Nadace OKD 2015 Grantové výzvy již v lednu 2015 Sledujte www.nadaceokd.czwww.nadaceokd.cz Palec nahoru nám udělá radost www.facebook.com/nadaceokd www.facebook.com/nadaceokd
11
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.