M N O Ž N É Č Í S L O PODSTATNÝCH JMEN.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmenná příslovce Zájmenná příslovce vznikají z předložek a ukazovacích nebo tázacích zájmen. Zájmenná příslovce.
Advertisements

KONJUNKTIV PLUSQUAMPERFEKT MIT MODALVERBEN
16.1 Präpositiotionen mit dem Akkusativ
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
NJ - gramatika Předložky – 3-4.pád.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
zpracovaný v rámci projektu
Německý jazyk Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Zájmena přivlastňovací
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Vypracovala: Málková Jarmila
Množné číslo podstatných jmen: V mn. čísle májí podst
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky prvního ročníku Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Německý jazyk Školní rok: 2010 Jméno učitele: Mgr. Kateřina Vlachová
4.1 Possessivpronomen / Přivlastňovací zájmena
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
15.1 Präpositiotionen mit dem Dativ
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
DUM - Digitální Učební Materiál
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Německý jazyk MEINE FAMILIE UND ICH 7. ročník 8. ročník
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Č A S O V Á N Í S L O V E S V P Ř Í T O M N É M Č A S E
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zápor.
Množné číslo podstatných jmen
Označení DUM Fi- DUM Autor
Název materiálu: Předložky se 3. a 4. pádem
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
T AG DER N ACHBARSPRACHEN D EN JAZYKŮ SOUSEDŮ 2014 MŠ K LÍČEK N OVÝ B OR.
Vazba „ es gibt „.
Skloňování podstatných jmen v 3. a 4. pádě
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Präpositionen Předložky. Auf – na ( vodorovné ploše ) der Tisch Auf Wo – kde 3. pád auf dem Tisch na stole auf einem Tisch na nějakém stole auf meinem.
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03, časování kaufen - koupit TÉMATICKÝ.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:
Mgr. Zuzana Manková NĚMECKÝ JAZYK SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN PO ČLENU URČITÉM Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_06_WIR.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_18 AutorMgr.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_456 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_04, časování warten - čekat TÉMATICKÝ.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14, člen určitý TÉMATICKÝ CELEK:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Používání předložek se 3. nebo 4. pádem
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Transkript prezentace:

M N O Ž N É Č Í S L O PODSTATNÝCH JMEN

množné číslo podstatných jmen tvar množného čísla podstatného jména vyjadřuje množství předmětů a zároveň jejich členitost a počitatelnost podstatná jména v množném čísle často doprovázejí číslovky nebo zájmena (drei Häuser, alle Bäume)

tvoření množného čísla němčina vytváří množné číslo u podstatných jmen pomocí koncovek (včetně nulové koncovky), přehlásky nebo kombinace obou prostředků i když je rod podstatných jmen v množném čísle neutralizován, přesto lze vytvořit určitá pravidla pro tvorbu množného čísla jednotlivých rodů

koncovka -e většina podstatných jmen rodu mužského – der Tisch – die Tische - der Tag – die Tage - der Brief – die Briefe některá pods. jm. rodu středního - das Jahr – die Jahre - das Regal – die Regale - das Geschenk – die Geschenke

koncovka -ë mužský rod často s přehláskou, ženský rod vždy v přehláskou - der Platz – die Plätze - der Stuhl – die Stühle - der Sohn – die Söhne - der Schrank – die Schränke - die Stadt – die Städte

koncovka - en většina podstatných jmen rodu ženského - die Frau – die Frauen - die Blume – die Blumen - die Lehrerin – die Lehrerinnen některá podst. jm. r. m. – (slabé skloňov.) - der Student – die Studenten - der Junge – die Jungen - der Kollege – die Kollegen

koncovka - en několik podstatných jmen rodu středního - das Bett – die Betten některá další pods. jména mužského rodu - der Staat – die Staaten

koncovka - er mnoho pods. jmen rodu středního - das Kind – die Kinder - das Lied – die Lieder - das Kleid – die Kleider - das Bild – die Bilder

koncovka -ër podstatná jména rodu středního a mužského - der Mann – die Männer - das Buch – die Bücher - das Land – die Länder - das Schloss – die Schlösser - der Wald – die Wälder

koncovka - nulová většina podst. jmen rodu mužského a středního s koncovkami – el, -er, -en, -chen, -lein - das Fenster – die Fenster - das Zimmer – die Zimmer - das Mädchen – die Mädchen - der Sessel – die Sessel - der Onkel – die Onkel

koncovka – nulová s přehláskou některá podstatná jména rodu mužského - der Garten – die Gärten - der Apfel – die Äpfel - der Vater – die Väter - der Bruder – die Brüder některá podstatná jména rodu ženského - die Mutter – die Mütter - die Tochter – die Töchter

koncovka -s podstatná jména cizího původu všech rodů, zkratky a vyjimečně i jiná podstatná jména - das Hobby – die Hobbys - das Foto – die Fotos - der Park – die Parks - die E-mail – die E-mails - die Oma – die Omas

skloňování podstatných jmen v množném čísle člen určitý se v množného čísle skloňuje ve všech čtyřech pádech tvar podstatného jména se s vyjimkou 3. pádu nemění ve 3. pádě čísla množného přibírají podstatná jména koncovku –n (Kindern, Häusern), pokud nekončí na –n nebo –s (Freundinnen, Kinos)

člen určitý 1. pád die Kinder 2. pád der Kinder 3. pád den Kindern

přivlastňovací zájmena mein … 1. pád meine Kinder 2. pád meiner Kinder 3. pád meinen Kindern 4. pád meine Kinder

záporné zájmeno kein 1. pád keine Kinder 2. pád keiner Kinder 3. pád keinen Kindern 4. pád keine Kinder

shrnutí Ich habe zwei Brüder, sie sind schon Studenten. Wo habt ihr die Bücher? Haben Sie Kinder? Was sind euere Hobbys? Sie möchten den Kindern etwas kaufen. Die Mädchen arbeiten als Verkauferinnen. Schreibt ihr eueren Freunden Briefe?