1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_M.8.20-Thaletova věta-prezentace
Advertisements

registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Některá diskrétní a spojitá rozdělení náhodné veličiny.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Ekonometrie „ … ekonometrie je kvantitativní ekonomická disciplína, která se zabývá především měřením v ekonomice na základě analýzy reálných statistických.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Z_088_Politická mapa dnešního světa světa _Státní hranice
2. Vybrané základní pojmy matematické statistiky
Základy matematické statistiky. Nechť je dána náhodná veličina X (“věk žadatele o hypotéku“) X je definována rozdělením pravděpodobností, s nimiž nastanou.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_ 19 Tematická.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Normální rozdělení a ověření normality dat
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Distribuční funkce diskrétní náhodná proměnná spojitá náhodná proměnná
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPlyny TémaAtmosféra.
Sekty Novák.
(Popis náhodné veličiny)
PŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Inferenční statistika - úvod
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Hazardní hry 3. ledna 2014 VY_42_INOVACE_190231
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
BABYBOX VY_52_INOVACE_ února 2014
Vodorovný vrh VY_32_INOVACE_ února 2013
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zákon zachování energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
MENSA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ROZDĚLENÍ SPOJITÝCH NÁHODNÝCH VELIČIN Rovnoměrné rozdělení R(a,b) rozdělení s konstantní hustotou pravděpodobnosti v intervalu (a,b) a  x  b distribuční.
DYSGRAFIE – PORUCHA OSVOJOVÁNÍ PSANÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
DYSKALKULIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Odhady odhady bodové a intervalové odhady
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Podmíněné pravděpodobnosti
Spojitá náhodná veličina
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Induktivní statistika
Induktivní statistika
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Induktivní statistika
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – nížiny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Induktivní statistika
Základy zpracování geologických dat Rozdělení pravděpodobnosti
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola Netvořice
Induktivní statistika
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
2. Centrální gravitační pole
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Distribuční funkce diskrétní náhodná proměnná spojitá náhodná proměnná
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. Normální rozdělení VY_42_INOVACE_ ledna 2014

2 Johann Carl Friedrich Gauss 1777 – 1855 německý matematik a fyzik „Matematika je královnou vědy a teorie čísel je královnou matematiky.“ 2 Normální rozdělení se někdy označuje jako Gaussovo rozdělení.

3 Gauss sice používal normální rozdělení a byl považován za jeho objevitele, ale v roce 1908 anglický statistik Karl Pearson nalezl historické spisy dokazující, že normální rozdělení ve skutečnosti objevil již o století dříve anglický matematik Abraham de Moivre (1667–1754). 3

4 4 De Moivre objevil „zákon chyb“. Zjistil, že když naneseme do grafu výsledky mnoha nezávislých náhodných měření, pak vytvoří křivku zvonového tvaru, kde méně běžné hodnoty leží na obou koncích křivky, zatímco běžnější hodnoty se vyskytují kolem průměru (uprostřed).

5 5 Je jednoznačně určeno střední hodnotou a rozptylem. Z těchto charakteristik můžeme určit tvar celého rozdělení. Plocha pod křivkou má velikost 1.

6 Normální rozdělení nám umožňuje provést pravděpodobnostní výpočty pro libovolnou náhodnou proměnnou, která se řídí tímto rozdělením. 6 Pravděpodobnost, že hodnota náhodné veličiny s normálním rozdělením se neliší od střední hodnoty o více než jednu směrodatnou odchylku, je přibližně 68 %. dvě směrodatné odchylky, je přibližně 95 %. tři směrodatné odchylky, je přibližně 99,7 %. čtyři směrodatné odchylky, se blíží jistotě.

7 Dále platí, že pravděpodobnost, že hodnota náhodné veličiny s normálním rozdělením bude napravo či nalevo od střední hodnoty o více než jednu směrodatnou odchylku, je přibližně 16 % dvě směrodatné odchylky, je přibližně 2,5 % tři směrodatné odchylky, je přibližně 0,15 % čtyři směrodatné odchylky, je téměř nulová 7

8 Normálním rozdělením se řídí spousta jevů v reálném světě: výška lidí inteligence ceny akcií, kurzy měn 8

9 9 Denní směnný kurz eura k dolaru se po jistou dobu řídí podle normálního rozdělení se střední hodnotou 1,2 dolaru za 1 euro a směrodatnou odchylkou 0,05 dolaru. S jakou pravděpodobností dostaneme zítra za 1 euro 1,3 dolaru nebo více? Protože 1,3 se právě rovná střední hodnotě plus dvěma směrodatným odchylkám, vidíme z výše uvedených platností, že pravděpodobnost, že hodnota bude 1,3 nebo vyšší (totiž že bude ležet ve chvostu křivky) je 2,5 %. Příklad 1

Citace 10 Normální rozdělení. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2014 [cit ]. Dostupné z: cs.wikipedia.org/wiki/Normální_rozdělení