Elektronická učebnice - II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Advertisements

ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
DOPRAVA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Doprava. O čem tato lekce bude: o ukazatelích charakterizujících dopravu, o dopravní politice ČR.
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
DOPRAVA VYPRACOVALA: VERONIKA STEINOVÁ C1.B. Co je doprava Doprava je způsob přemisťování objektů z místa na místo. Těmito objekty rozumíme osoby, předměty,
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
VODA & ENERGIE VODNÍ DOPRAVA.
Doprava.
Vliv dopravy na životní prostředí
ČESKÁ REPUBLIKA – DOPRAVA
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Doprava 25. listopadu 2005.
Komunikační předpoklady rozvoje cestovního ruchu
Registrační číslo projektu
Doprava.
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
DOPRAVA U: s. 101 – 102 Použitá literatura: Voženílek, V.: Zeměpis České republiky. Prodos, Olomouc ISBN
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
GEOGRAFIE DOPRAVY II. Martin VRZALA.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Doprava a spoje Skončíme také tak? také tak? Pro automobilovou dopravu je důležité dobře zaparkovat.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Společenské a hospodářské prostředí
Krajina a životní prostředí
Autor: Mgr. Helena Nováková
126.1 Jednoduché křižovatky, pravidlo pravé ruky
124.1 Dopravní výchova – dopravní prostředky, jedeme autem
47.1 Pardubický kraj – poznáš jeho dominanty?
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
Úloha dopravy v hospodářství
Německo Jan Dušek.
GEOGRAFIE DOPRAVY III. Martin VRZALA.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
Hospodářství České Republiky
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Doprava. Dělení dopravy 1.Pozemní – silniční, železniční, potrubní 2.Vodní - říční, námořní 3.Letecká 4.Speciální – přenos dat, zpráv, energie.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Doprava Č R. HISTORIE hlavní cesty v době římské 1. až 4. století Jantarová cesta.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
DOPRAVA VY_32_INOVACE_1C_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Sedláček. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:DOPRAVA TÉMATICKÝ CELEK:Společenské a hos.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Znečištění vzduchu dopravou
Druhy dopravních prostředků VY_32_INOVACE_5A_14
Doprava.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_ZEMĚPIS
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
Česko - Doprava AUTOR: Mgr. Aleš Skála
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Autor: Mgr. Helena Nováková
VY_52_INOVACE_65_Doprava v ČR
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 27.1. Doprava Jako dopravu označujeme jakýkoliv přesun osob nebo nákladu (např. vytěžené nerostné suroviny). Dopravu můžeme dělit podle objektu přepravy, podle druhu prostředí (komunikace) a podle druhu dopravního prostředku. V dopravě jsou přemisťovány suroviny, energie, lidé a výrobky. Autor: Mgr. Lenka Hrdá

27.2. Doprava Podle objektu přepravy Podle dopravního prostřední Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 27.2. Doprava Podle objektu přepravy Podle dopravního prostřední Podle dopravního prostředku osobní doprava pozemní doprava automobilová doprava nákladní doprava vodní doprava železniční doprava vzdušná doprava lodní doprava Silnice, dálnice železniční tratě a další dopravní spoje tvoří dopravní síť. Místo, kde je největší koncentrace různých druhů dopravy, označujeme jako dopravní uzel. Dopravní síť spolu s dopravními uzly označujeme souhrnným pojmem dopravní infrastruktura. speciální doprava (např. lanovky) letecká doprava potrubní doprava speciální doprava (např. pásové přepravníky)

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Vodní doprava je přeprava osob a nákladů plavbou po vodních tocích, vodních plochách a uměle vytvořených kanálech. Zaměřuje se převážně na přepravu objemných nákladů na velké vzdálenosti. Výhodou vodní dopravy je nízká cena a šetrnost k životnímu prostředí. Nevýhodou je malá rychlost a v případě řek i daný směr toku. Vodní dopravu můžeme rozdělit na říční dopravu a námořní dopravu. 27.3. Druhy dopravy Silniční doprava je způsob přepravy nákladů a osob po silnicích a zpevněných cestách za využití kolových vozidel. Nejvíce aut jezdí ve vyspělých zemích , především v USA a západní Evropě, kde je také vybudována nejhustější síť kvalitních dálnic. Vyznačuje se větší pohotovostí a rychlostí než např. železniční doprava. Železniční doprava je druh kolejové dopravy provozované železniční společností na železniční dráze. Má velký význam pro přepravu objemného a těžkého nákladu. Pro nákladní dopravu jsou železnice ideální díky svému levnému a ekologickému provozu. Dalším přínosem je úleva přeplněným dálnicím. Podíl železniční dopravy na celkové přepravě zboží i osob v poslední době klesá ve prospěch silniční dopravy. Letecká doprava je přeprava osob a zboží s využitím dopravních prostředků schopných letu. Nespornou výhodou je rychlost přepravy, nevýhodou pak její nákladnost. Potrubní doprava slouží k přepravě tekutých a plynných látek. K potrubní dopravě řadíme např. vodovody, kanalizace, ropovody, plynovody a parovody.

27.4. Negativní vlivy dopravy Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 27.4. Negativní vlivy dopravy Doprava patří k největším znečišťovatelům životního prostředí. Ve sdělovacích prostředních se často objevují informace o dopravních nehodách na silnicích a železnicích. Mnoho nehod způsobují také cyklisté. Víte, jak má být podle předpisů vybaveno kolo a cyklista? Při silniční a letecké dopravě se spotřebuje obrovské množství ropy. Při spalování ropy vznikají oxidy dusíku. Ty se za mlhy smíchají s kapičkami vody a tvoří smog. Některé druhy dopravy produkují další nebezpečné látky, dále také prach a hluk. Víte, jak se máte chovat, pokud byste se stali účastníky nebo svědky dopravní nehody? Kam se dovoláte, pokud vytočíte telefonní čísla: 112, 150, 155, 158?

27.5. Procvičování a příklady Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 27.5. Procvičování a příklady Rozdělte se na skupiny . Každá si vybere jeden druh dopravy. Zjistěte její dopad na životní prostředí. Poté diskutujte, který druh dopravy má největší negativní dopady. Navrhněte možnosti řešení. Jak často jezdíte vlakem? Navrhněte možnosti, jak zvýšit zájem cestujících o železniční dopravu. Na základě znalostí z nižších ročníků uveďte, kde se v České republice vyrábějí autobusy, nákladní a osobní automobily. Využijte mapu strojírenství v atlasu České republiky. Za pomoci atlasu vyhledejte příklady dopravních uzlů v Evropě a uveďte, které druhy dopravy jsou zde zastoupeny .

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 27.6. Pro šikovné Využití dopravních prostředků v osobní a nákladní dopravě ve světě Pracuj s grafem a vysvětli velikost procent.

27.7. CLIL Dopravní prostředek – means of transport Dálnice – motorway Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Geography 27.7. CLIL Dopravní prostředek – means of transport Dálnice – motorway Vysokorychlostní vlak – high-speed train Modernizace - modernise Plavební kanál – navigable canal Letecká trasa – air route Vodovod – water conduit Nebezpečná látka – hazardous pollutant Hluk – noise

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 27.8. Test znalostí Správné odpovědi: 1. Co tvoří silnice, dálnice, železniční tratě a další dopravní spoje? a/ Dopravní infrastrukturu b/ Dopravní uzel c/ Speciální dopravu d/ Dopravní síť 3. Jaká nákladní doprava je nejvíce využívána? a/ Námořní b/ Železniční c/ Silniční d/ Říční 2. Jaká osobní doprava je nejvíce využívána? a/ Železniční b/ Letecká d/ Vodní 4. Vodní dopravu řadíme do dopravy podle a/ Dopravního prostředí b/ Objektu přepravy c/ Dopravního prostředku d/ Dopravní infrastruktury D C A Test na známku

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 27.9. Použité zdroje, citace Všechny snímky použit clipart

27.10. Anotace Autor Mgr. Lenka Hrdá Období Ročník Klíčová slova Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 27.10. Anotace Autor Mgr. Lenka Hrdá Období Ročník Klíčová slova Anotace