Fyzický vývoj – vývoj mozku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Raný vztah a vývoj Mgr.Anežka Volková.
Advertisements

Kojenec - socializace Škola:
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Individuální psychologie
Vývoj člověka - postnatální
VÝVOJ LIDSKÉHO ŽIVOTA.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
13. Psychický vývoj, jeho zákonitosti, periodizace - 1. cast.
Rodina.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
DĚTI NA CESTĚ Zdravotní, psychické a sociální důsledky náhradní péče
Komplexní řešení vývoje dětí Rodiče a rodina v životě dítěte
Vliv náhradních forem péče na vývoj a život dítěte
Mgr. Jolana Polzová Mgr. Jan Žufníček
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Obrázky a uspořádání některých částí prezentace dle
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
Ontogeneze Lidské Motoriky
Komunikace s dětským pacientem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Člověk 2. díl Za předpokladu použití psacích potřeb.
SYNDROM TÝRANÉHO DÍTĚTE
Psychoanalytické /Psychodynamické teorie
PSYCHOLOGIE LIDSKÉHO VÝVOJE
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Je dnes dětství bezpečné. (Subjektivní zkušenost dět
Člověk a dospívání Petr Machala.
Strachy v období rané adolescence
Střední zdravotnická škola
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
(Presenium) Jiří Vítovec
Proměny zahrady – MŠ Nad Kazankou Vypracovaly: Bc. Vladimíra Barešová Ing. arch. Ivana Svatošová.
Ošetřování dítěte s Downovou chorobou
Sociální patologie SCPT SCPA
Základní charakteristika
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA Mgr. Marie Mikulcová.
Deprivace a subdeprivace Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 6. října 2012 Datum: 6. října 2012.
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 2. Etapy lidského života Název sady: Občanská nauka Ročník: 1. –
Za poskytnutí podkladů děkuji doc. Mgr. Lence Lacinové,Ph. D. a Mgr
ETAPY LIDSKÉHO VÝVOJE. Prenatální období Od početí do porodu Prudký tělesný vývoj Interakce s vnějším světem.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
Problematika násilí na dětech Syndrom CAN – syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte Způsoby vzniku: Akce Ne-akce.
PHDR.HANA PAZLAROVÁ, PH.D Teorie a přístupy v SP 6.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
ATTACHMENT, aneb jak vzniká citová vazba mezi rodičem a dítětem a jaký má význam? RODIČOVSKÉ CENTRUM RADOVÁNEK z.s. Ria Černá, Amalthea z.s. 29. září 2016.
Práva a povinnosti mezi manželi
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
Číslo v digitálním archivu školy
Sociální práce s rodinou 4
RODINNÁ, PÁROVÁ A INDIVIDUÁLNÍ TERAPIE
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Rodina jako sociální instituce
Vývoj člověka Ontogeneze.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
Sociální pozice a role. Zdroj obrázků:
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Psychologie dospělých
Periodizace lidského vývoje
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
RODINA = sociální instituce a organizace charakteristická jak pro tradiční, tak pro moderní i postmoderní společnost = primární, neformální a malá skupina.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Transkript prezentace:

Fyzický vývoj – vývoj mozku Nejdynamičtějšími změnami procházíme v nejranějších etapách vývoje, ale změny pokračují až do smrti

Fyzický vývoj – proměna tělesných proporcí

Fyzický vývoj – rané dětství Milníky motorického vývoje

Fyzický vývoj – Sensorický a percepční vývoj čich, chuť, hmat a sluch jsou dobře rozvinuty již při narození, zrak nikoli

Fyzický vývoj – Pubescence a adolescence

Fyzický vývoj – Dospělost Střední věk: menopausa u žen klimakterium u mužů Pozdní dospělost: Primární stárnutí: postupné, nevyhnutelné změny versus Sekundární stárnutí: změny spojené s věkem ale zesílené nemocí, špatným zacházením nebo přehlížením

Sociální vývoj Citové přilnutí (Attachment): přetrvávající silná emoční vazba k pečující osobě (osobám Lorenzův imprinting studie ukazují na biologickou povahu citového přilnutí i u lidí (ochrana před ohrožením)

Sociální vývoj Harlowovy výkumy opic – ne potrava ale kontakt je tím, co uspokojuje potřebu vazby

Sociální vývoj - Tři typy vazby Ainsworthová - experimentální navození vazbového chování („divná situace“) identifikovala 3 typy vazby: jistá vazba děti zůstávají blízko u matky, střední distress když odejde, šťastné když se vrátí - kontakt

Sociální vývoj - Tři typy vazby vyhýbavá vazba dítě se chová stejně k matce i cizí osobě a jen zřídka křičí, když matka odejde úzkostná/ambivalení dítě je neklidné, když matka odejde; když se matka vrátí, dítě vzhledává blízkost ale také se snaží vykroutit

výzkumy ukazují na to, že vzorec vazby, který jsme si vytvořili v dětství přenášíme později do svých partnerských vztahů