8. LEKCE (8. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Málková Jarmila
Advertisements

Skladba vět - slovosled
Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
Realtivsatz Střední odborná škola Otrokovice
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityII/2–Inovace.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Vypracovala: Málková Jarmila
Názvy měst, zemí a světadílů Názvy hor, pohoří, moří, řek a jezer
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Denken an (4.p) otázka sprechen mit (3.p) heiraten (4.p) An wen denkt sie? oznamovací věta Sie denkt an ihren Freund. Mit wem spricht Kurt?Er spricht mit.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
NEJ - GRAMATIKA Zájmena I.
Digitální učební materiál
Název Rekce (vazby) sloves Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Pronominaladverbien.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_16
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
COMPARATIVES, SUPERLATIVES, TIME EXPRESSIONS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
Německý jazyk příslovce tázací Wer? Wie? Was? Wo? Warum? … nácvik pasivně i aktivně posun myší Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
12. LEKCE (12. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
9. LEKCE (9. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
7. LEKCE (7. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
REGRESNÍ ANALÝZA Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
11. LEKCE (11. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
3. LEKCE (3. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
5. LEKCE (5. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
4. LEKCE (4. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
10. LEKCE (10. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Wiederholung 13–16 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Personalpronomen Autor.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_141_Vorstellung Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceJak.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Wohin fährst du?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 14: Meine monatlichen Ausgaben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová.
Zvratná slovesa VY_32_INOVACE_02-18 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 18, Slovesné vazby NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Předložky se 4. pádem VY_32_INOVACE_02-08 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Pády podstatných jmen, rod mužský, člen určitý
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
RELATIVPRONOMEN RELATIVSÄTZE.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
OSOBNÍ ZÁJMENA ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie, Sie.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Němčina pro jazykové školy nově 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen určitý
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Transkript prezentace:

8. LEKCE (8. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice

Tento učební materiál vznikl v rámci projektu "Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích" s registračním číslem CZ.1.07./2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

§ 37 VZTAŽNÉ VĚTY mají větný pořádek jako věty vedlejší der (který) die (která) das (které) die (kteří) dessen deren (jejíž) dessen deren dem der dem denen den die das die Das ist der Mann, den du sicher kennst. (To je ten muž, kterého jistě znáš). Das ist der Mann, dessen Frau du sicher kennst. (To je ten muž, jehož ženu jistě znáš). bez členu Vztažné věty s „wer nebo „was“ z.B.: Wer es nicht weiß, (der) kommt nicht. Kdo to neví, ten nepřijde. © Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D.

§ 38 VAZBY SLOVES - V ČJ A NJ ODLIŠNOSTI © Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D. verstehen – j-n (4.p) – rozumět někomu Ich verstehe dich. Rozumím ti. anrufen – j-n (4.p) – zavolat někomu Wir rufen ihn an. Zavoláme mu. heiraten – j-n (4.p) – oženit se s kým, vdát se za koho Er heiratet sie. Sie heiratet ihn. Ožení se s ní. Vdá se za něho. spielen – etwas (4.p) – hrát na něco Ich spiele Gitarre. Hraji na kytaru. kennen lernen j-n, etwas (4.p.) seznámit se s kým, čím, poznat koho, co Er lernt uns kennen. - Seznámí se s námi. sich entschuldigen bei j-m (3.p) für etwas (4.p) – omluvit se někomu za něco Entschuldigst du dich bei ihm für deine Verspätung? Omluvíš se mu za své zpoždění? lachen über j-n, etwas (4.p.) – smát se někomu, něčemu Sie lachen über ihn. Smějí se mu.

§ 39a ZÁJMENNÁ PŘÍSLOVCE © Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D. 1)Předložkové vazby denken an etwas (4.p), an j-n (4.p.) - myslet na něco, na někoho Jde o věci, činnosti - zájmenná příslovce (tázací a ukazovací) Otázka wo + (r) + vazba (r) – vkládáme, začíná-li vazba na samohlásku Woran denkst du? Na co myslíš? ______________________________________________________________________________ Odpověď da + (r) + vazba (r) – vkládáme, začíná-li vazba na samohlásku Ich denke daran. Myslím na to. (nebo vazba + konkrétní věc, činnost Ich denke an den Film. Myslím na ten film.) Jde o osoby Otázka vazba slovesa + zájmeno wer v příslušném pádě An wen denkst du? Na koho myslíš? _______________________________________________________________________________ Odpověď vazba + osobní zájmeno v příslušném pádu Ich denke an sie. Myslím na ni. (vazba + osobní zájmeno v příslušnémpádě) wer – kdo wessen - čí wem –komu wen - koho

39b © Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D. 2) Bezpředložkové vazby sich ansehen j-n/etwas (4.p) – podívat se na něco/někoho, prohlédnout si něco/někoho Jde o věci, činnosti Otázka použijeme zájmeno was Was siehst du dir an? Na co se podíváš? Odpověď použijeme zájmeno es (das) Ich sehe es mir an. Podívám se na to. (Ich sehe mir das an.) (nebo konkrétní věc, činnost Ich sehe mir den Film an. Podívám se na ten film). ________________________________________________________________________________________________ Jde o osoby Otázka zájmeno wer v příslušném pádě Wen siehst du dir an? Na koho se podíváš? _______________________________________________________________________________________________ Odpověď osobní zájmeno v příslušném pádě Ich sehe sie mir an. Podívám se na ni.

§ 40 JMÉNA MĚST A ZEMÍ © Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D. města – středního rodu (užíváme bez členu)! Pardubice ist schön. Wo? Wohin? Města, světadíly: - Prag in Prag (v Praze) nach Prag (do Prahy) - Afrika in Afrika (v Africe) nach Afrika (do Afriky) Státy: většina rodu středního - Deutschland in Deutschland (v Německu) nach Deutschland (do Německa) některé rodu ženského - die Schweiz in der Schweiz (ve Švýcarsku) in die Schweiz (do Švýcarska) některé v mn.č. - die Vereinigten Staaten in den Vereinigten Staaten (v USA) in die Vereinigten Staaten (do USA) - die Niederlande in den Niederlanden (v Nizozemsku) in die Niederlande (do Nizozemska) (in Tschechien – nach Tschechien ! aber in der Tschechischen Republik – in die Tschechische Republik) Aber! das schöne Prag