Manipulace s objekty ve virtuálním prostředí s omezeními Bakalářská práce Karel Štěpka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: CorelDRAW - uspořádání dokumentu, šablony - 9. díl
Advertisements

Stručný úvod do UML.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Obecně o operačních systémech
Obratnostní schopnosti
Programová rozhraní pro grafické adaptéry
ÚVOD DO CPP 7 Dědičnost - pokračování
Souborové systémy.
Softwarový systém DYNAST
Grafický editor studijních plánů Jan Krňoul, Západočeská univerzita v Plzni,
Řízení polohovacího mechanismu
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Podnikový systém SEWSS Jakub Charvát STATISTICA Enterprise-wide SPC System.
Praha6.cz Nové trendy v e-publishingu Statické stránky, mapa stránek, menu a fulltextové vyhledávání.
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
6. Řízení a monitoring procesů. Řízení, regulace, měření, monitoring, automatizaceve farmaceutickém průmyslu Řídicí systémy Měřicí a monitorovací systémy.
State. State – kontext a problém Kontext  chování objektu má záviset na jeho stavu, který se typicky mění za běhu Neflexibilní řešení  metody obsahují.
Shrnutí P6 Algoritmus řešení SR vázaného tělesa (vazby NNTN)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Nová dimenze Vaší archivace Nová dimenze Vaší archivace.
Modelovací jazyk UML. Jazyk UML je víceúčelový modelovací jazyk, který byl vyvinut speciálně pro účely softwarového inženýrství. Obsahuje formalizovaný.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Systémy pro podporu managementu 2
GPS.
Elektronické měřicí přístroje
Informatika pro ekonomy II přednáška 10
S oftware – programové vybavení počítače. Operační systém. „Základní program“
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Virtual Reality Toolbox 2.0
Power Point– popis prostředí
Návrh systému evidence komponent měřícího řetězce stanic SampleFx.
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
DATABÁZOVÉ SYSTÉMY. 2 DATABÁZOVÝ SYSTÉM SYSTÉM ŘÍZENÍ BÁZE DAT (SŘBD) PROGRAM KTERÝ ORGANIZUJE A UDRŽUJE NASHROMÁŽDĚNÉ INFORMACE DATABÁZOVÁ APLIKACE PROGRAM.
Vývoj Android Aplikace
8 ZÓN 16 KLÁVESNIC 32 TYPŮ ZÓN 6 VÝSTUPŮ 10 UŽIVATELSKÝCH KÓDŮ 100 UDÁLOSTÍ V HISTORII DETEKTORY KLÁVESNICE G8.
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Databázové modelování
Datová fúze satelitní navigace a kompasu
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Automatizovaná podpora výběru nástroje pro dobývání znalostí Jakub Štochl.
Počítačová podpora konstruování I 7. přednáška František Borůvka.
Kreslítko Petr Diviš Zdeněk Papež. Úvod Desktopová („stand-alone“) aplikace Jednoduchý grafický editor  Tvorba a editace základních geometrických objektů.
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček. Konfigurace Windows VY_32_INOVACE_10_1_05_AP.
Tato prezentace byla vytvořena
Návrh a implementace algoritmu SLAM pro mobilní robot
Geometrické modelování pro mobilní technologie Vedoucí projektu: Mgr. Šárka Voráčová, Ph.D. Mgr. Oldřich Hykš.
Navigace a mapování pomocí GPS
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
ZÁKLADY GEOINFORMATIKY
Alternativní ovládání PC a okolí Nature Inspired Technologies Group Dept. of Cybernetics FEE CTU in Prague.
Verze 22 systému Aleph školení klienta 1. Struktura systému Typy bází: Bibliografická – obsahuje bibliografické záznamy – KNA01 ostrá báze Administrativní.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Uživatelský software 1./2 A4 kabinet Aut – suterén / 15 cvičení (4 témata) - na konci.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
LCD monitory Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Zahradnická fakulta v Lednici S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2008 S 4 U – Seminář o Univerzitním informačním systému.
AEB_141 Prostorová dokumentace artefaktů a vytváření 3D modelů Úvod a 3D prostředí.
SOFTWAROVÁ PODPORA PRO VYTVÁŘENÍ FUZZY MODELŮ Knihovna fuzzy procedur Ing. Petr Želasko, VŠB-TU Ostrava.
Katedra řídicí techniky FEL ČVUT1 5. Přednáška. Katedra řídicí techniky FEL ČVUT2 Regulační obvod S … regulovaná soustava R … regulátor (řídicí systém)
Vývojová prostředí Objektově Orientované Programování OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
OPERAČNÍ SYSTÉMY Část 4 – správa souborů
Geografické informační systémy
Vstup a zpracování speciálních znaků v UIS
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Evidence osob a správa externistů
Informatika pro ekonomy přednáška 8
Vytvoření IS pro správu místností v prostředí WWW
MATLAB a Virtuální Realita: Aktivní stereoskopické zobrazení
Transkript prezentace:

Manipulace s objekty ve virtuálním prostředí s omezeními Bakalářská práce Karel Štěpka

Motivace Výpočetní síla a zobrazovací schopnosti grafických karet rostou Jsou kladeny stále vyšší požadavky na realističnost scén Během posledních let nedošlo v přístupu k editaci scén k výrazným kvalitativním posunům Editace scén s desítkami objektů je časově náročná

Sémantická omezení Umístění objektů v reálném světě je často řízeno určitými pravidly  „Semafor stojí před přechodem, na chodníku“  „Monitor stojí na stole, čelem k židli“  „Příbor leží na stole, vedle talíře“ Tato pravidla využívá přichytávací systém, vyvinutý jako plug-in pro prostředí VRECKO Během přesouvání objektů scénou systém pravidla aplikuje a upravuje polohu objektů

Činnosti systému Přichytávání Rotace  automatická  manuální Dynamické seskupování  vztah „rodič – potomek“  vztah „rovný s rovným“ Dynamické rozbíjení skupin

Dynamická hierarchie scény

Reprezentace omezení Polygonální přichytávací oblasti  vázací  přijímací  duální (kombinace předchozích) Systém zarovnává navzájem odpovídající oblasti Hierarchie tříd přichytávacích oblastí určuje, mezi kterými oblastmi mají vznikat vazby  „na zdi“, „na úložné ploše“, „před židlí“…

Editor omezení Ruční editace omezujících podmínek je  zdlouhavá  neintuitivní  nespolehlivá (nenabízí možnost kontroly) Editor umožňuje nastavování pomocí myši, ale zachovává i možnost přesného zadání klávesnicí Během editace jsou omezení zobrazena uživateli společně s objektem

Editor omezení – GUI

Výsledky uživatelského testování Čas k sestavení scény (minuty:sekundy)  SimpleObjectMovement (již implementovaná metoda)  ObjectMovement (již implementovaná metoda)  ConstrainedObjectMovement

Výsledky uživatelského testování Odchylka od vzorové scény  pozice (šířka židle = 1,5 jednotky)  natočení (radiány) Nově implementovaná metoda rychlostí i přesností předčila dřívější metody

Děkuji za pozornost