OPAKOVÁNÍ.  Přečti si pozorně následující texty a rozhodni, o jaký druh básnického pojmenování se jedná.  Odpověz kliknutím na bublinu obsahující zvolenou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice II
Advertisements

subjektivně zabarvený
Název: PERIODIZACE NÁRODNÍ OBROZENÍ Autor: Mgr. Lenka Jelínková
Název projektu: Moderní škola
ÚVOD DO STUDIA LITERATURY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:VÝZNAM A PROBLEMATIKA RUKOPISŮ.
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
Literární teorie I III/2-CJ1/1.20/Šv.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou V. Holana…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.06 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici literárních pojmů, které jsou vysvětleny na příkladech. Vzdělávací oblast: český.
Jazyk literárního díla
Název: JOSEF DOBROVSKÝ Autor: Mgr. Lenka Jelínková
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
subjektivně zabarvený
Básnické tropy a figury
Struktura literárního díla
Poezie z řeckého poiésis – tvorba
FRANTIŠEK GELLNER (1981 – 1914?) 2013 Literatura/F.Gellner.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:SLOVANSKÁ VZÁJEMNOST Autor:Mgr.
CHARATKTERISTIKA UMĚLECKÉHO TEXTU
VY_32_INOVACE_05_02 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_02 Zpracovala:Mgr.
Tropy II Marcela Jurková.
subjektivně zabarvený
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. 1.
Název: NÁRODNÍ OBROZENÍ Autor: Mgr. Lenka Jelínková
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:1. FÁZE NÁRODNÍ OBROZENÍ Autor:Mgr.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Základní literární pojmy opakování.
Próza s dívčí hrdinkou a dívčí román
Téma: Světoví básníci 1. poloviny 20. století
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 2 – FIGURY
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 1 TROPY
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 2 FIGURY
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 1 TROPY
KVINTA.  JEN TRADOVANÁ  ÚSTNÍ  UŽ ZAPSANÁ SLOVESNOST  LITERATURA  PÍSEMNICTVÍ.
Publicistický styl ? OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká.
Básnické umělecké prostředky OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
Obrazná pojmenování Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2012 Výukový materiál je určen pro ž áky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_VLADIMIR_CELOUD_CESKA_LIT._1._POL._20._ST._PROLETARSKA_POEZIE_PREZENTA CE_03 Název školyStřední.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Daniela Vlčková Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Cj.8.Vc. 25_liceni Datum:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CJ_1_1E_SEI_TROPY.
Poetický slovník Opakujeme základní pojmy Návo d Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_44
Základní jazykové prostředky výstavby uměleckých textů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Subjektivně zabarvený popis - líčení
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
STRUKTURA LITERÁRNÍHO DÍLA
Autor: Naděžda Ružičková ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_1,2,4_75
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Mgr. Hana Lavičková, Ph.D. Jazykové prostředky uměleckého textu Mgr. Hana Lavičková, Ph.D.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Obohacování slovní zásoby
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Jazyková složka literárního díla
Struktura literárního díla
Opakujeme základní pojmy
VOŠ A SPŠ ŠUMPERK V PROJEKTU MOV
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Národní obrození Opakování
Transkript prezentace:

OPAKOVÁNÍ

 Přečti si pozorně následující texty a rozhodni, o jaký druh básnického pojmenování se jedná.  Odpověz kliknutím na bublinu obsahující zvolenou odpověď.

HYPERBOLA PERIFRÁZE IRONIE

 HYPERBOLA

METAFORA PERSONIFIKACE SYNEKDOCHA

 SYNEKDOCHA

PERSONIFIKACE HYPERBOLA SYNEKDOCHA

PERSONIFIKACE

IRONIE HYPERBOLA EUFEMISMUS

 EUFEMISMUS

METONYMIE METAFORA IRONIE

METONYMIE

METAFORA PERSONIFIKACE METONYMIE

METAFORA

HYPERBOLA EUFEMISMUS OXYMÓRON

PERIFRÁZE PERSONIFIKACE EUFEMISMUS

PERIFRÁZE

 Pokud jsi všechny tropy určil/určila správně, blahopřeji!  V případě, že ses dopustil/dopustila více než dvou omylů, doporučuji znovu si téma projít, příště budeš jistě úspěšnější.  PhDr. Eliška Vacková

 Literatura:  Prokop, V. Teorie literatury. Sokolov. O.K. – Soft 2008  Hrabák, J. Poetika. Praha. Československý spisovatel 1977  Vlašín, Š. a kol. Slovník literární teorie. Praha. Československý spisovatel 1984  Martinková, V. Teorie literatury 1 – 4. Praha. Fraus 2012  [cit ]  Vlastní archiv