Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Organizační struktura
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Mgr.Kateřina Dosoudilová, DiS.
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
Minimální preventivní program školy
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Bc. Lektorství cizích jazyků
Vzdělávací politika.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Management pro vychovatele PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
2. ročník(4. semestr) NMgr. studia LF LF:MPSM101
Bc. Lektorství cizích jazyků
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/ Partner 19 Střední škola polytechnická,
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Evaluace v mateřských školách
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Pedagogika jako vědecká disciplína
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_ 15F Škola:
PHmax ve středním vzdělávání
Evaluace v mateřských školách
Pedagogický management 2005 J. Šťáva katedra pedagogiky tel
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Organizační struktura
Setkání kariérových poradců
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Transkript prezentace:

Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc  Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel. 549497232 stava@ped.muni.cz učitelství odborného výcviku a praxe (učitelství praktického vzdělávání)

Požadavky Seminární práce: Řízení výchovných a vzdělávacích institucí - seminární práce Zpracování programu pro vzdělávání Porovnání postavení řemeslných profesí a jejich odborného výcviku (přípravy) v ČR, v zemích s duálním systémem a ve vybraných zemích EU ( např. Nizozemí, Francie, Švédsko)/ na vybrané profesi/ Současné problémy získávání a přípravy řemeslných profesí a návrhy Metodika monitorování potřeb a dalšího vzdělávání řemeslných profesí a možnost regulace Případová studie potřeb a nabídky dalšího vzdělávání v profesích zámečník, zedník, obráběč kovů, truhlář, elektrikář, instalatér, svářeč apod. Metodika a podmínky zapojení firem do systému závěrečných zkoušek na SOU, SOŠ, v kurzech dalšího vzdělávání a mistrovských zkoušek Průzkum způsobů rozvoje odborného vzdělávání ze strany profesních podnikatelských organizací Evaluace školy Klima školy

Tematické okruhy: 1. Kurikulum - pojetí, proměny a trendy. 2. Obsah vzdělávání - učební plány, učební osnovy, standardy. 3. Informační systém pedagogické soustavy v ČR. 4. Pedagogická administrativa, pedagogická dokumentace.

Tematické okruhy: 5. Metody evaluace výchovných a vzdělávacích zařízení (vnější, vnitřní, možnosti). 6. Klima školy. 7. Vzdělávací politika ČR. 8. Dozory nad žáky. 9. Základní právní normy řízení výchovy a vzdělávání v ČR.

Tematické okruhy: 10. Školský zákon č. 561/2004 Sb. 11. Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. 12. Rámcový vzdělávací program. 13. Image školy. 14. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR.

Tematické okruhy: 15. Státní správa v řízení školství ČR. 16. Samospráva v řízení školství ČR. 17. Česká školní inspekce. 18. Výchovně vzdělávací soustava v ČR.

Tematické okruhy: 19. Dětská práva v ČR. 20. Prevence sociálně patologických jevů.

Tematické okruhy: 21. Školská zařízení a školské služby 22. Organizace školního roku.

Studijní prameny: Světlík, J. Marketing školy.Zlín, Ekka 1994. www.msmt.cz www.mvcr.cz Školské zákony, vyhlášky Věstníky MŠMT nebo Sbírka zákonů