Způsoby uložení grafické informace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

BU51 Systémy CAD RNDr. Helena Novotná.
Základy rovnoběžného promítání
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
Počítačová grafika.
Počítačová grafika III - Cvičení Integrováví na jednotkové kouli
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Základy počítačové grafiky
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Modelování v prostoru.
18. Vlnové vlastnosti světla
Zářezová metoda Kolmé průměty objektu  Axonometrie objektu
Základní pojmy grafiky
Počítačová grafika.
Frenetův trojhran křivky
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Počítačová grafika.
Zobrazování - základy..
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Aplikační programové vybavení
Zobrazování soustavou s dvěma lámavými plochami v paraxiálním prostoru
Vektorová grafika.
Rozklad světla optickým hranolem, barvy
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
Zobrazování, promítání, perspektiva,axonometrie,izometrie
Vliv osvětlení a jasu na člověka
Strojírenství Technické kreslení Technické zobrazování (ST15)
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Způsoby uložení grafické informace
Základní pojmy Grafiky
ZPG -Základy Počítačové Grafiky cvičení 3
Úvod do počítačové grafiky
Úvod do počítačové grafiky
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Zpracování grafické a zvukové informace Jan Přichystal.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Základní pojmy a principy
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Počítačová grafika, základy počítačového zobrazení
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Zobrazování.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika.
Platónova tělesa.
Světlo a barva Obrazová část. Vjem barvy Digitální fotografie – Světlo Světlo je elektromagnetické záření Šíří se vakuem rychlostí c = 3  10 8 m  s.
3D MODELOVÁNÍ - teorie „HIGH TECHNOLOGY – další vzdělávání v 3D technologii“, registrační číslo projektu CZ.1.07/3.2.10/ Ing. Jiří Bukvald.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
RNDr. Jana Štanclová, Ph.D. ZS 2/0 Z Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK B_PPG PRINCIPY.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.
Zobrazování. Modelování a zobrazování Realita (sutečnost) model Obraz(y) modelu modelování Zobrazování (vizualizace)
O spojkách a rozptylkách
Technické zobrazování
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Třírozměrné modelování
Barvy v počítačové grafice
Způsoby uložení grafické informace
Způsoby uložení grafické informace
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
Zobrazování, promítání izometrie
Způsoby uložení grafické informace
Rastrové formáty.
Transkript prezentace:

Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor

Rastrové formáty

Barva v počítačové grafice

Elektromagnetické vlnění

Viditelné světlo Frekvence 3.8×1014 Hz až 7.5×1014 Hz Vlnová délka 800nm – 400nm = 8-4×10-7m

Vnímání barvy – spektrální funkce

Barevné modely Prostor všech spektrálních funkcí má nekonečnou dimenzi Lidské oko je schopno rozlišit jen asi 10.000 – 50.000 odstínů Pro reálné použití stačí uvažovat dimenzi 3 Potřebuji zvolit 3 základní barvy, například červená (R), zelená (G), modrá (B)

Model RGB

Aditivní skládání barev

RGB – 8 základních barev

RGB – 256 barev 8 x 8 x 4 stupně

RGB True Color 256 x 256 x 256 = 16.777.216 barev

CMY model Model subtraktivní

CMYK model Barva K namíchaná z CMY není přesná Je to levnější

Modelování a zobrazování Obraz(y) modelu model Realita (sutečnost) modelování Zobrazování (vizualizace)

Promítání Zobrazení Φ: Rn→ Rk n>k Konkrétní situace pro 3D grafiku Φ: R3→ R2 Promítání je určeno Středem (může být i nevlastní -v nekonečnu) Promítací rovinou

Promítání rovnoběžné Střed promítání v nekonečnu Promítací paprsky navzájem rovnoběžné Směr paprsků určen dvěma úhly (azimut,zenit)

Axonometrie Projekční rovina protíná osy souřadnic dy dx dz

Izometrie Promítací trojúhelník je rovnostranný (dx=dy=dz) Často ve spojení s azimutem=zenit=45o

Perspektiva Střed promítání vlastní

Drátěný „model“

Řešení viditelnosti hran

Řešení viditelnosti hran

Jak poznám viditelné stěny? Normála směřuje od uživatele → stěna není viditelná Normála směřuje ke stanovišti pozorovatele → stěna může (ale nemusí) být viditelná

Prosté zobrazení všech bodů tělesa

Stínování (render) pozorovatel Zdroj světla Promítací rovina Úhel α

Stínování

Typy zdrojů světla Bodové Bodové se směrovanými paprsky (obvykle do tvaru kužele) Plošné (obvykle aproximováno maticí bodových zdrojů) Rozptýlené (ambientní)

Sledování paprsku (Ray Tracing) Zrdcadlový odraz Zdroje světla Promítací rovina Difusní odraz Paprsek prochází tělesem

Co se může stát s paprskem Je pohlcen tělesem (barva tělesa) Odrazí se Zrdcadlově (lesklost) Difusně Kombinovaně Projde tělesem Rovně (průhlednost) Se zlomem

Ray Tracing

Radiozita Ei = zi + oi * ∑vijej

Ray Tracing

Radiozita