Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá 22. 2. 2011, Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

CSS a HTML 5. HTML 5 HTML5 je nová verze specifikace značkovacího jazyka HTML, která přináší podstatné změny v technologiích webových stránek. HTML5 umožňuje.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Hodnotový management Teorie rozhodování
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK
PHP – vkládání souborů a html 5
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Audit IT procesů ve FNOL
Prostředí pro tvorbu strukturovaných učebních textů Ing. Jiří Přibil Fakulta managementu VŠE Rozvojový grant Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Online nástroje pro Váš lepší web Helena Šimková.
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Analýza dat.
Tabulkový procesor.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Dramaturgie dotazníku
Tazatelská síť.
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
Zavádění a údržba informačních systémů
Spotřebitelský výzkum
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
Úvod do databázových systému B RNDr. Jan Lánský, Ph.D.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Macromedia Dreamweaver Software pro editaci kódu Bohuslav Čech3MA381.
System Management.
Open Journal System Lucie Vyčítalová Univerzitní knihovna UPa 5. setkání českých uživatelů systému Dspace Prosazování politiky otevřeného přístupu Vysoká.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
AJAX nejmodernější webová technologie… seminář pro učitele ZŠ a SŠ Mgr. Marek Osuchowski Ostravská univerzita © 2011.
Setkání účastníků neformálního konsorcia Brno Praha
PROCESNÍ PŘÍSTUP K ŘÍZENÍ PODNIKU Ing. Filip Samek Copyright © 2005 Stav procesního řízení v podnicích v ČR.
Microsoft Office Project 2007 Představení aplikace.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
Tvorba webových stránek (nejen) pro projekty Pavel Budík PROJEKT financovaný z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZVYŠOVÁNÍ IT GRAMOTNOSTI.
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Interaktivní program Alf pro tvorbu testových úloh
Vyhledávání v IPACu Přístup ze stránek Knihovny AV ČR (ústavní bibliografie ASEP – systém ARL, zkušební provoz) Data od roku 1993 Kontrola zpracovaných.
DRMS Forum září 2009 Elektronický vzdělávací systém Jan Pavlica.
1 Základy marketingového výzkumu Online marketing.
Marketing sportu obecná část
Databáze MS ACCESS 2010.
MS PowerPoint Pokročilé efekty a práce s multimédii.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Využití sestavy Zobrazení a typy Části sestavy Vytvoření sestavy Ovládací prvky.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Seznamy (databáze) v tabulkových kalkulátorech (Microsoft Office Excel, Open Office Calc, …)
Zahradnická fakulta v Lednici S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2008 S 4 U – Seminář o Univerzitním informačním systému.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_13 Název materiáluSpořicí.
ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH – VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost BENEFIT 7 Ústí nad Labem, 11.února 2009.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Webová aplikace BENEFIT Jeseník Olomouc Zlín Kroměříž.
Zkušenosti s tvorbou a využíváním nového webu v MVK ve Vsetíně
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH – Výstupy z Dotazníkového ŠETŘENÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Metody a techniky výzkumu II.
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Transkript prezentace:

Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu

Výhody online dotazníků Snížení časového intervalu sběru dat Eliminace chyb při sběru dat (filtrování, logická posloupnost) okamžitá a průběžná kontrola výsledků a jejich základní analýza, zapojení multimédií (videa, obrazu, zvuku…), eliminace finančních nákladů (tazatelé, tisk…)

Výhody online dotazníků respondent zvládá i poměrně dlouhé dotazníky, snadný export do různých formátů (.xls,.csv,.sav) distribuce dotazníků různými kanály (mail, html odkaz, snadná integrace dotazníku do webových stránek knihovny formou iframe nebo pop-up oken (embed kódu).

Nevýhody online dotazníků výzkumná skupina, kterou jsme schopni oslovit, nemusí být reprezentativní vzhledem k celkové populaci registrovaných čtenářů, obtížná možnost kontroly identity respondenta, míra návratnosti závisí na formě distribuce dotazníku, snižuje možnost pokládat komplexní a náročné otázky.

Zvyšování kvality dat a návratnosti Obecná struktura dotazníku Rozdělení dotazníku do několika stran bez nutnosti rolování zvyšuje míru vyplněných a dokončených dotazníků (Lozar Manfreda, Batagejl a Vehovar, 2002).

Zvyšování kvality dat a návratnosti Délka dotazníku Délka dotazníku má vliv především na míru opuštění online formuláře v průběhu jeho vyplňování, dále také na míru výběru odpovědí typu „nevím, nemohu odpovědět“, která stoupá spolu s délkou dotazníku (Deutskens et al, 2004).

Zvyšování kvality dat a návratnosti Sledování pokroku ve vyplňování Důležitější než samotný pokrok je ale vnímání pokroku samotným respondentem (nevidí-li hned zpočátku jasný pokrok ve vyplňování, míra opuštění dotazníku se zvyšuje).

Zvyšování kvality dat a návratnosti Vizuální prezentace Vyšší míra vyplnění online dotazníků je zaznamenána u designově střídmých dotazníků. Oproti tomu vizualizace určitých prvků (např. log, ukázek zboží) může zvyšovat míru odpovědí na konkrétní otázku (Deutskens, et al. 2004).

Zvyšování kvality dat a návratnosti Interaktivita Interaktivní dotazník reaguje na respondenta – využívá filtrovacích otázek, změny řazení odpovědí atd. Interaktivita dotazníku ovlivňuje především kvalitu získaných dat.

Zvyšování kvality dat a návratnosti Formát otázek a odpovědí Složité otázky a otevřené otázky zvyšují dle výzkumů míru opuštění dotazníku před jeho kompletním vyplněním.

Konkrétní nástroje

Nástroje- srovnání Google Spreadsheet EasyresearchSurvsSurveyGizmoSurveyMonkeyPolldaddy Časové omezení bezplatné verze neomezeně30 dníneomezeně 14 dní zkušební verze pro jakýkoliv tarif neomezeně Počet otázek na jeden dotazník neomezený 10Neomezený10 Počet průzkumů neomezený100neomezenýNeomezenýneomezenýNeomezený Počet povolených responzí neomezený / dotazník250 / měsíc100 / dotazník100/měsíc Export do dalších formátů neomezenýano (.xls)-Ano-- Filtrovací otázky -ano-Ano-- Možnost volby vizuálních stylů anoano (7)ano (8)Ano-ano Nejnižší placený tarif a funkce jen zdarma cena na vyžádání (500 a více responzí) 19$/měsíc (filtrovací otázky, umístění loga, export výsledků, nelimotivané responze) 19$/měsíc (1000 responzí/měs., filtrování, správa ových kontaktů, vložení obrázků…) 19,95$/ měsíc (volba viz. stylů, filtrovací otázky, umístění loga, export dat do různých formátů, sdílení výsledků, nelimitovaný počet otázek…) 200$/rok (1000 responzí/měsíc, nelimitovaný počet otázek, export dat, sdílení výsledků, třídění 2. stupně atd.)