za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP
Evaluace výuky je realizována formou písemných dotazníků po skončení výuky jednotlivých předmětů. Hodnocení výuky prostřednictvím informačního systému STAG (elektronický dotazník) studenti nevyužívají a tento systém se pro potřeby LF UP jeví v současné době jako nevhodný z důvodu velmi obtížně realizovatelné zpětné vazby. Stávající systém písemných dotazníků je v současné době nejvýhodnější. Evaluace výuky
Evaluace výuky jednotlivých předmětů Jednotný písemný dotazník. Tento dotazník obsahuje 8 povinných otázek a možnost komentáře. Analýza odpovědí studentů je východiskem pro průběžné sledování kvality výuky na jednotlivých pracovištích a pro evaluaci na LF UP jako celku. Vedle povinných otázek mohou jednotlivé ústavy a kliniky zařadit i otázky nepovinné. Pro evaluaci výuky na úrovni LF UP jsou však vyžadovány a hodnoceny pouze povinné otázky. Evaluace výuky je prováděna u studijních programů Všeobecné lékařství, General Medicine, Zubní lékařství a Dentistry.
Jednotlivé ústavy a kliniky LF UP odevzdávají zprávu o evaluaci, která obsahuje: souhrnné zpracování všech odevzdaných dotazníků, generované přímo v programu Excel (list statistika v souboru „Evaluace-statistické vyhodnocení.xls)“ - je možné odeslat na děkanát LF UP vytištěný formulář nebo přímo soubor v elektronické podobě, odpověď na 3 otázky: celkový počet rozdaných dotazníků v jednotlivých studijních programech (Všeobecné lékařství, Zubní lékařství, General Medicine), jaké byly hlavní připomínky a návrhy studentů v komentářích, jaké jsou připomínky a komentáře učitelů, ústavu/kliniky jako celku. Evaluace výuky oborů Všeobecné lékařství, General Medicine, Zubní lékařství a Dentistry proběhla za akademický rok 2011/2012 v daném termínu na všech pracovištích Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Evaluace výuky jednotlivých předmětů
Ročníková evaluace výuky Proběhla při zápisu studentů do následujícího akademického roku na děkanátu LF UP. Ročníková evaluace je zaměřená na celý studijní ročník a je realizována mimo jednotlivé ústavy a kliniky. Všechny vyplněné dotazníky za jednotlivé ročníky byly vyhodnoceny. Ústavy a kliniky budou informovány o výsledcích ročníkové evaluace.
Ročník I. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Ročník II. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n
Ročník III. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Ročník IV. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n
Ročník V. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n Ročník VI. HodnoceníA1A2A3A4A5A6B7B8C9D10 neoznačeno KomentářeAKom BKom CkomDkom a n
Výsledky evaluace - připomínky a návrhy Studenti požadují procvičování praktických dovedností, rozšíření praktické výuky a zvýšení počtu předmětů v kategorii C. Pozitivně je hodnocena vstřícnost i přístup vyučujících, míra a kvalita komunikace, odborná úroveň přednášek a praktických cvičení. Velmi kladně je hodnocen způsob výuky využívající interaktivních pomůcek ve výuce. Negativní připomínky k množství a kvalitě studijní literatury se objevují jen ojediněle. Studenti požadují stejně jako v minulém roce větší dostupnost materiálů v elektronické verzi. Připomínky ústavů a klinik LF UP na nízkou návštěvnost přednášek se v porovnání s minulými akademickými roky objevují v daleko menší míře. Nově se objevil požadavek na větší vzájemnou spolupráci jednotlivých ústavů LF tak, aby nedošlo k duplicitě výuky, ale aby byly zajištěny znalosti pro návaznost dalšího studia.
Reakce vedení LF UP a jednotlivých pracovišť na výsledky evaluace výuky Příprava změny kurikula s důrazem na praktické dovednosti. Zvýšení počtu předmětů v kategorii C a B. Rozšíření výuky v klinických oborech. Dostupnost výukových materiálů v elektronické podobě. Příprava a řešení projektů souvisejících s inovací výuky v jednotlivých předmětech. Uplatnění výsledků řešení projektů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a Fondu rozvoje vysokých škol, (např. tematický okruh B3 –Inovace biomedicínských studijních předmětů) Uplatnění výsledků řešení projektů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a Fondu rozvoje vysokých škol, (např. tematický okruh B3 –Inovace biomedicínských studijních předmětů) ve výuce.