Jan Dušek. * Průmysl Průmysl * Zahraniční obchod Zahraniční obchod * Pomoc africkým zemím Pomoc africkým zemím * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MEZINÁRODNÍ OBCHOD Žádná země nevyrábí vše, zboží si země mezi sebou směňují, vzniká zahraniční (mezinárodní) obchod.
Advertisements

Zahraniční obchod.
Hospodářský zeměpis ve výuce oboru Podnikání. Obecný cíl výuky předmětu: formování geografického myšlení porozumění hospodářství v jeho územních souvislostech.
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ Mgr. Iva Lulayová.
Afrika Socioekonomická geografie 1
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.69 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Zahraniční obchod ČR po vstupu do EU Zahraniční obchod ČR po vstupu do EU Podklad pro seminář odboru 31 MF Smilovice Ladislav Prokop odbor.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA PRŮMYSL 4
Biosféra Lesy mírného pásu
Biosféra Tundry a polární pustiny
Ekonomická gramotnost Dělba práce „Tam, kde dělá každý vše, bída klepe na chýše.“
Makroekonomie a hospodářství
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Stupeň rozvoje států světa
Biosféra Tropické deštné lesy
ZPRACOVATELSKÝ PRŮMYSL
Společenské a hospodářské prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
EVROPA Martin VRZALA.
Schengenská smlouva znamená: Společná vízová politika zavedení účinných kontrol na svých vnějších hranicích Vnitřní hranice z hlediska pohybu osob a zboží.
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Biosféra Savany Jan Dušek.
Průmysl Složka socioekonomické sféry – zabývá se produkcí výrobků
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Biosféra Úvodní část Jan Dušek.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PRŮMYSL ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída.
Afrika Socioekonomická geografie 4
Světové zemědělství Jan Dušek.
Česká republika Vývoj hospodářství
Ekonomický vývoj ČR od roku 1918
Žádná země nevyrábí vše,
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA NĚMECKO 8. třída.
Martin VRZALA. * 1. Obyvatelstvo * 2. Hospodářství, těžba * 3. Průmysl * 4. Zemědělství * 5. Doprava * 6. Hlavní oblasti.
MÍSTNÍ ČAS, PÁSMOVÝ ČAS Jan Dušek.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Biosféra Subtropické lesy a křoviny
Čína Jan Dušek.
Biosféra Stepi Jan Dušek.
Obecná ekonomie 16. Zahraniční obchod.
HOSPODÁŘSKÁ KLASIFIKACE KANADY
Jan Dušek. * Hospodářství Hospodářství * Zemědělství Zemědělství * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých zdrojů.
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Afrika Socioekonomická geografie 2
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Eva Písková Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_29_Vývoj hospodářství ČR Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_10 TEMA:
ANOTACE a) PRÁCE JE U R ČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA: SEVERNÍ EVROPA-NORSKO C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU: žáci se seznámí se státem severní Evropy- Norskem.
VY_32_INOVACE_143_Státy JV Asie Šablona Identifikátor školy:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
EVROPSKÉ HOSPODÁŘSTVÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světový trh a mezinárodní obchod TÉMATICKÝ.
Zahraniční obchod výměna zboží a služeb mezi státy.
Albánie Vzájemné ekonomické vazby
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Průmyslové oblasti AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_INOVACE_160_Evropská část Ruska
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zpracovatelský průmysl
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Teritoriální setkání Island (ICC, )
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA: STÁTY VÝCHODNÍ EVROPY- POBALTSKÉ REPUBLIKY C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU Žáci se seznámí s dalšími.
MEZINÁRODNÍ OBCHOD Žádná země nevyrábí vše, zboží si země mezi sebou směňují, vzniká zahraniční (mezinárodní) obchod.
Transkript prezentace:

Jan Dušek

* Průmysl Průmysl * Zahraniční obchod Zahraniční obchod * Pomoc africkým zemím Pomoc africkým zemím * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých zdrojů

PRŮMYSL Většinou málo rozvinutý Ve většině zemí struktura zemí třetího světa  Vyberte odvětví průmyslu typická pro rozvojové státy: strojírenský průmyslchemický průmysl potravinářský průmysl textilní průmysltěžební průmysl elektronický a elektrotechnický průmysl

PRŮMYSL Většinou málo rozvinutý Ve většině zemí struktura zemí třetího světa  Vyberte odvětví průmyslu typická pro rozvojové státy: potravinářský průmysl textilní průmysltěžební průmysl

ZAHRANIČNÍ OBCHOD Podíl na světovém trhu nepatrný  Jaké negativní důsledky má jednostranné zaměření hospodářství?  Jaké předměty jsou hlavními složkami exportu/importu afrických států? Vývoz: především zemědělské produkty (2/3 vývozu), nerostné suroviny a dřevo Dovoz: spotřební zboží a potraviny Častá jednostranná orientace hospodářství

ZAHRANIČNÍ OBCHOD Jednostranná orientace hospodářství (Ghana) NEOKOLONIALISMUS = politická a ekonomická kontrola rozvojových států ze strany vyspělého světa

JAK MŮŽEME POMOCI?

* text a foto: originální dílo autora (není-li níže citováno jinak) * TESAŘÍKOVÁ, P. (ed.) et al.: Školní atlas světa. SHOCart, Vizovice, 2009, 112 s. ISBN * [online]. [cit ]. Dostupné z: * [online]. [cit ]. Dostupné z: * [online]. [cit ]. Dostupné z: * [online]. [cit ]. Dostupné z: * [online]. [cit ]. Dostupné z: