Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
úvod pojetí a obsah marketingu
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová. 1.setkání: úvod do problematiky „povinnosti“ ke zkoušce zdroje informací brainstorming.
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategie prodeje textilního zboží
Globální retailing v Evropě
Prof. Ing. Jaroslav Jakš, DrSc.
SOCIÁLNÍ MARKETING Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. U
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
Prezentace projektu doktorského studia
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
Vítejte na Marketingu.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
Ekonomika veřejného sektoru
Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
BPV_MVVS jaro 2014 Simona Škarabelová Zuzana Prouzová 2 externisté.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Mezinárodní management doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D. Ing. Sylva Talpová, Ph.D, Ing. Alena Šafrová,Ph.D Ing. Pavla Odehnalová, Ph.D
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Marketing I.  Monika Horehleďová  kabinet 307 Pod lesem  konzultační hodiny: čtvrtek 12:40 kabinet 307 Pod lesem 
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Ekonomika veřejného sektoru František Svoboda, Konzultační hodiny: čtvrtek, 13-15, kancelář 414
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Seminární práce – splněná docházka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Zdravotnický management
Marketing sportu bp 2086.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zdravotnický management
Zdravotnický management
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Ekonomika veřejného sektoru
Ekonomika veřejného sektoru
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016.
Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Zdravotnický management
Mezinárodní management
Transkript prezentace:

Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634

1.seminář úvod do problematiky „povinnosti“ k zápočtu zdroje informací brainstorming ?

 1. Mezinárodní marketing a MKT v EU (JVT)  2. Prostředí EU – analýzy  3. Kultura, prvky kultury  4. Kultura a chování zákazníků  5. Mezinárodní marketingový výzkum a MIS  6. MKT strategie v mezinárodním prostředí  7. Segmentace a positioning  8. Produkt  9. Cena  10. Distribuce  11. Komunikace  12. Veletrhy a výstavy Témata:

 povinnosti k zápočtu - úkoly: Pasivní účast (méně než 6 přítomností – celých – na seminářích): prezentace 1 sem. práce v daném týdnu v Power Pointu + 1 seminární práce ve Wordu (odevzdaná kdykoliv, cca 6 stran) + závěrečný test – poslední týden výuky nebo dle dohody Aktivní účast (více než 6 přítomností na seminářích): prezentace 1 sem. práce v daném týdnu + test – 11. týden anebo dle domluvy ve zkouškovém týdnu (dle účasti a aktivity a kvality seminární práce) ALTERNATIVOU K SEMINÁRNÍ PRÁCI JE DOTAZNÍK (VYPLNĚNÍ A SRUČNÉ ZHODNOCENÍ) – DOTAZNÍK dostupný v ISu

možné téma seminární práce: Podmínky vstupu na vybrané 2 trhy EU (případně i mimo EU, jako jeden z trhů může být i ČR) pro určitý produkt/podnik v rámci odvětví komparace podmínek (+ bariér a pobídek) + analýza konkurence + analýza zákazníků + návrh distribuční strategie + návrh komunikační strategie

 jednotlivec  Prezentace od 3. týdne výuky (lze i dříve)  Rozsah – délka prezentace – cca 15 minut  Diskuse k problémům zpracování  V případě dotazníku – prezentace výsledků SP – mezinárodní marketing! (nikoliv obecný marketing anebo nemarketingové téma), tj. v práci musí být obsaženy odlišné marketingové řídící prvky pro zahraniční trh! Zpracování SP a prezentace

 KLAPALOVÁ, A. Marketing v EU. Brno: Masarykova univerzita, 2003 anebo 2004 (DSO)  SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing,  USUNIER, J.C. Marketing across culture. Harlow: Prentice Hall, 2000…..  HOLLENSEN S. Global marketing. Harlow: Prentice Hall, 2007…..  de MOOIJ, M. Consumer behaviour and culture. Thousand Oaks: Sage Publications,  BRIDGEWATER, S., EGAN, C. International Marketing Relationships. Basingstoke: Palgrave,  Czinkota, Ronkainen, Schlegemilch, Onkvisit  ………………. literatura

         zdroje informací o EU:

      informaci/infozdroje/informacni-zdroje-v-knihovne/ informaci/infozdroje/informacni-zdroje-v-knihovne/  

principy pojmy metody techniky onástroje opodmínky (prostředí) okonkurence ozákazníci omarketingové praktiky MKT v EU – co je stejné a co jiné? Nekontrolovatelné proměnné – VLIV!

 kultura: chování, zvyky, rutiny…. business + zákazníci  Data: přístup, spolehlivost  Politiky: zájmy, orientace  Stakeholdeři: business + nonbusiness (primární + sekundární)  makroekonomika  kontrola: možnost kontroly a koordinace/spolupráce Rozdíly mezi „domácím“ MKT a MKT v EU Marketing „do země“ a „v zemi“ - marketing²

Proč firmy vstupují na zahraniční trhy ? DŮVODY:  Ekonomické  Neekonomické  Ofenzivní  Defenzivní  Týkající se získání vstupů  Týkající se produkce  Týkající se prodeje ZÁKLADNÍ ORIENTACE: (způsob marketingového zpracování zahraničních trhů) „koncept EPRG“  Etnocentrická (extenze domácího trhu – exportní marketing)  Polycentrická (multinacionální marketing)  Regiocentrická (několik zemí – společný trh – EU)  Geocentrická (globální marketing)  Glokální marketing  Interkulturální marketing Theodor Levitt - globalizace „Think global, act local“ 52W3D-tuf0

Motivy vstupu na zahraniční trh/y – motivy pro internacionalizaci až globalizaci řízení (i marketingového) interníexterní proaktivní Vůle/přání manažerůDaňové benefity Ekonomie množstvíPříležitosti zahraničního trhu Marketingové výhodyPodpora exportu/politika podpory Unikátní produkt/technologická kompetence reaktivní Nadbytečná kapacitaKonkurenční tlak Diverzifikace riskuMalý domácí trh Sezónnost produktuStagnující domácí trh