16. 03. 2011. KULTURA kognitivní prvky normativní prvky jazyk materiální prvky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vymezení a pojetí sociální práce
Advertisements

Sociologie Sociologie je společenská věda, která zkoumá sociální život jednotlivců, skupin a společnosti.
Veřejná správa velmi významná problematika, proto nelze ponechat na smluvní volnosti právní normy upravující výkonnou státní moc = správní právo správní.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
3. téma: Kultura
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Konflikt sociálních rolí
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Hlubinná psychologie MILANA REICHLOVÁ.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologie II Sociální psychologie
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
SOCIÁLNÍ ROLE ROLE Očekávaný způsob chování vázaný na určitý sociální status (VSS II, s. 943) Připsané Vnucené Získané.
Osobnost – situace – predikce chování
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Kultura Občanský a společenskovědní základ Autor: Mgr. Pavel Semerák
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Sociální role Petr Machala.
VY_20_INOVACE_SVF21560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
2. téma: Zákl. teoretické směry sociologie
SOCIÁLNÍ STRUKTURA, STRATIFIKACE A MOBILITA
Model transkulturní péče
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Socializace Občanský a společenskovědní základ
Sociálně psychologické a komunikační modely
Sociální role Sociální pozice Sociální mobilita
Šárka Hučíková, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Sociologie ?.
Sociologie pro SPSP téma 8 Sociální organizace společnosti SPP 701 FSS MU Brno, 2006.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
3. téma: Kultura
Úvod do sociologie Eva Šlesingerová SOC701. Organizační záležitosti  Podmínky pro získání kreditů  Průběžná práce  Závěrečná zkouška  Kontakty.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Etnografie a národnostní politika ČLR
2. téma: Vznik a základní přístupy sociologie
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_KONTROLA_11 Název školyStřední škola služeb,
SOUČASNÁ RODINA A MOŽNOSTI HODNOCENÍ SITUACE PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Sociální práce s rodinou 1.
RANDALL COLLINS TEORIE KONFLIKTU
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 3. ÚVOD DO KOGNITIVNÍHO MANAGEMENTU, PRINCIPY A SPECIFIKA KOMUNIKACE Operační program.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Sociologie pro SPP/SPR
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kultura Vladimír Velešík.
I. Výzkum sociálních struktur a genderová diferenciace
Socializace Kejřová.
Sociální pozice a role. Zdroj obrázků:
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Sociální psychologie.
Pedagogika a psychologie
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
5. Kultura jako řešení problémů přežití
4. základní teoretické přístupy v sociologii
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

KULTURA kognitivní prvky normativní prvky jazyk materiální prvky

 Schopnost symbolické komunikace (užívat jazykových symbolů) a abstraktního myšlení  Schopnost osvojit si a řídit se naučenými pravidly  Schopnost potlačit své okamžité potřeby a oddálit jejich uspokojení  Schopnost organizovaného jednání

Důležité pojmy (k nastudování):  kulturní normy;  sociální kontrola, sankce;  sociální status a sociální role;  socializace

 role připsané (pohlaví, věk,...)  role získané (prestiž,...)  role vnucené (zákl. vojenská služba, role nezaměstnaného, …)

 Konflikt mezi rolemi - kdy očekávání spojovaná se 2 různými rolemi vykonávanými toutéž osobou, nelze sladit.  Konflikt v roli - jedná se o konflikt mezi vlastním pojetím a skutečným výkonem role či odlišná interpretace role u nositele od očekávání druhých  Distance od role – neztotožnění se s rolí (Goffman).

 autor: americký sociální psycholog G. H. Mead  název dílu: Mind, Self and Society (1934)  předmět: analyzuje proces socializace, v jehož průběhu si dítě osvojuje existující způsoby řešení problémů, hodnoty a definování situací

 child%29 child%29 Foto staženo z: Wikipedia

 Berger, P. L., Luckmann, T. 1999: Sociální konstrukce reality. Brno: CDK.  Fay, B.: Současná filosofie sociálních věd Praha: SLON.