Ekologická likvidace autovraků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ropa a zemní plyn Ropa vznikla z odumřelých organismů za nepřístupu vzduchu a tlaku nadložních vrstev v průběhu milionů let. Často je doprovázena zemním.
Advertisements

Termické odstraňování odpadů
Instalace pilotní jednotky zplyňování kontaminované biomasy a TAP
START.
Chemické prvky-nekovy č.1
Vypracovala: Barbora Volejníková Školitel: Ing. Štěpán Hovorka, Ph.D.
ZPRACOVÁNÍ ROPY A JEJÍ PRODUKTY
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Oddělování složek směsí 1
Pedosféra VLASTNOSTI PŮD A ZNAKY PŮDNÍHO PROFILU
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Fázové rovnováhy.
Habilitační přednáška Martin Fajman  Biomasa – obecná východiska  hoření biomasy  východiska regulace  Kotel jako regulovaný systém  Aplikace.
Pyrometalurgická rafinace
Kyselé deště Vypracoval: Ondřej Bažant
Fosilní paliva Pojem fosilní pochází z latiny a znamená předvěký, pocházející ze starých usazenin. Mezi fosilní paliva se řadí uhlí, ropa a zemní plyn.
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Paliva - energie fosilní paliva = pravěká zkamenělá (uhlí, ropa, zemí plyn)
Základy chemických technologií 2009 TECHNOLOGICKÉ PROCESY CHEMICKÉ PROCESY:TAKOVÉ TECHNOLOGICKÉ POSTUPY, PŘI KTERÝCH DOCHÁZÍ K CHEMICKÉ PŘEMĚNĚ SUROVINY,
technologie využití biomasy
Organické sloučeniny - uhlovodíky Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Alkany.
Průmyslové plyny.
Zdroje uhlovodíků Ropa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_139.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ropě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zhodnotí užívání fosilních.
Uhlovodíky - shrnutí Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Základy chemických technologií 2009
UHLÍ.
okolí systém izolovaný Podle komunikace s okolím: 1.
ROPA.
SCHÉMA FUNKCE VAKUOVÉ TERMOLÝZY
Zdroje organických sloučenin
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Fosilní paliva – Ropa.
Přírodní zdroje uhlovodíků – rozdělení:  Zdroje fosilní  vznikaly složitými přeměnami těl živočichů a rostlin v průběhu miliónů let  Mezi fosilní.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ROPA a ZEMNÍ PLYN ROPA   též surová nafta nebo zemní olej   černá olejovitá hořlavá kapalina   směs uhlovodíků (hlavně alkanů) → složeno z C, H,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_07_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: UHLÍ Anotace:
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_19_CH9_uhlí TémaUhlí.
Vytápění Kotle pro zplynování dřeva. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_10_1_7 Ing. Jan Voříšek  Uhlí, co je to uhlí?  Uhlí patří mezi pevná fosilní paliva, která vznikla geochemickými přeměnami rostlinných.
DEFINICE Technické plyny lze definovat jako plyny, které svým širokým a rozmanitým použitím se staly zbožím a jsou předmětem obchodu. Technické plyny lze.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název DUMu: VY_52_INOVACE_21_3_PALIVA Číslo skupiny: 2 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / CHEMIE / ENERGIE.
CHEMIE 8., 9. ročník ZŠ BENEŠOV, JIRÁSKOVA 888 Významné nekovy, polokovy Mgr. Jitka Říhová.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Ropa - zpracování Vytvořili: Dana Syrůčková Denis Vyleta Karolína Jelínková Jakub Švandrlík.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
VY_32_INOVACE_C9-009 PALIVA 4 - ROPA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Zpracování ropy D. Snop, V. Koniuk 2015/2016.
Vytápění Paliva.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název vzdělávacího materiálu Základní suroviny organické chemie
Uhlovodíky Chemie 9. třída.
ADSORPCE na fázovém rozhraní pevná fáze-plyn.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
VY_32_INOVACE_06_CHEMIE_9.ROČNÍK_06_PALIVA, ROPA
ADSORPCE na fázovém rozhraní pevná fáze-plyn.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Transkript prezentace:

Ekologická likvidace autovraků ELIAV a.s. Ekologická likvidace autovraků

Percentuelní složení odpadu z vraku automobilu

Schéma procesu transformace pneu

SCHÉMA FUNKCE PYROLÝZNÍ PECE S “VAKUOVOU” RETORTOU

PRODUKTY VAKUOVÉ PYROLÝZY PNEU PLYN Složení (objemová %) : H2 12 % CO 2,6% CO2 5% O2 3,4% N2 10,7% metan 32% etan 7% etylény 9% propan 2,5% propylén 7,6% ostatní 8,2% Hustota: 1,2 kg/m3 Výhřevnost: 47,5 MJ/m3

PRODUKTY VAKUOVÉ PYROLÝZY PNEU OLEJ (po frakční destilaci) #2 LTO hustota: 829,4 kg/m3 výhřevnost: 43,27MJ/kg #4 LTO hustota: 861,5 kg/m3 výhřevnost: 42,89 MJ/kg obsah síry: 0,4% popeloviny: 0,1% flash point: 37,78°C

PRODUKTY VAKUOVÉ PYROLÝZY PNEU Uhlík Saze pro gumárenský průmysl Vlastnosti: C (čistý uhlík) 85-88% těkavé látky 1,7% max vlhkost 1,5% S (síra) 1,5-2,0% 2. Aktivní uhlí jódová adsorbce 1187 mg/g pH 5,5 povrch 950-1000 m2/g popel 8-10% sypná hmotnost 477 kg/m3

Graf podílů fází produktů v závislosti na teplotě v retortě

3D – schéma závodu na recyklaci pneu s kontinuálním plněním