Ondřej Hladík, Vladimír Žitka, Jan Kadlčík, Radim Homolka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mechanické vlnění Adrian Marek.
Advertisements

Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
Optika Optika se zabývá zkoumáním podstaty světla a zákonitostí světelných jevů, které vznikají při šíření světla a při vzájemném působení světla a látky.
Zpracovali: Alena Šlézová Zuzana Uhlíková
Světelné jevy a jejich využití
Tato prezentace byla vytvořena
Optika ČVUT FEL Sieger, 2012.
Geometrická optika Mgr. Andrea Cahelová Hlučín 2013.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
Zobrazení rovinným zrcadlem
Pevnolátkové lasery Jan Berka1, Július Horváth2, Jan Kraček3
19. Zobrazování optickými soustavami
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Optické čočky kruhového průřezu Jan Konečný a Ondřej Mikuláš.
Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) zesilování světla stimulovanou emisí záření Tadeáš Trunkát 2.U.
OPTIKA.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
18. Vlnové vlastnosti světla
O duhových barvách na mýdlových bublinách
OPTIKA II.
Ohyb světla, Polarizace světla
37. Elekromagnetické vlny
Interferometry Michelsonův interferometr
Lom světla.
Paprsková optika hanah.
Elektronické dálkoměry
Základní zákony geometrické optiky
Aneta Trkalová Petra Košárková
Využití difrakce v praxi
Vypracoval: Karel Koudela
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
Mikroskopické techniky
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Digitální učební materiál
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Film Klára Čermáková 4.C.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Závislost odrazivosti na indexu lomu MateriálIndex lomu Odrazivost (%) Minerální čočky 1,525 1,604 1,893 4,32 5,38 9,53 Plastové čočky 1,502 1,597 1,665.
OPTIKA 09. Zobrazení lomem Mgr. Marie Šiková OPTICKÉ JEVY
Optické čočky kruhového průřezu Jan Konečný a Ondřej Mikuláš.
Princip laseru Zdrojem energie (např. výbojka) je do aktivního média dodávána energie. Ta energeticky vybudí elektrony aktivního prostředí ze zákl. energetické.
Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) zesilování světla stimulovanou emisí záření.
Difrakční jevy v optice
Od difrakce a interference světla k holografii a difraktivní optice
Měření rychlosti světla Foucaultovou metodou
Stanovení délky a útlumu optického vlákna metodou optické reflektometrie – v Praze M. Heller, V. Míč.
M. Brablc M. Michl A. Mrkvička L. Těsnohlídková
Optika – lom světla VY_32_INOVACE_ března 2014
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Geometrická optika. Geometrická optika je částí optiky, která se zabývá studiem šíření světla v prostředí, jehož rozměry jsou velké ve srovnání s vlnovou.
Fyzika - optika Zákon odrazu u zrcadel a zákon lomu u čoček.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Světlo, optické zobrazení - opakování
Příklady na zákon lomu Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Karel Jára Barbora Máková
Základní vlastnosti světla
Ohnisková vzdálenost čoček Vypracoval: Lukáš Karlík
Čočky Vypracoval: Lukáš Karlík
Miniprojekt 8 Základní experimenty s lasery
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Čočka spojka a rozptylka
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Transkript prezentace:

Ondřej Hladík, Vladimír Žitka, Jan Kadlčík, Radim Homolka

Podle typu vyzařování Pulzní Kontinuální Kvazikontunuální Podle aktivní části Plynné Kapalinové Pevnolátkové Plazmatické Polovodičové

Vybudí se aktivní prostředí Vznikne inverze populace hladin Fotony začnou rezonovat Při překročení prahu generace dojde k laserové akci

Lom světla Měření divergence laserového svazku Měření ohniskové vzdálenosti čoček Vedení světla Michelsonův interferometr

Ověřovali jsme Snellův zákon lomu na rozhraní vzduchu a vody n 1 sinα 1 = n 2 sinα 2 n 1 -index lomu prvního prostředí n 2 -index lomu druhého prostředí sinα 1 - úhel dopadu v prvním prostředí sinα 2 - úhel lomu v druhém prostředí Každá vlnová délka se ohýbá jinak K důkazu lze využít amatérské aparatury

Hledali jsme ohnisko spojek a rozptylek K zjištění ohniskové vzdálenosti spojek jsme použili laser a stínítko Na stínítku jsme nalezli místo fokusace Změřili jsme vzdálenost tohoto místa od čočky a tím jsme určili ohnisko spojky K zjištění ohniskové vzdálenosti rozptylek jsme použili laser, stínítko a spojku

Voda na rozhraní se vzduchem funguje jako světlovod Světlo se ohnulo do plechové nádoby díky zahnutému proudu vody

Rozklad světelného paprsku Experiment náročný na přesnost Interference svazku světla Ze vzdálenosti maxim a minim jsme schopni získat vlnovou délku světelného svazku laseru Výsledky ovlivněny různými otřesy

Seznámili jsme se s principem laseru Zkusili jsme difrakci světla Změřili jsme divergence našeho laseru ( 543 nm), d= 1’31’’ Snellův zákon ověřen pro různé vlnové délky Sestavili jsme Michelsonův interferometr