Raymond Cattell Adam Neckář, C4A. Život 20. března 1905, Hilltop v Anglii - 2. února 1998, Honolulu americký psycholog britského původu metoda faktorové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Stanovení ceny v marketingu
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Diagnostika SPU.
Proměny českého environmentálního hnutí v letech Bohuslav Binka, FSS MU.
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
Osnova rozboru uměleckého textu
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
Raymond B. Cattell ( – ).
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Kriminalita v ČR Databázové systémy II Bc. Martin Chodúr, Bc. Vojtěch Hanáček.
Osobnost pachatele trestných činů
Diagnostika inteligence u jedinců s mentálním postižením
Psychologie osobnosti a jejího vývoje
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Judita Vedlová. Definováno v trestním zákoně §199.
Sport Testing Center STRUKTURA MOTORICKÝCH SCHOPNOSTÍ V BRACE TESTU Ladislav Čepička Západočeská univerzita v Plzni.
Osobnost – situace – predikce chování
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Skupinové interview (Focus group)
Pedagogický seminář Martina Kekule
Pedagogické poradenství ve výchovně vzdělávacím procesu etopedie, poradenství ve vztahu k sociální práci, k intervenci.
Psychologie osobnosti
Metrologie   Přednáška č. 5 Nejistoty měření.
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Teorie vzdělávání dospělých
Metoda ohniskových skupin
Sociální psychologie osobnosti
Agrese a agresivita.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Vybrané teorie osobnosti
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
pochází z rodiny maďarského židovského obchodníka narodil se 7. února roku 1870 ve Vídni jako druhé ze šesti dětí jako dítě byl v ohrožení života, když.
Úvod do psychologie
Etnografie a národnostní politika ČLR
Osobnostní vlastnosti a výkonová motivace PhDr. Mgr. Štefan Medzihorský Vysoká škola aplikované psychologie Aktuální trendy aplikované psychologie práce.
Nástroje pro identifikaci silných a slabých stránek studentů VŠ Metody pro psychology a nepsychology Šárka Karmazínová (MU) Magda Šustrová (VUT v Brně)
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
VIKTOR FRANKL Adéla Bělinová, C4A. Viktor Emil Frankl Židovský původ Neurolog a psychiatr Existenciální analýza a logoterapie Chirurg, psycholog,
Diagnostika osobnosti Seminář 6 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
Co je to osobnost?. Osobnost člověka je uspořádaný systém psychických a fyziologických funkcí jedince, které jsou v neustálé interakci s prostředím.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úvod do psychologie Výzkumy Jak nás ovlivňuje hlas, nemáme-li přímý kontakt s mluvčím? Jak ovlivňuje grafické zpracování mapy vnímání a rozhodování.
Metoda ohniskových skupin Princip: získání údajů a pohledů, které by bez interakce ve skupině byly obtížně přístupné.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_184_Determinanty lidského vývoje Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
MIROSLAV PROCHÁZKA Výchova a komunikace v rámci rodiny a školy, stresu a napětí.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Stanovení ceny v marketingu
Metody psychologie.
Teorie vzdělávání dospělých
Úlohy o podobnosti objektů, mnohorozměrné škálování
Marie Rottrová
Doc. MVDr. Vladimíra Pištěková, Ph.D.
Volnočasová pedagogika
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Test silných stránek (Scio)
Transkript prezentace:

Raymond Cattell Adam Neckář, C4A

Život 20. března 1905, Hilltop v Anglii - 2. února 1998, Honolulu americký psycholog britského původu metoda faktorové analýzy

Faktorová analýza statistická metoda vlastností chování Šestnáctifaktorový osobnostní dotazník 16PF.

Rysy obecné, společné- extra-/introverze, submise, sebeúcta Jedinečné- sdíleny s jen malým množstvím lidí - např. zájem o vraždy malých dětí Povrchové- neklid, nesoustředění Pramenné- zdroje, příčiny pozorovatelných vlastností chování; faktory určující konzistenci chování; našel jich 16 (test 16 PF)

16 PF Sixteen Personality Factor Questonnaire Škálová struktura 16 PF 16 základních škál5 globálních škál VřelostExtraverze InteligenceÚzkostnost Emocionální stabilitaOpen Mind DominanceNezávislost ŽivostSebekontrola Zásadovost Sociální smělost Citlivost Ostražitost Snivost Uzavřenost Ustrašenost Otevřenost ke změnám Soběstačnost Perfekcionismus Napětí

Rysy podle původu konstituční získány dědičností a bio a fyzilog. podmínkami existence (léky) rysy utvářené prostředím - formovány vlivy prostředí

Zdroje faktorova-teorie--rysy-a-jejich-typy/ faktorova-teorie--rysy-a-jejich-typy/