JAK ZKOUMÁME PŘÍRODU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
Advertisements

Život na Zemi.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE 3. Dalekohledy.
Dalekohledy (Učebnice strana 121 – 123)
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
OBECNÁ BIOLOGIE MIKROSKOPOVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ZKOUMÁME PŘÍRODU
Lupa a mikroskop (Učebnice strana 117 – 120)
Optické přístroje A. Zobrazovací A1) Subjektivní – obraz neskutečný (brýle, mikroskopy, dalekohledy) A2) Objektivní – obraz skutečný (fotografické přístroje,
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Optické přístroje Miroslav Andrle Petr Neugebauer.
Optické přístroje.
Užití čoček v praxi Lupa (wikipedie)
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Světelné jevy Optika II..
Oko jako optická soustava, optické přístroje
Pozorování přírody stavba květu.
Mikroskopy.
19. Zobrazování optickými soustavami
Optické přístroje (Fotoaparát – Mikroskop – Lupa)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Mikroskopování Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková
Opakování učiva pro žáky 6. tříd
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
60.1 Základy mikroskopování
Základní postupy v biologii. Práce s lupou a mikroskopem Práce s lupou a mikroskopem Vedení protokolů a pozorování, dokumentování nákresů s popisy Vedení.
DALEKOHLEDY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Dalekohledy.
Digitální učební materiál
MIKROSKOP Mgr. Helena Roubalová
Mikroskop Kristýna Hoffmannová.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: MIKROSKOPOVÁNÍ
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Mikroskopování 6. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková
Pozorování krevních nátěrů
LUPA A MIKROSKOP Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Jak zkoumáme přírodu?.
Biologická technika – část Zoologická technika Historický vývoj biologických metod : (Linné, Lamarck, Darwin, Wallace, van Leeuwenhoek – s.m., v 2.pol.17.
LUPA A MIKROSKOP Téma: Obrázky Studijní text
Optické přístroje Mgr. Kamil Kučera.
MYŠLENÍ A ZPŮSOB ŽIVOTA LIDÍ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Mikroskop
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lupa
Bc. Jan Hutl a Základy práce s lupou a mikroskopem 4. Žáci se naučí zásady práce s lupou a mikroskopem Práce s lupou, postup práce, práce s mikroskopem,
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR POZOROVÁNÍ PŘÍRODY Zpracovala : Mgr. Jana Richterová Přírodopis 6. třída.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Dalekohledy Kepplerův dalekohled Galileův dalekohled Newtonův dalekohled.
Mikroskop. poprvé sestaven v roce 1590 v Nizozemsku Zachariasem Jansenem.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_15 Fyzika - optické přístroje subjektivní Autor:
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Světelné jevy Základní škola Libina, příspěvková.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Investice do rozvoje vzdělávání.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Lupa slouží k pozorování malých blízkých předmětů spojná čočka s ohniskovou vzdáleností do 25 cm zvětšuje 10x předmět.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Užití čoček TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
délka 1,2 m Johann a Zacharias Jansenové (16. stol.) Systém dvou čoček Typy světelných mikroskopů.
Optické přístroje - dalekohledy
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Optické přístroje Mgr. Kamil Kučera.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Optické přístroje, mikroskop a související témata Jana Jurmanová.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.21_Zivoni_prostredi_makrosvet_a_mikrosvet.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název projektu: Moderní škola
Číslo a název šablony klíčové aktivity
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
PaedDr. Jozef Beňuška
Od čoho závisí zväčšenie
Transkript prezentace:

JAK ZKOUMÁME PŘÍRODU

Zkoumání přírody Přírodu zkoumáme pozorováním nebo pokusem POZOROVÁNÍ – nezasahujeme do průběhu děje (např. pozorujeme stavbu pavučiny) POKUS – vědomě do zkoumaného děje zasahujeme a vedeme si záznamy

K pozorování můžeme používat např. dalekohled, lupu nebo mikroskop

Mikroskopování Mikroskop= optický zvětšovací přístroj, který slouží k pozorování předmětů Popis mikroskopu: chceme-li zjistit celkové zvětšení musíme vynásobit zvětšení okuláru a zvětšení objektivu 1. mikroskop sestrojit Antony van Leewenhoek- nizozemský vědec a jako první tak pozoroval bakterie a prvoky

POZOROVÁNÍ – nezasahujeme do průběhu děje ZÁPIS ZKOUMÁNÍ PŘÍRODY POZOROVÁNÍ – nezasahujeme do průběhu děje POKUS – vědomě do zkoumaného děje zasahujeme POUŽÍVÁME – dalekohled, lupu, mikroskop MIKROSKOP (nalepte si obrázek mikroskopu s popisky) Celkové zvětšení= zvětšení okuláru+ zvětšení objektivu

Příklad: spočítejte do sešitu Preparát byl zvětšen 225x, použitý okulár zvětšuje 5x. Jaký objektiv jsme měli nastavený na mikroskopu? Pod jakým zvětšením pozorujeme preparát, k jehož zobrazení použijeme 10x zvětšující okulár a 6x zvětšující objektiv?

STAVBA MIKROSKOPU