Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 8. cvičení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy HTML – vkládání objektů
Advertisements

Technologie pro publikování na webu 1
Vkládání a úprava tabulek do Wordu 2003
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
TNPW1 Cvičení
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.
Mgr. Vlastislav Kučera přednáška č. 10.  Polohování ◦ Absolutní polohování  Vlastnosti ◦ umístění ◦ display ◦ visibility.
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Mgr. Vlastislav Kučera přednáška č. 8.  Boxy  Vlastnosti ◦ width ◦ height ◦ padding ◦ border ◦ margin.
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
TEXTOVÝ EDITOR.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 6. cvičení.
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Požadavky na úpravu tabulek (podle požadavků ke státním zkouškám z kancelářského psaní na klávesnici dle ČSN z roku 2007) 2008 O. Kánský.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_259 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba tabulek Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
Cvičení 1 - Řešení příkladu Zadání viz: cv1_samostatne.doc.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
CO NÁS ČEKÁ ve cvičení 5 Oč. - KIT PEF CZU 1. O DKAZY Chceme-li, aby čtenář naší html stránky někam odklepnul..... Oč. - KIT PEF CZU.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Textový procesor (MS Word) Ing. Jan Roubíček. Vlastnosti stránky VY_32_INOVACE_10_2_11_AP.
Vlastnosti stránky a tisk
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 3. cvičení.
Word – Tabulky a Grafika ve Wordu
HTML – TABULKY. - uzavírá celou strukturu tabulky atributy tabulky:  align - obtékání tabulky ostatním textem – right, left, center  cellpadding – vnitřní.
Tímto nástrojem můžeme provést různé doplnění, nebo rozšíření základního obrázku. Pro koláže použijeme ještě nástroje „rozmazání“ a zadáním % rozmazání.
Mgr. Vlastislav Kučera lekce č. 5.  Boxy  Vlastnosti ◦ width ◦ height ◦ padding ◦ border ◦ margin.
Textový procesor (MS Word) Ing. Jan Roubíček. Tabulky v textu VY_32_INOVACE_10_2_15_AP.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_26. ZADÁNÍ Napište zdrojový kód k zadanému vývojovému diagramu.
PŘÍKAZ for úkol 1_47.
Strategy. Motivace Různé algoritmy pro stejnou akci Hromada kódu v mnoha podmínkách Důsledky  Komplexnost  Špatná čitelnost  Těžká správa kódu  Těžka.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhranícvičení Martin Němec A
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 4. cvičení.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 10. cvičení Martin Němec A
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 2. cvičení.
03/08/20151 XAML (1) XAML – Extensible Application Markup Language Poznámka: –XAML je vyslovován jako [zæməl] Deklarativní značkovací jazyk založený na.
Internetové publikování Doc. Ing. Petr Zámostný, Ph.D. místnost: A-72a tel.: 4222, 4167 (sekretariát ústavu 111)
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY GUI v Javě úvod.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
NetBeans Plugin.  Echo2 web framework (Ajax, Java)  NetBeans IDE (modularita, Swing designer)  Vizuální design uživatelského rozhraní (WYSIWYG)  Drag.
Grafická úprava formuláře
Jaroslav Kudr pro OATGM
Chování blokových prvků v rámci HTML dokumentu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název: VY_32_INOVACE_VDT_6B_7A Škola:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Jaroslav Kudr pro OATGM
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Tabulky a prostředí tabular
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Layout v Xamarin.Forms Polohovací prvky
Informatika – Práce s grafy
Transkript prezentace:

Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 8. cvičení

Prerekvizity  Java SE Development Kit (JDK)  Manuály Specifikace API: Tutoriály:  Editory NetBeans, Eclipse, PSPad, …

Layout Management  LM ovládají rozmístění komponent v rámci kontejneru.  Příkaz pack() přeskupí komponenty tak, aby nezůstalo žádné volné místo. BoxLayoutFlowLayoutGridLayout BorderLayoutGridBagLayout“Null” Layout

Praktická úloha  Pro cvičení použijeme šablonu, na které se budeme dále seznamovat s komponentami zahrnutými ve Swing API.  Design si můžete upravit libovolně podle sebe. Pokuste se vyzkoušet základní prvky, včetně nastavení jejich vlastností.

GridBagLayout  Jeden z nejkomplexnějších layoutů.  Umísťuje komponenty do buněk mřížky obdobně jako GridLayout.  Řádky i sloupce mohou mít různou velikost.  Komponenta může být přes více řádků nebo sloupců (rowspan, columnspan).  Umístění komponent se určuje pomocí GridBagConstraint.

GBL - GridBagConstraint  Atributy gridx, gridy:  Souřadnice levého sloupce a horního řádku pro vložení komponenty.  Počátek v (0, 0).  GridBagConstraint.RELATIVE – komponenta bude umístěna vpravo nebo pod předchozí vloženou komponentu.  Lépe je specifikovat souřadnice vkládané komponenty explicitně.  Atributy gridwidth, gridheight:  Počet sloupců a počet řádků, které komponenta obsadí (implicitně 1).  GridBagConstraint.REMAINDER – komponenta bude poslední v řádku nebo sloupci.  GridBagConstraint. RELATIVE – komponenta bude umístěna vedle předchozí.

GBL - GridBagConstraint  Atribut fill:  Určuje chování komponenty v situaci, kdy volná plocha pro komponentu je větší než tato komponenta.  GridBagConstraint.NONE – velikost se nemění  GridBagConstraint.HORIZONTAL – roztažení komponenty do šířky  GridBagConstraint.VERTICAL – roztažení komponenty do výšky  GridBagConstraint.BOTH – komponenta vyplní celou plochu  Atributy ipadx, ipady:  Specifikují vnitřní doplnění minimálních rozměrů komponenty, implicitně 0.  Doplnění je přidáno na obě strany komponenty.

GBL - GridBagConstraint  Atribut insets:  Vnější okraje komponenty (neboli mezera mezi hranicemi buňky a komponentou), implicitně (0, 0, 0, 0).  Atribut anchor:  Určuje způsob umístění komponenty v rámci buňky, je-li tato buňka větší než komponenta. FIRST_LINE_STARTPAGE_STARTFIRST_LINE_END LINE_STARTCENTERLINE_END LAST_LINE_STARTPAGE_ENDLAST_LINE_END

GBL - GridBagConstraint  Atribut weightx, weighty:  Určuje, jak se rozdělí prostor mezi řádky, resp. sloupci, implicitně 0.0, hodnota mezi 0-1.  Důležité hlavně při změně velikosti kontejneru.

import javax.swing.JFrame; public class Kalkulacka { static Gui guiKalk; public static void main(String[] args) { guiKalk = new Gui(); guiKalk.pack(); guiKalk.setTitle("Calculator"); guiKalk.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); guiKalk.setMinimumSize(guiKalk.getPreferredSize()); guiKalk.setLocationRelativeTo(null); guiKalk.setVisible(true); }

Nastavení pro JTextField gbConst.gridx = 0; //pozice gbConst.gridy = 0; gbConst.gridwidth = 4; //sloučení přes čtyři sloupce gbConst.gridheight = 1; gbConst.weightx = 1.0; //nastavení váhy gbConst.weighty = 0.0.; gbConst.insets.top = 5; //okraj gbConst.insets.left = 5; gbConst.fill = GridBagConstraints.BOTH;// vyplnění gbConst.anchor = GridBagConstraints.CENTER; //zarovnání this.add(valueText, gbConst);

Look and Feel

class Test implements ActionListener { public void actionPerformed(ActionEvent e) { JButton but = (JButton)e.getSource(); System.out.print(but.getText()); } Button1.setFont(new Font(null,Font.BOLD,12));

Dopracovat výpočet a vzhled. Děkuji za pozornost.