11.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Advertisements

Sčítání celých čísel.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
KONVEXNOST A KONKÁVNOST FUNKCE INFLEXNÍ BODY
Opakování.. Práce se zlomky.
Z CELÁ ČÍSLA ÚVOD
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Celá čísla – základní pojmy
ROVNOVÁŽNÁ POLOHA PÁKY
NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Graf nepřímé úměrnosti
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
13.
Digitalizace výuky Příjemce
Funkce Absolutní hodnota
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají kladná a záporná čísla.
Matematika a její aplikace
CELÁ ČÍSLA.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
4.11 LINEÁRNÍ ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Mgr. Petra Toboříková.
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Funkce Absolutní hodnota
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mgr. Radka Pospíchalová
Početní výkony s celými čísly: násobení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola Čelákovice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
12 CELÁ ČÍSLA.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Matematický žebřík – komplexní čísla
Úvod Porovnávání celých čísel
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Početní výkony s celými čísly: násobení
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

11

Celá záporná čísla: -1, - 14, -68, -571, -347 891 CELÁ ČÍSLA Celá čísla Přirozená čísla: 2, 6, 55, 10 578 ,…. Celá záporná čísla: -1, - 14, -68, -571, -347 891 přirozená čísla = kladná celá čísla celá záporná čísla nula - 0

nula celá záporná čísla přirozená čísla CELÁ ČÍSLA NA ČÍSELNÉ OSE NALEVO OD NULY NAPRAVO OD NULY U záporných čísel nesmíme vynechat znaménko - (mínus): -5 ≠ 5 U kladných čísel se obvykle znaménko + (plus) vynechává: +5 = 5

ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÉHO ČÍSLA Vzdálenost libovolného čísla od nuly nazýváme ABSOLUTNÍ HODNOTA tohoto čísla. Např. absolutní hodnota čísla -3: značíme |-3| vzdálenost čísla -3 od nuly je 3 jednotky (např. 3 cm) proto platí |-3|= 3 absolutní hodnota čísla 4: vzdálenost čísla 4 od nuly je 4 jednotky (např. 4 cm) značíme |4| proto platí |4|= 4  absolutní hodnota z kteréhokoli čísla je kladná!