T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix PRODUKT
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Tereza Dragounová Michala Maříková Soňa Součková Radka Třešňáková
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Marketingový mix.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
Cenová strategie Eduard Andráši.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Životní cyklus výrobku
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Marketing finančních služeb 2.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Úvod do podnikových financí
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Marketing v pojišťovnictví března 2007 E : :00 hod.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Mgr. Silvie Kafková Masarykova univerzita Životní pojištění.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Řízení pojišťoven.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Mgr. Silvie Kafková Masarykova univerzita Správa aktiv pojišťovny, investiční činnost.
Ing. František ŘEZÁČ MASARYKOVA UNIVERZITA T – 4 Ekonomické předpoklady podnikání pojišťovacího podniku.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Mgr. Silvie Kafková Masarykova univerzita Obchodní a marketingová činnost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Hospodářský cyklus Pavel Seknička.
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Marketingový systém řízení
Obchodní a marketingová činnost
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Náklady CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing farmářských produktů
Ukazatele pojistného trhu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt. Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Marketingový mix Pod pojmem marketingový mix se rozumí soubor marketingových nástrojů, pomocí nichž podnik usiluje o dosažení svých marketingových cílů na cílovém trhu. Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA

Marketingový mix ve výrobě Nejužívanější roztřídění marketingových nástrojů je v marketingové terminologii označováno jako „4P“: Produkt – produkt, Price – cena, Place – místo, Promotion – propagace. Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA

Marketingový mix ve službách Ve službách, kam patří také pojišťovnictví a finanční sektor, se marketingový mix rozšiřuje o další tři nástroje na celkový počet „7P“. Jsou to: People – lidé, Physical Evidence – materiální prostředí, Processes – procesy. Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Produkt Produkt je definován jako cokoliv, co lze na trhu nabídnout, co získá pozornost, co může sloužit ke spotřebě, co může uspokojit nějaké přání nebo potřebu. Marketingové pojetí produktu vychází z toho, že produkt není zpravidla nakupován pouze pro svou hlavní funkci, ale při nákupním rozhodování působí celá řada aspektů, jako například image, značka, design, obal, kvalita, záruka, poskytovaný servis, apod. Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Úrovně produktu Jádro produktu – je představováno základním užitkem pro klienta. Očekávaný produkt (vlastní, reálný produkt) – představuje soubor vlastností a podmínek, které klient běžně očekává (zahrnuje pět znaků – kvalitu, provedení, design, značku a obal). Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Úrovně produktu Rozšířený produkt – zahrnuje dodatečné služby a užitky, kterými se produkt odlišuje od nabídek konkurence. Potenciální produkt – zahrnuje všechna rozšíření, proměny a změny, ke kterým dojde v budoucnosti. Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA

Životní cyklus produktu Vývoj produktu – zahrnuje nalezení a rozvinutí nápadu. Zisk je v té době nulový a naopak s postupující prací jsou náklady mimořádně vysoké. Uvedení produktu na trh – provází pomalý růst prodeje, zisk je stále nulový, zato náklady zůstávají vysoké. Následný růst produktu – souvisí s přijetím produktu na trhu a postupným zvyšováním zisku. Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA

Životní cyklus produktu Zralost produktu – provází zpomalení růstového tempa prodeje v důsledku nasycenosti trhu, vstupu konkurentů. Zisk je stabilizovaný a začíná pomalu klesat, naopak rostou náklady na ochranu před konkurenčním produktem, na podporu prodeje a další nástroje propagace. Pokles produktu – závěrečná fáze, kdy prodej a zisk dále klesají. Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Možnosti zlepšení nabídky pojišťoven v souvislosti s pojistným produktem obchodní slevy při delších lhůtách placení pojistného, bonusy za bezeškodní průběh pojištění, zvyšování pojistných částek, pro které se nepožaduje lékařská prohlídka, lékařské prohlídky hradí pojišťovna, zvyšování pojistné částky v závislosti na inflaci, Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA svobodná volba rizik z nabídky pojistného programu, možnost výběru z různých druhů připojištění, v rámci pojistného „balíčku“ nabídka pojištění dílčího rizika zdarma, tzv. množstevní ceny (čím vyšší objem pojistného, tím vyšší sleva). Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA

Problémové oblasti v pojistné praxi při výběrových řízeních vyhrávají větší pojišťovny nad menšími (kapitálově slabšími) poskytováním množstevních slev nebo nákupem produktů nebo služeb od pojištěných subjektů, při prodeji pojistných produktů se projevují dvě protichůdné tendence. Na jedné straně prodat jednoduchý produkt, který je obchodně i technicky lehce zpracovatelný. Na druhé straně prodat produkt, který obsahuje řadu variant pojištění a několik připojištění a tím je složitější jak pro samotný prodej, tak pro technické zpracování. Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA