Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 10. cvičení Martin Němec A
Prerekvizity Java SE Development Kit (JDK) Manuály Specifikace API: Tutoriály: Editory NetBeans, Eclipse, PSPad, …
Praktická úloha Na cvičení se pokusíme vytvořit Java Applet Kreslení, který by měl umožňovat vykreslovat primitivní objekty (úsečky, kružnice, obdélník, apod.). Základními vlastnostmi by měla být volba barvy, smazání plátna, mřížka apod. Design si můžete libovolně upravit a rozšířit podle sebe. Pokuste se vyzkoušet základní prvky, včetně nastavení jejich vlastností.
Java applet Kreslení
Všechny data ukládáme vektorově Informace o všech objektech (např. úsečkách) ukládáme a překreslujeme. V praxi se snažíme vyřešit případné „blikání“. Tyto algoritmy se blíže berou v předmětu Základy počítačové grafiky. Objekty můžete ukládat do ArrayListu, který je však připraven pouze pro úsečky, takže při přidání dalších objektů je třeba tuto část poopravit. import java.util.*; private ArrayList u; u = new ArrayList (); for (int i = 0; i < u.size(); i++) u.get(i).draw(g2);
Výběr barvy Pro výběr barvy můžete použít JColorChooser. Příklad použití : Color color = JColorChooser.showDialog(null, "Dialog Title", platno.getColor()); If (!(color==null)) platno.setColor(color);
JAR soubor JAR soubor je ZIP archív, který má navíc (oproti normálnímu ZIP souboru) některé speciální atributy (tzv. metadata, soubory se speciálním významem). Vytvoření jednoduchého JAR souboru pro náš applet „kresleni.jar“ jar cf kresleni.jar *.class <applet code="Kresleni.class" archive="kresleni.jar" width=400 height=400>
Prosím, dopracujte opět funkčnost a vzhled. Projekt si můžete libovolně rozšířit. Děkuji za pozornost.