Průvodce Čínou 21. století “Children in Meeting #8″, Zhigang Tang, 2000.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Advertisements

Dotační možnosti pro obce a města
DŮSLEDKY SOCIÁLNÍCH UDÁLOSTÍ V RODINĚ Šimon Plecháček.
Pravděpodobné příčiny a důsledky reality rodiny v ČR
Struktura obyvatelstva
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Rodina.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DEMOGRAFIE - RŮST POČTU OBYVATEL
DEMOGRAFIE – DEMOGRAFICKÁ REVOLUCE
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
P. SHRNUTÍ DOBRÉ PRAXE ZE ZAHRANIČÍ Lenka Hrkľová Odborný garant mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most Nikola Křístek odborný expert.
Národní tématická síť E Rovné příležitosti žen a mužů TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Širší ekonomické souvislosti rodinné politiky Daniel Münich.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_9.
Demografický vývoj v Číně po 2.SV Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
1 Aktuální vývoj nabídky na trhu práce Smilovice, František Cvengroš.
RŮST OBYVATELSTVA NA ZEMI
Přelom chápání rodiny Vít Jirků.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Vývoj počtu obyvatel Česka 1.s.v. krize odsun Němců Husákovy děti Sametová revoluce.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Moderní rodina. Institut rodiny se mění V ČR transformace – oddálení od tradičního modelu.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
10. Seminář Rodina, problémová rodina, rodina a škola
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Sociologie rodiny 1 1. Program, požadavky 2. Rodina a její zakládání,
Místní akční skupina Rakovnicko
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Sociologie pro speciální pedagogy: Vzdělání Mgr. Lenka Slepičková.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Sociologie pro speciální pedagogy: Rodina
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání 1. prosince 2014 Z0027 Geografická analýza trhu práce.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Czech Statistical Office Na padesátém 81, Praha, Český statistický úřad odd. regionálních analýz a informačních služeb Praha Jana Podhorská.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Světový populační vývoj.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Mgr. Jana Hanzlíková náměstkyně ministryně Sekce pro ochranu práv dětí a sociálního začleňování 10. dubna 2014.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Populační vývoj na území ČR Poznámky: Poznámky: Data za roky jsou za historické území Čech, Moravy a českého Slezska. Od roku 1900 jsou data.
Makroekonomické aspekty demografického vývoje doc. Ing. Miroslav Kuře, CSC., Ing. Lucie Marková, Ph.D. SVŠES.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Demografická revoluce Druhý demografický přechod
RODINA A MANŽELSTVÍ.
Slaďování pracovního a rodinného života podle dat VŠPS
Rodina, příbuzenství.
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
POPULAČNÍ VÝVOJ V ČESKÉ REPUBLICE V ROCE & AKTUÁLNÍ ÚDAJE ZA ROK 2005
Je nízká plodnost opravdu problémem?
Název projektu: Moderní škola
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Pedie Co mají společné?.
Sociální problémy v soudobé Číně
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
KKOV M/01 Maturitní obor 4-letý – denní forma
Soc. událostí….mateřství, rodičovství
Sociologie pro speciální pedagogy: Lekce 6: 2. část
Welfare state Sociální zabezpečení Zabezpečení rodin s dětmi
RODINA A MANŽELSTVÍ.
Transkript prezentace:

Průvodce Čínou 21. století “Children in Meeting #8″, Zhigang Tang, 2000

Rodina, demografie, vzdělávání Tradiční čínská rodina Moderní čínská rodina Politika jednoho dítěte Demografické hrozby pro Čínu v 21. století Vzdělávací systém, zkoušky Vysoké školy a trh práce

Tradiční rodina

Tradiční hanská rodina Patriarchální –nejstarší muž = hlava rodiny –syn zůstává doma, dcera provdána –synové podřízeni otci, snachy manželově matce –polygamie a konkubinát Bez možnosti rozvodu velkorodiny obývají jeden dům, rodinné klany celé vesnice, obdělávají půdu svých předků Konfuciánské hodnoty (wulun 五伦 )

Moderní čínská rodina

Lidové komuny Nahrazeny systémem pracovních jednotek danwei a systému místních registrací hukou zamezujících migraci Rovnost muže a ženy v manželském svazku, možnost rozvodu Politika jednoho dítěte (1979) = radikální zásah do podoby čínské rodiny model děti často nežijí s rodiči ale s prarodiči „generace malých císařů“

Politika jednoho dítěte ještě v 60. letech rodiny povzbuzovány, aby si pořizovali tolik dětí kolik to jen jde! (chápáno jako nástroj revoluce a modernizace Číny) pokles porodnosti! x razantní pokles úmrtnosti novorozenců x razantní prodloužení průměrného věku dožití populační nárůst z 540 milionů v roce 1949 na 940 milionů v roce 1976 Politika jednoho dítěte zavedena v roce 1979 a platí dodnes v roce 2008 prodloužena na dalších deset let, v lánu je údajně politika dvou dětí podle čínských demografů se od roku 1979 podařilo zabránit narození 400 miliónů dětí pokles porodnosti ze 2,63 (1980) na 1,61 (2009) Pozitivní dopady: ekonomický růst, zvýšení kvality zdravotnické péče

Výjimky, postihy a následky Politika posledních 10 letech revidována, existují vyjímky: –národnostní menšiny –venkované pokud je první dítě dívka –pokud je první dítě fyzicky nebo psychicky postižené –pokud jsou manželé jedináčci –speciální případy: např. zemětřesení v Sichuanu v roce 2007 jen 36 % bylo adresáty této politiky; 53% povoleno druhé dítě pokud první byla dívka; 9% povoleno druhé dítě z jiných důvodů, 2% bez omezení dodržováno hlavně mezi střední třídou, ve městech, mezi státními zaměstnanci x nedodržováno na venkově a mezi vyšší vrstvou Dohled Populační a rodinné plánovací komise, systém postihů: pokuty, srážky ze státních platů zastavení dotací pro potomky (školné, zdravotní péče Restrikce stanovovány na úrovni provinciáí a okresů Negativní dopady: stárnutí populace = ekonomická hrozba zvýšení genderové populační nerovnosti, potraty či odkládání dívek

Vzdělávání 6-11 let: Základní škola - vyšší stupeň (6 ročníků, povinná) 20% v roce % v roce let: Základní škola - vyšší stupeň (3 ročníky - povinná) let: Střední škola (3 ročníky) let: Univerzity a vyšší vzdělání systém náročných zkoušek „zhongkao“ (na SŠ) a „gaokao“ (na VŠ) vysoká konkurence a motivovanost studentů důraz na memorování, studium angličtiny, vysoká autorita učitele, velký počet studentů ve třídách, organizované mimoškolní aktivity, samostudium v knihovnách studium v zahraničí vzdělávání na venkově – dobrovolníci 30% VŠ absolventů bez zaměstnání