TIMe 4 Remake TIMezin Jana Horáková. TIMe 4 Remake Remake - REthinking Media Art in K©ollaborative Environments “Umělci ´postprodukce´

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Advertisements

Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Petr Krčál Katedra politologie a mezinárodních vztahů FF ZČU
Dana Sigmundová E-books jako zdroj odborných informací ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
SVĚTOVÁ LITERATURA 2. POLOVINY 20. STOLETÍ
Formální stránka práce
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Barbora Řebíková PostprodukcE Barbora Řebíková
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
Archivy, knihovny a muzea v digitálním světě 2005 EGMUS – Evropská skupina pro muzejní statistiku Mgr. Marcela Straková Ministerstvo kultury.
Kultura.
Pierre Bourdieu a jeho význam pro historickou sociologii ( ) Bourdieu se zabýval především současnými společnostmi, historické reálie používal.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Média a role čtenáře: kulturální studia
Technologie.
Pravěkým umělcem - výtvarná výchova Martina Dostálová - ZŠ K
Web 2.0, folksonomie a uživatelská rozhraní Lenka Němečková Eliška Pavlásková Založeno mimo jiné na prezentacích prof. B. Whitea „The Promise of Rich User.
Usability Workshop Zpráva ze semináře Vilnius, 1.– Ing. Jan Kaňka Krajská knihovna Františka Bartoše
Návrh vizuální identity StreamTV Strana | 2 Východiska projektu Představit pomoci logotypu nový zábavný internetový portál StreamTV.cz, který.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Zkušenosti s nasazením svobodného software při výuce
Nástroje interpretace novomediálního díla II JS_14.
Postmoderní identita. Klasická sociologická pojetí identity se soustřeďují na její původ v sociální a/nebo kulturní struktuře –Například Bourdieu a jeho.
© Adolf Knoll National Library of the Czech Republic Zpřístupnění digitálních dat Přehled.
(U)SETRI.CZ Projekt WEB dva.nula. Brainstorming (U)Šetři – peníze, zdraví, přírodu, nervy.. „Mezioborový“ projekt Neexistuje ? žádný podobný server zabývající.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ 005 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr.Stanislava Antropiusová PředmětAnglický.
Nástroje interpretace novomediálního díla 2
4. téma: Společenská organizace Počátky studia formální organizace Problém: Najít univerzálně platné principy ’vědeckého’ řízení výrobních.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU Libor Štěpánek
Autorské právo a ochrana dat
Umění nových médií: umění a technika I PS_2012 Jana Horáková.
Současné struktury společnosti Kritérium Typ struktury Charakteristika skupiny majetek/ třídní struktura třída výrobní prostředky zaměstnání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_14_LONDONOLD.
Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Č ESKÁ SOCIOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_6.SV.02.
ČAS Mgr. Alena Ščuková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Ščuková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
Muzea a galerie v digitálním světě Vlaďka Mazačová Alena Uxová Vlaďka Mazačová Alena Uxová Seminář Muzea a digitalizace, CITeM Brno
Percepce novomediálního díla (nejen) v galerijním prostoru
UM_NM_I_PS14.
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
PSY103 Vývojová psychologie I Zuzana Masopustová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Déjà - vu Tematická oblast
UMĚNÍ KDO JE KURáTOR?.
Obrat k softwaru / Softwarová studia
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Trhy kulturního dědictví a umění
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Umění nových médií: umění a technika I PS_2016
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Současné umění na pomezí
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
UM_NM_I_PS14.
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Formální interpretace uměleckého díla
Transkript prezentace:

TIMe 4 Remake TIMezin Jana Horáková

TIMe 4 Remake Remake - REthinking Media Art in K©ollaborative Environments “Umělci ´postprodukce´ jsou kvalifikovanými dělníky tohoto nového kulturního přisvojování […] nyní půjde o to pozitivně zhodnotit remake, formulovat nové způsoby užití věcí, usouvztažňovat formy, to vše namísto heroického hledání něčeho krásného, co tu dosud nebylo, hledání, jež bylo typické pro modernismus.“ (Bourriaud, Postprodukce, 2004, s. 015 a 036).

TIMe 4 Remake Klíčová slova: remake, remix, remixability, postprodukce, apropriace, znovu provedení (reenactment), koláž, montáž, pastiš, postmodernismus, vizuální kultura, DJculture, nová historiografie, produsage, prosumer technologies, hack, autorské právo, open source, free software …

TIMe 4 Remake „Naše životy se odvíjejí na pozadí měnících se obrazů, plynou uprostřed toku informací, obklopujících náš každodenní život.“ (Bourriaud, N. Postprodukce, 2004, s. 061) „[N]acházíme se uvnitř obrovského obrazu-zóny, […] již nestojíme před jednotlivými obrazy […].“ (Bourriaud, N. Postprodukce, 2004, s. 061 – 062) „Kultury jsou vždy ve stavu neustálé proměny a jsou neustále znovu objevované; jsou vždy místem boje o význam.“ (Sturken, M. - Lisa Cartwright Studia vizuální kultury, 2009, s. 308)

TIMe 4 Remake Milton Manetas:

TIMe 4 Remake Bourriaud, N.: Postprodukce, 2004 „Činnosti, o kterých je zde řeč nespočívají v produkování nějakých ´obrazů obrazů´, což by byl manýristický postoj, ani v nářcích na téma ´všechno už tady bylo´, nýbrž jde o to vymyslet ´užívací protokoly´ pro již existující způsoby zobrazování a formální struktury. Jde o to zmocnit se všech kulturních kódů, všech forem vyskytujících se v každodenním životě, všech děl světového kulturního dědictví, a toto všechno uvést v chod.“(N. Bourriaud, s. 009)

TIMe 4 Remake Bourriaud, N.: Postprodukce, 2004 Typologie postprodukce:  Nové programování již existujících děl.  Pobývání v historických stylech a formách.  Užití obrazů.  Vstup do světa módy a médií.

TIMe 4 Remake Bourriaud, N.: Postprodukce, 2004 Bleší trh, dominantní forma 90.let Užití forem jako mikropirátství Hrdinové postprodukce: DJ a programátor – sémionaouté Strategie „reaktivizace“ / „kultura aktivity“ Hacking, zaměstnání a volný čas Shrnutí: Postprodukce jako estetika terciární sféry

TIMe 4 Remake Pierre Huyghe: Remake (1995) - videofilm

TIMe 4 Remake „Technika mixu, jak ji provozují umělci, je spíš určitým morálním postojem než pouhým postupem. Postprodukce práce umožňuje umělci vymanit se z pozice interpreta. Namísto kritického komentáře je třeba spíše experimentovat. Právě to vyžadoval Gilles Deleuze po psychoanalýze: chtěl, aby přestala interpretovat symptomy a začala se zabývat uspořádáním, které by nám vyhovovalo.” (Bourriaud, 2004, s. 083)

TIMe 4 Remake Digitální technologie: remake – remix  Eduardo Navas: Regressive and Reflexive Mashups in Sampling Culture Dostupné on-line: Cut/copy & paste – základ pro sampling – remix – mashup Mashup: a) M. regresivní b) M. progresivní – tzv. regenerativní remix Remix: a)Rozšířený r. b)Selektivní r. c)Reflexivní r. d)Regenerativní r.

TIMe 4 Remake Remix: mezi modernismem a postmodernismem Desktop jako mashup Software jako mashup Regenerativní mashup Regenerativní remix jako rámec současné zkušenosti sociálních médií Remix art Navas: Modular Framework, Španělsko, El Salvador,

TIMe 4 Remake Digitální technologie: remake – remix Eduardo Navas: Regressive and Reflexive Mashups in Sampling Culture Dostupné on-line:

TIMe 4 Remake Seznam literatury: Bourriaud, Nicholas: Postprodukce. Kultura jako scénář. Jak umění nově programuje současný svět. Praha: Tranzit Cartwright, Lisa – Sturken, Marita: Studia vizuální kultury. Praha: Portál Certeau, de Michel: The practiuce of everyday Life. Berkeley: University of Kalifornia Press, Delaney, Sean – Potamitis, Nicholas: Remakes. 16+ Source Guide. 2004, BFI National Library, 21 Stephen Street, London W1T 1LN. Dostupné on-line: (rev ) Eco, Umberto: Meze interpretace (kapitola V: Jak interpretovat seriály). Praha: UK Karolinum, Jameson, Frederick: Postmodernism, or, The cultural logic of late capitalism. Durham: Duke University Press, Lyotard, Jean- Francois: O postmodernismu: postmoderno vyprávěné dětem: postmoderní situace. Praha: Filosofia, Lessig, Lawrence: Svobodná kultura (viz studijní materiál předmětu) Manovich, Lev: The Practice of Everyday (Media) Life. 2008: Manovich, Lev: What Comes After Remix? Manovich, Lev: Remixing and Remixability Navas, Eduardo: Regressive and Reflexive Mashups in Sampling Culture. Sonvilla-Weiss, Stefan (ed.) Mashup Cultures, 2010, Springer Wienna/New York, ISBN: (viz studijní materiál předmětu) Poschardt, Ulf: DJ Culture. Quartet Books, Internetové stránky: Navas, Eduardo: Remix Theory: (rev ) E-skripta: Horáková, Jana: Umělecké dílo v době své digitální reprodukovatelnosti, 2010: