Žahavci mořští – žahaví dravci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ž A H A V C I 1 2 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Advertisements

ŽAHAVCI kmen.
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Koráli.
Živočichové rybníka Žahavci.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
Žahavci - Cnidaria HCl, BIGY, 2009.
Říše : Živočichové - Animalia
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
Třída: Korálnatci.
Kmen: PRVOCI.
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Mnohobuněční živočichové.
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
Základní škola Kladruby
(Actinaria) Sasanky.
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Žahavci.
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Nezmar (Hydra) Nezmar je rod jednoduchých sladkovodních živočichů, vyznačující se radiální symetrií. Nezmaři jsou draví živočichové kmene žahavců, třídy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_249.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Žahavci Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_309.
Korálnatci ( Anthozoa )
Máďa Zedníčková a Barča Cafourková
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Řasy červené a hnědé zdroj:www. cs.wikipedia.org/wiki/Ruduchy
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Žahavci Šablona:III/2.
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
Žahavci.
zpracování ve dvojicích
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
Diblastica – dvoulistí
ŽAHAVCI MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Mnohobuněčné organismy
Žahavci mořští – žahaví dravci
POSLEDNÍ KMEN BEZOBRATLÝCH ŽIVOČICHŮ
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
Život v oceánech a mořích.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
VY_32_INOVACE_32_Žahavci - 2.část Šablona Identifikátor školy:
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Žahavci - Cnidaria Číslo vzdělávacího materiálu: ICT6/2 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Žahavci – žahaví dravci
Žahavci 24. listopadu 2013 VY_52_INOVACE_210204
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis: ŽAHAVCI.
zpracovaný v rámci projektu
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Odpověz na otázky v pracovním listu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

Žahavci mořští – žahaví dravci

Koráli - žijí přisedle v koloniích - polypi (vápenaté kostry) - korálové útesy = ATOLY - korál červený - klenoty Video: https://www.youtube.com/watch?v=DXR6ZB8_Tqw

Medúzy - rosolovité tělo - některé jsou smrtelně jedovaté Měchýřovka portugalská Medúza obrovská Čtyřhranka smrtelná Video:https://www.youtube.com/watch?v=ISUB9TfUFDE&list=PL22300B03FBF6A5EC

Sasanky - žijí přisedlé v koloniích - nemají vápenatou kostru - symbióza (rak, rybky…) sasanka koňská sasanka hnědá Video: https://www.youtube.com/watch?v=uxHQlsHE4yM

OPAKOVÁNÍ V mořích žijí přisedle sasanky a koráli, volně se vznášejí medúzy. Někteří koráli se podílejí na vzniku korálových ostrovů a útesů, jiní se využívají k výrobě šperků.

Opakování 1. Připiš k popisu a vlastnostem žahavce, o který druh se jedná. a) Na těle dospělého vypučí nový jedinec a oddělí se. .................................. b) Jejich tělo se podobá barevným květům. .................................. c) Tvoří pevné schránky, které po nich zůstávají. ................................... d) Elegantně se vznášejí pod hladinou. .................................. 2. Najdi ve větách ukryté žahavce a podtrhni je. To provedla zas as Anka Novotná. ………………………………………………………………………………………………………………………………………… Dnes máme DÚ za trest. ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. Nespadne z Marsu nějaký mimozemšťan?   3. Vysvětli: Co znamená, když se o člověku řekne, že je nezmar? ………………………………………………………………………………………………………. Co z toho můžeme usoudit o nezmarovi? ……………………………………………………………………………………………………… Víte, kde bychom na Zemi našli největší korálový útes? Věděli jste, že je viditelný až z Měsíce?