ROSTLINY POLÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Advertisements

Vybrané čeledi jednoděložných rostlin II.
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Miroslava Melicharová
Jednoděložné rostliny
LOUKY, PASTVINY A POLE Filip Bordovský.
Jednoděložné rostliny – Čeleď Lipnicovité
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_488_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Rostliny rybníka a jeho okolí 2
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
Krytosemenné rostliny
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky jednoděložných.
Škola:. Základní škola Kladruby
Polní plodiny Filip Bordovský.
List (fylom).
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Srovnání jednoděložných a dvouděložných rostlin
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Dvouděložné rostliny – Čeleď Lilkovité
Hospodářské rostliny 4. ročník
Dvouděložné rostliny – Čeleď Bobovité
Hospodářské plodiny.
Růst a vývin rostlin - rozmnožování pomocí semen
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Krytosemenné rostliny.
Systematika rostlin.
Bobovité - Fabaceae.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Rákos má podzemní až 4 m dlouhé oddenky, z nichž vyrůstají silná vzpřímená stébla s až 50 cm dlouhými listy. Rákos obecný je velmi statná vytrvalá.
Ekosystém pole Rostliny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Hospodářské plodiny.
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Bobovité (Fabaceae) Čeleď:
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Lipnicovité.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
ZNAKY JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN opakování
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
Generativní rostlinné orgány
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 07 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Krytosemenné rostliny
Růst a vývin rostlin.
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

ROSTLINY POLÍ

Bezobratlí travních společenstev Příště Referát Bezobratlí travních společenstev

Zopakujte si, čím se liší JEDNODĚLOŽNÉ a DVOUDĚLOŽNÉ rostliny (29. hodina)

KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY JEDNODĚLOŽNÉ DVOUDĚLOŽNÉ semeno klíčí jedním lístkem semeno klíčí dvěma lístky byliny byliny i dřeviny úzké listy se souběžnou žilnatinou široké listy s rozvětvenou žilnatinou svazčité kořeny hlavní kořen s postranními kořeny jednodušší květy - obvykle trojčetné s nerozlišenými květními obaly složitější květy – obvykle pětičetné (nebo čtyřčetné)

Klíčení fazolu obecného JEDNODĚLOŽNÉ DVOUDĚLOŽNÉ Klíčení kukuřice seté Klíčení fazolu obecného

Tvar listu a žilnatina JEDNODĚLOŽNÝCH rostlin Tvar listu a žilnatina DVOUDĚLOŽNÝCH rostlin

Květ JEDNODĚLOŽNÝCH rostlin Květ DVOUDĚLOŽNÝCH rostlin

Obilniny

Pšenice obecná

Ječmen dvouřadý

Žito seté

Oves setý

Cizopasné houby na plodinách:

RZI A SNĚTI

Rez

sněť

PALIČKOVICE NACHOVÁ

NÁMEL

námel mezi obilkami námel v klasu žita Paličkovice nachová

Jednoleté plodiny:

Hrách setý

Brukev řepka olejka

Slunečnice roční

Dvouleté plodiny:

1.rokem 2.rokem Řepa cukrová

Vytrvalé plodiny:

Jetel luční Tolice vojtěška

ORNICE NA POLI

Rostliny polí obilniny = kulturní traviny: pšenice obecná, žito seté, ječmen dvouřadý, oves setý, kukuřice setá – plod je obilka jiné plodiny: jednoleté: hrách, slunečnice, řepka olejka dvouleté: řepa cukrovka – 1. rok: stonek, listy; 2. rok – květ, plod  umírají vytrvalé: jetel, vojtěška – kvetou a plodí každoročně Cizopasné houby na obilí: rzi a sněti - rychle se šíří, odebírají obilí živiny  špatná úroda paličkovice nachová - v klasech je jedovatý útvar námel, využití k výrobě léků   Svrchní vrstva půdy na poli = ornice obsahuje půdní mikroorganismy, např. baktérie, které se podílejí na vzniku humusu a tím zvyšují úrodnost půdy. Zelené hnojení = zaorávání bobovitých rostlin  zúrodnění půdy. 

OPAKOVÁNÍ: Které obilniny znáš? Jak se obilniny jinak označují a proč? Uveď základní rozdíly mezi jednoděložnými a dvouděložnými rostlinami. Vysvětli rozdíl mezi jednoletými, dvouletými a vytrvalými rostlinami a uveď z každé skupiny příklad zemědělských plodin. Které cizopasné houby vyskytující se na poli znáš? Vysvětli pojem „cizopasné“. Co o nich víš? Co je to ornice? Jak lze zvýšit její úrodnost?