Škola Střední průmyslová škola Zlín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Advertisements

Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
Románský sloh.
19. století Klasicismus.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Empír - (z lat. empire = císařství )
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Romantismus.
KLASICISMUS EMPÍR.
Obecná charakteristika Architektura
Závěr 18. století – poč. 19. století
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Česká románská kultura
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_3D.9.02 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _14_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Česká kultura.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Seminář město v dějinách Aktivita č. 1 Královské vinohrady
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
VY_32_INOVACE_35_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Zobrazení plné a prázdné vazby
Účel tesařských konstrukcí
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Klasicistní architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice.
Empír Charakteristika uměleckého směru. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
INSPIRAČNÍ ZDROJE KNIHY A ČASOPISY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Gotika Bolfíková Nikola.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
VY_32_INOVACE_
Manýrismus VY_32_INOVACE_46_930
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
Architektonické směry
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Transkript prezentace:

www.zlinskedumy.cz Škola Střední průmyslová škola Zlín VY_32_INOVACE_38_09 Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací oblast Odborné vzdělávání Vzdělávací obor Architektura Tematický okruh Architektura novověku Téma Architektura novověku (do konce 19. Století) Tematická oblast architektura 19. stol., I. Název Autor Ing. arch. Jiří Šobáň Vytvořeno, pro obor, ročník září 2013, stavebnictví , 3. ročník anotace architektura 19. stol. , empír, novorenesance, naturalismus Přínos/cílové kompetence seznámit žáky s architekturou 19. století www.zlinskedumy.cz

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. CÍLE KAPITOLY osvěžíte si stručnou historii baroka seznámíte se, se základy kreslení dle předlohy

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. RYCHLÝ NÁHLED DO KAPITOLY RYCHLÝ NÁHLED A OBSAH TÉTO KAPITOLY Empír, zvaný také císařským slohem, byl druhou fází klasicismu, resp. neoklasicismu. Název pochází z francouzského slova empire (impérium). Stavělo se v něm převážně v době, kdy se Napoleon Bonaparte prohlásil císařem. Sloh se uplatnil především v architektuře, v módě a v designu nábytku.

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. KLÍČOVÁ SLOVA A ČAS POTŘEBNÝ KE STUDIU   ČAS POTŘEBNÝ KE STUDIU na tuto kapitolu si rezervujte jednu vyučovací hodinu KLÍČOVÁ SLOVA empír

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. EMPÍR

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. SOCHAŘSTVÍ A ARCHITEKTURA Sochařství a architektura: důraz byl kladen na antické a egyptské vzory. Příkladem této architektury může být zámek Kačina, nebo přestavba barokního kláštera na celnici (Dům U Hybernů). V nábytkářství byla dávána přednost černozlaté barvě. Nohy u nábytku byly podle orientálních vzorů často zakončovány napodobeninami zvířecích tlap (např. lvích). Také kultura odívání byla ovlivněna antickým uměním (uvolněnost a splývavost ženského oděvu s velkou dekoltáží zahalenou šátkem). Byly dováženy první kožešinové pláště a kašmírové šály z Egypta. Nová módní vlna zachvátila nejen ženskou módu, ale celkově ovlivnila i ostatní druhy umění a způsob života.

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. ZÁMEK KAČINA – ČESKÁ REPUBLIKA

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. ZÁMEK ORLÍK

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. DŮM U HYBERNŮ - PRAHA

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. ZÁMEK ORLÍK NOVORENESANCE

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. NOVORENESANCE Novorenesance (neorenesance) je historizující umělecký sloh vycházející z renesance a spojený s národním uvědoměním. Byla uplatňována na velkých veřejných stavbách (divadla, muzea, národní domy, sokolovny, banky, nádraží, školy apod.). Později se na jejich fasádách i v interiérech začínaly objevovat secesní prvky.

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. NOVORENESANCE Architektura: V novorenesančním slohu byla postavena řada nejvýznamnějších staveb v Praze i v dalších městech. Patří k nim např. Národní muzeum, Národní divadlo, Rudolfinum, Muzeum hlavního města Prahy, Národní dům na Vinohradech, Kostel sv. Václava na Smíchově, Vinohradská vodárenská věž, Gröbeho vila, Západočeské muzeum v Plzni, Měšťanská beseda v Plzni, Mlýnská kolonáda Karlovy Vary, Hotel Nové Lázně v Mariánských Lázních, Katedrála Božského Spasitele v Ostravě, Liberecká radnice, Bílská radnice. K nejvýznačnějším architektům patřili Antonín Barvitius, Josef Schulz, Ignác Ullmann, Antonín Wiehl a Josef Zítek.

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. NÁRODNÍ DIVADLO - PRAHA

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. NÁRODNÍ MUZEUM - PRAHA

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. NÁRODNÍ DIVADLO - PRAHA

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. RUDOLFINUM - PRAHA

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. MĚŠŤANSKÁ BESEDA V PLZNI

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. NATURALISMUS

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. NATURALISMUS Hlavní znaky: Naturalismus (lat. natura = příroda) byl filosofickou koncepcí uznávající přírodu za jediné jsoucno a vylučující vše nadpřirozené a transcendentní. Za základní princip výkladu všech přírodních jevů považoval zkušenost. Jeho odvozenými součástmi byly jevy duchovní povahy a především člověk se svými vlastnostmi a schopnostmi. Filosofie:K základním formám filosofického naturalismu patřil metafyzický (ontologický) a metodologický naturalismus a naturalizovaná epistemologie.

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. NATURALISMUS Literatura: Literární směr naturalismus vzniklý ve Francii se uplatňoval nejvíce v západní Evropě. Vycházel z pozitivistické estetiky a při zobrazování člověka a společnosti se opíral o poznatky tehdejší přírodovědy. Zdůrazňoval dokumentární stránku a vnesl do literatury některá nová témata (např. prostředí sociálních vrstev). Předním teoretikem a spisovatelem byl romanopisec Émile Zola. Mezi jeho stoupence patřili bratři Goncourtové, Huysmans, Burget a v českých zemích Čapek-Chod a Šlejhar.

ARCHITEKTURA 19. STOLETÍ I. NATURALISMUS Výtvarné umění: bylo ovlivňováno literaturou. Výtvarní umělci se snažili věrně zobrazovat přírodní předlohy podle skutečnosti bez idealizace s výrazným zachováním syrových rysů zobrazované skutečnosti.

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ 19.STOLETÍ SAMOSTATNÝ ÚKOL vyjmenujte a stručně popište nejvýznamnější novorenesanční stavby v Praze včetně jejich autorů

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ 19.STOLETÍ SHRNUTÍ KAPITOLY osvěžili jste si stručnou historii stavitelství 19. století seznámili jste se se stavebními konstrukcemi a stavebními hmotami. seznámili jste se s charakteristickými znaky stavitelství 19.století !

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ 19.STOLETÍ PRAMENY A INFORMAČNÍ ZDROJE KRESBY A FOTOGRAFIE: fotografie z volně přístupných zdrojů internetu http://en.wikipedie.org , http://fr.wikipedie.org , http://de.wikipedie.org , http://chestofbook.com , http://romanes.com , http://architektur.relig.free.fr ,  http://www.czecot.com/cz/turisticky-objekt/4782_nove-hrady-u-skutce-zamek-nove-hrady

ARCHITEKTURA A STAVITELSTVÍ 19.STOLETÍ PRAMENY A INFORMAČNÍ ZDROJE KRESBY A FOTOGRAFIE: www.pbase.com , www.eupedia.com , www.tesoridiroma.net , www.digifotomag.cz , www.romeartlover.it , www.hrady.cz