Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Pythagorova věta – úvod
VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Výšky trojúhelníku VY_32_INOVACE_35
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Sčítání a odčítání zlomků
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Vánoční matematický kufr
Těžnice trojúhelníku VY_32_INOVACE_34
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Náročnější úpravy algebraických výrazů
Střední příčky trojúhelníku
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování
Úhly – grafické přenášení
Matematika a její aplikace
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Celá čísla – základní pojmy
Násobení lomených výrazů
Pythagorova věta – historie
Úhly – definice, značení
Znaky dělitelnosti – teorie
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Umocňování mocnin.
Dělení mnohočlenu jednočlenem
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Lomený výraz, smysl lomených výrazů
VÝRAZY OBSAHUJÍCÍ MOCNINY AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena.
VÝRAZY OBSAHUJÍCÍ ODMOCNINY AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena.
Složené lomené výrazy SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 1 – Lomené výrazy – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_027_Složené zlomky.
Geometrické tvary Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Matematika zábavně Natálie Kozáková, 9.c.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
Zlomky Složené zlomky..
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
VY_32_INOVACE_16_M_ 2 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola Čelákovice
SLOŽENÝ ZLOMEK.
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Krácení lomených výrazů
Marie Rottrová
Úpravy algebraických výrazů
Zlomky Složené zlomky..
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
VY_32_INOVACE_
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
Dělení se zbytkem 6-9 (puzzle)
Transkript prezentace:

Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2 Matematika pro 7. třídu – Aritmetika – Číslo a proměnná – Zlomky Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 nedílnou součástí je pracovní list „VY_32_INOVACE_10-2-2-Slozeny-zlomek.pdf“ ZŠ a MŠ Křenovice

ANOTACE VY_32_INOVACE_10-1-2 – Složený zlomek autorka: Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. Materiál sestává ze dvou částí: powerpointová prezentace VY_32_INOVACE_10-1-2-Slozeny-zlomek.ppt pracovní list VY_32_INOVACE_10-2-2-Slozeny-zlomek.pdf Žáci se seznámí s pojmem složený zlomek. Jsou jim představeny dva rovnocenné způsoby úpravy složeného zlomku na zlomek jednoduchý. Součástí prezentace je řešení příkladů k procvičení obou způsobů úpravy, příklady mají žáci zadány samostatně na pracovním listě.

Složený zlomek připomeňme, že zlomková čára má význam dělení :

Složený zlomek zlomek 2 5 2 5 hlavní zlomková čára 3 4 3 zlomek

složený zlomek = zlomek : zlomek 2 5 2 5 : = 3 4 3 4

Úprava složeného zlomku na zlomek jednoduchý I. způsob úpravy 2 5 2 5 3 4 2 5 4 3 8 . = : = = 15 3 4

Př. 1. Procvičte si úpravu složeného zlomku na jednoduchý pomocí I Př. 1. Procvičte si úpravu složeného zlomku na jednoduchý pomocí I. způsobu. 4 7 3 2 4 7 2 4 7 21 a) . = : 6 = = 2 21 2 1 1 21 11 7 8 11 3 11 14 77 5 b) . : 6 = = = = 8 14 8 3 12 3 12 4 14

Př. 1. Procvičte si úpravu složeného zlomku na jednoduchý pomocí I Př. 1. Procvičte si úpravu složeného zlomku na jednoduchý pomocí I. způsobu. 8 9 8 9 1 8 9 24 8 1 1 c) . = : = = = 24 24 1 9 24 27 3 1 15 5 15 1 15 3 15 10 d) . : 50 = = = = 1 10 1 3 3 3 1 10 10

2 5 2 . 4 8 5 . 3 15 3 4 Úprava složeného zlomku na zlomek jednoduchý II. způsob úpravy 2 5 2 . 4 8 = = 5 . 3 15 3 4

Př. 2. Procvičte si úpravu složeného zlomku na jednoduchý pomocí II Př. 2. Procvičte si úpravu složeného zlomku na jednoduchý pomocí II. způsobu. 5 3 7 . 5 3 21 35 1 a) 17 = = = . 2 2 2 2 1 21 1 2 8 . 1 8 16 2 b) = = . 3 3 3 1 16

Př. 2. Procvičte si úpravu složeného zlomku na jednoduchý pomocí II Př. 2. Procvičte si úpravu složeného zlomku na jednoduchý pomocí II. způsobu. 8 9 8 9 4 . 8 9 1 4 c) = = = . 26 26 26 117 13 1 27 9 27 . 1 27 10 d) 90 = = = . 3 3 1 3 1 10 10

Úprava složeného zlomku na zlomek jednoduchý I. a II. způsob úpravy jsou rovnocenné 2 5 3 4 2 5 4 3 . = : = = 2 5 I. 8 = = 3 4 15 II. 2 . 4 = = 5 . 3