POLSKO I. Martin VRZALA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 3- Polsko
Advertisements

Evropa Podnebí a vodstvo.
Téma hodiny: Polsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Téma hodiny: Bělorusko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Východní Evropa Natalia Bornus.
Polsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
P O L S K O Obrázek 1 Obrázek 2 EU – OP VK – III/2 ICT DUM 7
Německo Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Téma hodiny: Bulharsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Česká republika-1 poloha, rozloha…
Polská republika km2, 39 mil. obyvatel Varšava (Warszawa)
Téma hodiny: Chorvatsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Finsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
SLOVENSKO Martin VRZALA.
STŘEDNÍ EVROPA VÍCE O STŘEDNÍ EVROPĚ ZDE
Atlantský a Severní ledový oceán
Téma hodiny: Střední Evropa
BENELUX.
EVROPA Martin VRZALA.
POLSKO II. Martin VRZALA.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Ukrajina.
Polsko Mapa Polska Dominik Svoboda 2010.
Téma hodiny: Rusko - základní údaje, poloha, přírodní podmínky
RAKOUSKO II. Martin VRZALA.
Téma hodiny: Slovinsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Téma hodiny: Albánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
ŠVÝCARSKO LICHTENŠTEJNSKO
Téma hodiny: Brazílie – základní údaje, přírodní poměry
Téma hodiny: Ekvádor – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Téma hodiny: Kanada - základní údaje, poloha, přírodní podmínky
Martin VRZALA. * 1. Obyvatelstvo * 2. Hospodářství, těžba * 3. Průmysl * 4. Zemědělství * 5. Doprava * 6. Hlavní oblasti.
RAKOUSKO Martin VRZALA.
Přírodní podmínky Evropy
ŘECKO Martin VRZALA.
Polská republika je stát ležící ve střední Evropě.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Německo.
Téma hodiny: Argentina – základní údaje, přírodní poměry
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
Martin VRZALA. * 1. Obyvatelstvo * 2. Hospodářství, těžba * 3. Průmysl * 4. Zemědělství * 5. Doprava * 6. Hlavní oblasti.
VY_32_INOVACE_ZCR_697 Ročník: 4. Vzdělávací obor:
VY_32_INOVACE_ZCR_696 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Slovensko Jméno autora:Mgr. Lucie Salačová Vytvořeno.
STŘEDNÍ EVROPA.
Finsko (Severní Evropa)
Lotyšsko.
Střední Evropa Z_127_Evropa_Střední Evropa
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU Anotace Prezentace, která se zabývá charakteristikou Polska Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný výstup.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_JIHOZÁPADNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_JIHOVÝCHODNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
STŘEDNÍ EVROPA částečně problematické vymezení nejedná se o „fyzické uskupení“ spíše SYMBOL SJEDNOCENÍ označení upadá v době Studené války v současnosti.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_295 _Polsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
POLSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_12_A_05_Polsko Téma: Vlastivěda - Evropa Číslo.
VY_52_INOVACE_03/2/36_ZEMĚPIS Střední Evropa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_JIŽNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
Guten Tag - dobrý den Auf Wiedersehen – na shledanou Danke - děkuji Bitte - prosím.
ČESKÁ REPUBLIKA Znak ČR Mapa ČR Vlajka ČR. 1. Základní informace o ČR  Rozloha: km² (113. místo na světě)  Počet obyvatel: (k ,
Vzdělávací materiál: Polsko Operační systém: Windows XP Professional
Člověk a jeho svět Vlastivěda Polská republika
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Člověk a jeho svět Vlastivěda Česká republika
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Evropa - Přírodní oblasti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STŘEDNÍ EVROPA VÍCE O STŘEDNÍ EVROPĚ ZDE
Téma hodiny: Bolívie – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Spolková republika Německo
POLSKO. POLSKO CHARAKTERISTIKA hlavní město: Varšava rozloha: cca km2 počet obyvatel: jazyky: polština náboženství: katolické (89.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Přírodní podmínky V české kotlině.
Transkript prezentace:

POLSKO I. Martin VRZALA

Obsah 1. Poloha 2. Povrch 3. Podnebí 4. Vodstvo 5. Rostlinstvo a živočišstvo

1. POLSKO Polská republika Rozloha: 312 000 km2 Obyvatelstvo: 39 mil. Státní zřízení: republika Úřední jazyk: polština Členství: OSN, OECD, EU, NATO, CEFTA Hlavní město: Varšava Zdroj: Martin Vrzala, 2010

Podle atlasu charakterizuj polohu Polské republiky. 1. POLSKO Podle atlasu charakterizuj polohu Polské republiky. ve východní části střední Evropy při Baltském moři na styku vyspělého Německa a „chudých“ států (Bělorusko) Zdroj: Martin Vrzala, 2010

Podle atlasu vyjmenuj významné geomorfologické celky. 2. Povrch Podle atlasu vyjmenuj významné geomorfologické celky. jednotvárný ráz (převažují nížiny a plošiny) reliéf se zvedá od S k J 3 velké oblasti (od S k J) oblast nížin a plošin: Pobaltská nížina s dunami a písečnými kosami Pomořanská a Mazurská jezerní plošina (činnost ledovce) Velkopolská a Mazovská nížina oblast vrchovin: Malopolská a Lublinská horská oblast (úzký pás na J): Krkonoše (Sněžka 1602 m) a Tatry (nejvyšší hora Rysy 2499 m)

2. Povrch - Rysy Zdroj: Martin Vrzala, 2010

2. Povrch - Tatry Zdroj: Martin Vrzala, 2010

3. Podnebí mírné, přechod mezi oceánským (SZ) a kontinentálním (JV) vliv nadmořské výšky Zdroj: Martin Vrzala, 2010

4. Vodstvo Podle atlasu vyjmenuj největší polské řeky. hustá říční síť propojená kanály Visla a Odra (od 2. světové války část hranice mezi Německem a Polskem) další řeky: Lužická Nisa, Dunajec, Bug Sniardwy (114 km2) v Mazurské jezerní plošině čtvrtohorního zalednění Podle atlasu vyjmenuj největší polské řeky. Podle atlasu vyhledej největší jezero Polska. Čeho jsou to pozůstatky?

4. Vodstvo plesa v Tatrách (Morské oko) Zdroj: Martin Vrzala, 2010

5. Rostlinstvo a živočišstvo lesnatost 28 % převažuje borovice, dále dub, habr Jaké rostliny podle obrázku ve skladbě lesa převládají? Zdroj: Martin Vrzala, 2010

5. Rostlinstvo a živočišstvo Jak se jmenuje významný národní park na východě Polska? Bělověžský národní park původní prales zubr, los, bobr původní fauna v Tatrách rys, vlk a medvěd

5. Rostlinstvo a živočišstvo Zdroj: Martin Vrzala, 2010

Seznam použitých zdrojů Školní atlas světa. 3. vyd. Redaktor Jan Ptáček. Praha: Kartografie Praha, 2011, 1 atlas (176 s.). ISBN 978-807-3930- 745. ANDĚL, Jiří a Roman MAREŠ. "Starý svět" Evropa: encyklopedický přehled zemí. 2. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001, 292 s., [3] s. obr. příl. Země světa do kapsy, 1. ISBN 80-718-2115-2.