Model strategie marketingového mixu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Advertisements

Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Distribuční politika Petra Krajníková.
Vybrané problémy z distribuční logistiky
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
CK – činnosti touroperátora
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Opakování k maturitě.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Place – místo prodeje (distribuce)
Distribuční strategie
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
MARKETINGOVÝ MIX.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Promyšlené podnikání (Design Thinking for Business Innovation) Průmysl (obor podnikání) přívětivý pro vstup Startupů Struktura oboru I. týden.
Odbytové činnosti Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Podnikatelské koncepce
1.Obsah marketingového řízení
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Management - Organizování
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
DISTRIBUCE.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Logistický proces ve firmě Petr Hobža – Strážnické brambůrky SAP Business One Pavel Rumplík Obchodní ředitel.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Distribuční politika klíčová slova
Transkript prezentace:

Model strategie marketingového mixu Nekontrolovatelné faktory vnějšího prostředí Výroba Technologie Lidské zdroje Ekonomika Konkurence Ostatní funkce podniku Finance Marketingový mix Spotřebitel Výrobek Propagace Cena Distribuce Image firmy Výzkum a vývoj Sídlo Sociálně-kulturní chování zákazníků Legislativa

Základní formy distribuce A. Samostatně distribuující maloobchodník B. Systém s dodavatelem velkoobchodníkem - doprava C. Systém s dodavatelem velkoobchodníkem - Cash&Carry D. Přímá dodávka do obchodu – pouze doprava E. Přímá dodávka do obchodu – plný servis Distribuční centra MO Distribuční centra VO VO Cash&Carry Sklady v MO prodejně Přídatné složky & balení Výroba & distribuční centra Regály v MO prodejní jednotce A B C D E

Alternativní struktury distribuce a) Spotřební zboží b) Výrobní prostředky Výrobce Spotřebitel Odběratel Prodejní pobočka firmy Obchodní agent, reprezentant firmy Průmyslový distributor Agent VO MO

Toky v distribučních cestách Tok produktů Tok obchodních jednání Tok vlastnictví produktu Informační tok Propagační tok

Schéma rozhodování o struktuře distribuční cesty 1. Rozpoznání potřeby rozhodnutí o struktuře distribuční cesty 2. Definice a koordinace distribučních cílů 3. Specifikace úkolů distribuce 4. Charakteristika alternativ struktury distrib. cesty 5. Identifikace relevantních proměnných 6. Výběr optimální struktury distribuční cesty

Rozpoznání změny distribuční cesty Nový výrobek Nový trh Změna v ostatních částech marketingového mixu Založení nové firmy nebo pobočky Přeměna stávajících prostředníků a zprostředkovatelů Změny vnějšího prostředí Konfrontace cílů a dosažených výsledků

Vztahy podnikových cílů a strategií Základní podnikové cíle a strategie Obecné marketingové cíle a strategie Výrobkové cíle a strategie Distribuční cíle a strategie Cenové cíle a strategie Propagační cíle a strategie

Specifikace distribučních funkcí Sběr informací na cílovém trhu Podpora prodeje na cílovém trhu Řízení zásob Evidence a vyřizování zakázek Doprava Poskytování služeb (úvěr, montáž, servis, balení atd.) Řešení reklamací

Dimenze alternativ distribuční cesty Počet úrovní distribuční cesty Intenzita úrovní distribuční cesty intenzivní distribuce exkluzivní distribuce selektivní distribuce Výběr prostředníků a zprostředkovatelů Počet možných struktur distribuční cesty (PMS): PMS = Pú * Pi * Pd

Proměnné ovlivňující distribuční cestu Tržní proměnné 1.1 Geografie trhu 1.2 Velikost trhu 1.3 Hustota trhu 1.3 Chování trhu

Proměnné ovlivňující distribuční cestu Výrobkové proměnné 2.1 Velikost a váha výrobku 2.2 Trvanlivost 2.3 Jednotková cena výrobku 2.4 Stupeň standardizace 2.5 Technická náročnost 2.6 Módní novinky

Proměnné ovlivňující distribuční cestu Podnikové proměnné 3.1 Velikost podniku 3.2 Finanční kapacita podniku 3.3 Kvalifikovanost a profesionalita managementu 3.4 Podnikové cíle a strategie

Proměnné ovlivňující distribuční cestu Proměnné ve vztahu k obchodním mezičlánkům 4.1 Disponibilita distributorů 4.2 Náklady na distributory 4.3 Rozsah a kvalita služeb distributorů

Proměnné ovlivňující distribuční cestu Proměnné vnějšího prostředí Behaviorální proměnné