Informační vzdělávání Nové trendy, web 2.0. IG a web 2.0 Decentralizované služby, kooperace, agregace zdrojů, princip aktivní účast uživatelů Důsledky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IVIG 2008 Výsledky průzkumu informačního vzdělávání na VŠ v ČR v roce 2008 Zpracovala: Hana Landová, UK v Praze, ÚISK Prezentuje: Lenka Bělohoubková, VŠE.
Advertisements

Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Bibliotheca academica, Cíle a perspektivy vysokoškolských knihoven 2010 Fakulta sociálních studií MU, Brno, 2.–3. listopad 2010 Výsledky průzkumu informačního.
Nové formy vzdělávání ve veřejné správě Závěrečná obhajoba mé práce Laňková Gabriela LAN0020.
Stručná zpráva o činnosti Jednota školských informatiků duben 2014.
Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
Rapid e-learning (REL): sílící trend Mgr. Ludmila Urbášková CDV UP Olomouc akademie distančního vzdělávání.
Činnost komise v roce 2007 Ludmila Tichá, ČVUT v Praze Fakulta strojní, Ústřední Bibliotheca Academica 2007, Ostrava 30.
Využití počítačových sítí ve výuce & SIPVZ (nejen)
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
ICT podpora komunikace nejen v distančním vzdělávání DisCo 2010, Plzeň, Jiří Jelínek Lukáš Novotný Fakulta managementu Jindřichův Hradec VŠE.
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
KNIHOVNY + IV = Hana Landová SIC ČZU & ÚISK FF UK +
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Další vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu v praxi.
E-learning ve výuce na SŠ
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Komise v roce 2008 Seminář IVIG, 25. září 2008 Ludmila Tichá, ČVUT v Praze Fakulta strojní, Ústřední
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
e-learning Lucie Rohlíková
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Komise v roce 2009 Ludmila Tichá Ústřední knihovna ČVUT v Bibliot heca Academica 2009, Zlín, 3. –
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Efektivní vzdělávání pro efektivní úřad Bohumil Havel.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
© Radek Maca1 Vývoj SIPVZ. © Radek Maca2 Přehled UV o SIPVZ.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
STŘÍPKY Z KONFERENCE LILAC 2013 Ing. Blanka Jankovská Odborná komise pro informační vzdělávání a informační gramotnost na vysokých školách AKVŠ ČR Bibliotheca.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Aplikace teorie information commons v Ústřední knihovně Přírodovědecké fakulty MU Klub vysokoškolských knihovníků SKIP Zdeňka Dohnálková Prosinec 2006.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Činnost komise IVIG v roce 2004 CPVŠK 2004, České Budějovice
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Distanční vzdělávání na VŠFS
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Metody knihovnické práce (VIKBA04)
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Činnost komise IVIG v roce 2003 CPVŠ 2003, Hradec Králové, Ludmila Tichá
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
1 Činnost komise IVIG v roce 2006 CPVŠK 2006, Olomouc,
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
Ediční a publikační činnost na UK
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Ostrava,
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU Libor Štěpánek
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
Informační vzdělávání: zahraniční zkušenosti (USA + Kanada) Hana Landová, ÚISK FF UK & SIC ČZU.
© 2004 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice e-Education Andrea Barešová Account.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
Činnost komise IVIG v roce 2005 CPVŠK 2005, Praha,
Úvod Omezení ICT na klasická stolní PC Nedostatek učebních materiálů a softwaru Nedostatečná podpora ICT pro realizaci cíle Vzdělávání RVP ZŠS.
ELearningový kurz informační výchovy na MZLU v Brně Zuzana Streichsbierová 3. června 2008, Informační den ÚVIS.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 eLearningový systém ELIS Roman Malo
ESPON – Identifikace územních aspektů informační společnosti
Informační vzdělávání
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
e-Gov a přístupy k jeho hodnocení
Transkript prezentace:

Informační vzdělávání Nové trendy, web 2.0

IG a web 2.0 Decentralizované služby, kooperace, agregace zdrojů, princip aktivní účast uživatelů Důsledky pro IG - nové nástroje, rozvoj virtuálních, distančních forem učení, možnosti ICT a metody práce s informacemi Online kolaborace, sdílení, social SW, uživateli generovaný obsah –Wiki, weblog, RSS, ICQ, tagy, podcasty, hra –e-learning, m-learning (vizuální, aktivní prvky) Identita, copyright (creative commons)

IG a web 2.0 nástroje, zajímavé nápady Twitter, Scribd, Aqua Browser… Public Learning Media Labs ode/4 Accomplished Librarian, Boolify

E-Zdroje k informační gramotnosti Časopisy –Communications in Information Literacy –Journal of Information Literacy Weblogy –Information Literacy Weblog –IL meets web – –Library bytes

E-learning Princip, charakteristika –Makro pohled - vzdělávací proces při kterém používáme multimediální technologie pro zlepšení kvality vzdělávání –mikro pohled - online kurz, e-kurz Specifika distančních materiálů –student si plánuje učení a řídí čas samostatně – strukturace, typografie, přehlednost –srozumitelnost, atmosféra, interaktivita, zpětná vazba

E-learning n á stroje, SW zdarma Obecné informace k SW nástrojům –EdutoolsEdutools –E-learning centreE-learning centre LMS open source – Moodle, Ilias, A Tutor ….Tutor social networking (nástroje se 2.0 přídomkem) –Elgg.net –EDU –Learnhub personal learning environment, e-portfolio –DIGIcation –R-campus

Discussion Forum

Statistics, evaluation

Lektorské dovednosti pro knihovníky Teaching Skills for Teaching Librarians: Postcards from the Edge of the Educational Paradigm Standards of professional excellence for teacher librarians Teacher tap Information Age Inquiry Materiály ACRL SCONUL Make it Happen IL Toolkit Učitelský spomocník European Schoolnet Kurzy

Aktivita 1.U PC 2.Diskuse viz papír

Shrnutí IG –Terminologie, vývoj pojmu a definice informační gramotnosti –Standardy a modely IG –Informační gramotnost v kontextu veřejné politiky a změn ve vzdělávání –Stav informační gramotnosti a průzkumy k jeho zjišťování

Shrnutí Didaktika –Didaktické aspekty informačního vzdělávání –Tradiční a moderní metody informačního vzdělávání –Minikurz lektorských dovedností –Jak sestavit koncepci informačního vzdělávání –Jak sestavit vzdělávací program, kurz

Shrnutí Obsah a formy informačního vzdělávání –Podle různých typů institucí v ČR, zahraničí –Iniciativy, organizace, projekty zabývající se problematikou IG Trendy –Technologie, web 2.0 –Nové koncepty

Děkuji za pozornost! Petra Šedinová