Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Asociace pomáhající lidem s autismem APLA – JM o.s. Zaměstnávání lidí s autismem Prezentace u příležitosti konání Mezioborové konference „Jak je žije lidem.
Advertisements

Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem
Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
Osoby s handicapem Mgr. Terezie Pemová.
MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
DIAGNOSTIKA PORUCH AUTISTICKÉHO SPEKTRA
Strukturované učení PROJEKT EU
Asociace pomáhající lidem s autismem APLA – JM o.s. Název projektu: Zaměstnávání lidí s autismem Roman Turský.
Marie Sádlová Neurovědy 2012
Cíle o.s. ISIS  pomoc náhradním rodičům  zdárný vývoj dětí  přísun informací – vzdělávání  sdílení zkušeností mezi rodiči navzájem  prevence problémů.
Oblasti, jejichž řešení může výrazně zlepšit životní podmínky osob s PAS – autismem v České republice, v kontextu Úmluvy o právech osob se zdravotním.
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
Edukace a rozvoj osob s mentálním postižením
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Komunikace mezi generacemi
Downův a Edwardsův syndrom
Poruchy autistického spektra (PAS) Pervazivní vývojové poruchy
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
Školní poradenství Mgr. Alice Vašáková.
EMOCIONÁLNÍ PORUCHY V DĚTSTVÍ A DOSPÍVÁNÍ ODLIŠNOSTI V MENTÁLNÍM VÝVOJI A VE VÝVOJI PSYCHICKÉM – PERVAZIVNÍ VÝVOJOVÉ PORUCHY.
DMO OLGA BÜRGEROVÁ.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Klasifikace duševních poruch
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Dětský domov (tedy nikoli dětský domov se školou) a základní škola pod jednou střechou Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Ondřej Vala.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Aspergerův syndrom Michal Piskač C3B.
Výzkumný záměr – zaměření PAS
LMD, ADD, ADHD.
PnP u osob s poruchou autistického spektra
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Poruchy autistického spektra
Vývojová dysfázie.
Autismus VY_52_INOVACE_ prosince 2013
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY PORUCHY AUTISTICKÉHO SPEKTRA.
Pervazivní vývojové poruchy Setkali jste se již s problematikou autismu ? Shlédli jste nějaký film s danou tématikou a co Vás na něm zaujalo ? Jaké znaky.
ANEB PORUCHY AUTISTICKÉHO SPEKTRA OČIMA LAIKŮ A ODBORNÍKŮ
Autismus poruchy autistického spektra (PAS)
Aspergerův syndrom Eliška Neumanová C3A. Co je Aspergerův syndrom? Druh autismu Postižení ovlivňující způsob dorozumívání Menší potíže s řečí než osoby.
MENTÁLNÍ RETARDACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
HORIZONT ZLÍN Workshop
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
ASPERGERŮV SYNDROM V. Vitošková, 2017.
Poruchy autistického spektra
Seminář ke speciální pedagogice 1
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Děti s poruchami autistického spektra
Občanské sdružení ProCit, z. s
MARK HADDON Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová
Jan Knížek , 4.ročník- 1.skupina
Socializace Kejřová.
Analýza potřebnosti rozvoje sociálních služeb v Brně pro osoby se zdravotním postižením Dílčí odborná studie pro tvorbu 5. Komunitního plánu sociálních.
Neratovice PaedDr. Květa Husová
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Edukace rodičů dětí s autismem a postdiagnostická péče v ČR
Centrum kolegiální podpory CKP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Nepříznivé sociální situace spojené se stárnutím senior v domácí péči
Pacienti s poruchou autistického spektra v datech NRHZS
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D. AUTISMUS Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.

AUTISMUS Patří mezi pervazivní vývojové poruchy (PDD), nověji se používá i termín poruchy autistického spektra (PAS). Porucha zasahuje všechny složky osobnosti jedince. Autos = sám. Chorobná zaměřenost k vlastní osobě spojená s poruchou kontaktu s vnějším světem. Postižení se projevuje v oblasti komunikace, sociálního chování a vnímání. Neschopnost pochopit smysl našeho společenského světa – jiná země, jiné pohyby, tvary, zvuky – nesrozumitelné, nepochopitelné prostředí. Výsledkem je panický strach, který nám dává představu o tom, co to asi je AUTISMUS.

AUTISMUS Výskyt autismu - Na 10 000 dětí se narodí 4 s autismem, z toho ¾ D s mentálním opožděním. 3-4krát častěji se projevuje u chlapců. ČR – potenciálně 15 – 20 000 osob s autismem, evidováno pouze několik set, tzn. každý rok se v ČR narodí 200 dětí s autismem.

Pervazivní vývojové poruchy Dětský autismus Atypický autismus – vzniká po dosažení 3 let, nebo nenaplňuje všechny kritéria dětského autismu Rettův syndrom – u žen, dědičný, , ztráta fčních pohybů ruky, hluboká MR, progresivní Jiná dezintegrační porucha v dětstvínormální vývoj do dvou let, dochází ke ztrátě dovedností, jazyka, změna chování, Hellerův syndrom Hyperaktivní porucha sdružená s mentální retardací a stereotypními pohyby Aspergerův syndrom – egocentrismus, obsese,

autismus Diagnostika - diagnostická kritéria – provádí tým odborníků. Stanovení diagnózy je často velmi obtížné pro nemožnost vyšetření. Poradenství – zajišťují SPC, OS APLA, AUTISTIK, RAIN-MAN Edukace – auti-třídy, TEACCH program – péče a vzdělávání dětí s autismem a dětí s problémy v komunikaci – 3 principy (individualizace, strukturalizace, vizualizace)