ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 19. 10. 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorka: Ivana Brožová
Advertisements

Gotika -věk katedrál(velký chrám) -vznik ve 12-15století ve Francii lomenný oblouk.
Románské umění 11. – 13. století.
Románské umění.
Románská kultura.
PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.
Románský sloh.
Druhy výtvarného umění
Michelangelo Buonarotti
Bitmapa a pixel Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
Akrylová malba „alla prima“
KŘESŤANSKÁ ANTIKA, RANĚ KŘESŤANSKÉ UMĚNÍ
nový umělecký sloh vzniká v polovině 12. století ve Francii
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Gotické malířství a sochařství
Gotická kultura.
MALÍŘSTVÍ DRUHY ZNAKY.
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Baroko Život v barokní době.
Gotická kultura.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Gotická kultura.
České země, sochařství, malířství
Ve znamení gotického slohu
Výtvarné umění.
Gotika 12 st. – 16 st..
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
kultura století název odvozen od slova romanus = římský
Gotika -vzniká ve Francii -uplatňuje se v století
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
Malířství, sochařství GOTIKA
Baroko ve Španělsku a Anglii
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Grafické techniky Název školy
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 5. a
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Byzantská říše.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla Číslo DUM: III/2/VT/2/3/41 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Kultura vrcholného a pozdního středověku
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Gotika Bolfíková Nikola.
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Název školy: ZŠ Průhonice
VY_ 32_ INOVACE _03_10_gotická kultura
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
AUTOR: Marcela Kaderová
Lucie Ivachňuková Lucie Houdková
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Gotika.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Křivonosková Kateřina
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_DĚJEPIS
Dějiny hudby a její osobnosti
Transkript prezentace:

ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno

Slovníček I. DICKINSOVÁ, Rosie – GRIFFITHOVÁ, Mari. Poznáváme umění. Bratislava: Perfekt, 2004, s alegorie -sdělení, které má skrytý symbolický význam. antické umění -umění starého Řecka a Říma. baroko -dramatický umělecký sloh ze 17. století. Označuje se tak i období, kdy byl tento sloh v oblibě. Název je odvozen z portugalského slova barocco, které znamená „zdeformovaná perla“. byzantské umění -umění pocházející z byzantské (východořímské) říše, která trvala od 4. do 15. století.

Slovníček II. DICKINSOVÁ, Rosie – GRIFFITHOVÁ, Mari. Poznáváme umění. Bratislava: Perfekt, 2004, s camera obscura -prostředek, který měl pomoci malířům vytvářet přesné dvojrozměrné skici trojrozměrných scén. Existovalo několik verzí camery obscury, ale všechny promítaly obrazy ze skutečného života na rovnou plochu – tak trochu jako jednoduchý fotoaparát. Název camera obscura znamená v latině „temná komora“. diptych -obraz složený ze dvou desek spojených závěsy; dvoukřídlý obraz. dřevořez -druh grafického listu vytvořený tak, že se obraz vyřeže do dřevěné desky. Na desce zůstanou vyvýšené obrysy, na které se nanese tiskařská barva (na rozdíl od rytiny, kde tiskařská barva vyplňuje vyhloubená místa). Dřevěná deska se pak otiskne na papír a vznikne grafický list.

Slovníček III. DICKINSOVÁ, Rosie – GRIFFITHOVÁ, Mari. Poznáváme umění. Bratislava: Perfekt, 2004, s fête galante -galantní slavnost, výjev zachycující dvorskou zábavu, například tanec nebo provozování hudby pod širým nebem. Oblíbený námět rokokových malířů, zvláště Watteaua. formát na šířku -obdélník, který má větší šířku než výšku. formát na výšku (portrétní) -obdélník, který má větší výšku než šířku. freska -nástěnná malba vytvořená nanášením barev do mokré omítky.

Slovníček IV. DICKINSOVÁ, Rosie – GRIFFITHOVÁ, Mari. Poznáváme umění. Bratislava: Perfekt, 2004, s. 134–135. gotika -název označující umění a architekturu středověku. grafický list -jakýkoliv obraz vytvořený otisknutím něčeho jiného, například kusu dřeva nebo linolea, do něhož byl vyřezán obraz a který je natřen tiskařskou barvou. Grafické listy často existují v mnoha exemplářích. Lepty, litografie a dřevořezy jsou druhy grafických listů. harmonizující barvy -barvy, například červená a oranžová, které jsou v barevném kruhu umístěny vedle sebe. Když je vidíme vedle sebe, zdá se, že splývají.

Slovníček V. DICKINSOVÁ, Rosie – GRIFFITHOVÁ, Mari. Poznáváme umění. Bratislava: Perfekt, 2004, s historická malba -obraz, který vypovídá příběh, ať již skutečný, nebo smyšlený. Většina historických maleb zachycuje výjevy z antické historie a mýtů nebo biblické příběhy. Jako první tento druh malby popsal Alberti. V 17. století byla považována za nejvyšší formu malířství. chiaroscuro -(temnosvit). Italské slovo chiaroscuro znamená „světlý-tmavý“. V malířství se tímto slovem charakterizují obrazy, na nichž z jedné strany vychází silné světlo, jež vrhá výrazné stíny na druhou stranu. ikony -náboženské obrazy představující obvykle světce nebo Pannu Marii a Ježíše Krista. iluminované rukopisy -ručně psané a zdobené knihy.

Mgr. Alice Stuchlíková Masarykova univerzita Pedagogická fakulta katedra výtvarné výchovy Poříčí Brno E: