Slované.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sámův kmenový svaz 623 – 658 n.l..
Advertisements

0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Odpověz: ANO NE 1) věrozvěsti šíří víru 2) 863 přišli bratři Konstantin a Metoděj na Velkou Moravu 3) Velká Morava přijala křesťanství z Franské říše a.
Kyjevská Rus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Pitronová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Dávní Slované Eliška Rybová.
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
VYBER CO SEM NEPATŘÍ Avaři Slované Hunové Křesťan Pohan Muslim
Příchod Slovanů a Sámův kmenový svaz
VYBER CO SEM NEPATŘÍ Avaři Slované Hunové Křesťan Pohan Muslim
Velká Morava.
Odpověz: ANO NE 1) věrozvěsti šíří víru
Státy jižních Slovanů Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Příchod Slovanů do Evropy
ZEMĚ A NÁRODY NA ÚZEMÍ ČESKOSLOVENSKA
Jaké téma podle vás budeme dnes probírat?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Osídlení Čech v raném středověku
SLOVANSKÉ STÁTY LENKA VENCLOVÁ 7.ročník.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Sámova říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
VY_32_INOVACE_2D.7.07 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
V HLUBINÁCH DÁVNÝCH ČASŮ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: 32_01Sada: 02 Ověření ve výuce: Vlastivěda Datum: Třída:
Sámova říše, Velkomoravská říše
SÁMOVA ŘÍŠE LENKA VENCLOVÁ 7.ROČNÍK.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_467.
6. ročník Pravěk.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
Velká Morava.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Z.Šupková Název šablonyIII/2.
Slované pravlast Slovanů – mezi řekami Vislou a Dněprem (vyznačená červeně) 6. st. – stěhování Slovanů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Slované na českém území a Sámova říše
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.8 Slované. Druhá vlna stěhování národů Název sady: Raný.
První státní útvary na našem území Sámova říše 1. Pravděpodobný rozsah Sámovy říše – označená červeně Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Středověk – první státní útvary na našem území
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Slovania Dejepis Mgr. Eva Leštáková.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
prezentace pro 4. ročník ZŠ
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.9 Sámova říše
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_ Opakování našich dějin
Opakování národních dějin (1)
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
První Slované na našem území Sámův kmenový svaz
Druh učebního materiálu
Velká Morava.
Velkomoravská říše Vlastivěda 4. ročník
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
AUTOR: Mgr. Šárka Rosenbergerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ČAS4
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_19
Příchod Slovanů VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_5_PŘÍCHOD SLOVANŮ
AUTOR: Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_ Přicházejí Slované
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Slované 7. ročník.
VIKINGOVÉ Seveřané = Skandinávie (Norsko, Švédsko, Dánsko, Island)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
Transkript prezentace:

Slované

Příchod Slovanů 6.-7. století – stěhování národů z východu (mezi Vislou a Dněprem) hledali novou půdu utíkali před Avary (kočovní nájezdníci) v čele náčelníci, knížata Avaři

Staří Slované

Staří Slované  rolníci slabá úroda jednoduché nástroje obilí, luštěniny dobytek, rybolov Opakování: Jak se nazýval způsob zemědělství, kdy se lidé stěhovali za půdou z místa na místo? rádlo

Staří Slované  Řemeslná výroba – hrnčíři, kováři – pro vlastní potřebu Náboženství – pohanské Úkol: Vyhledej v učebnici na s.17 názvy slovanských bohů

Bydlení  hradiště – opevněné vesnice na chráněných místech chaty – polozemnice Úkol: Vypiš z učebnice s.18 názvy nejvýznamnějších hradišť v Čechách

Sámova říše  nejstarší známý státní útvar v naší zemi nebyl to skutečný stát – nepevné hranice, žádná státní správa vznikl na obranu proti Avarům a Frankům

Sámo  franský kupec měl ozbrojenou družinu na obranu na cestách zvolen do čela slovanských kmenů 623 – povstání proti Avarům – úspěšné Úkol: Přečti v uč. s.18-19 o boji Slovanů s Avary

Boje s Franky  franský král Dagobert chtěl ovládnout naše území 631 – bitva u Vogastisburgu (neznámé místo) vítězství Slovanů

Rozpad říše  Sámo měl mnoho potomků nebyl pevný stát – kmenový svaz po jeho smrti konec říše o dalším vývoji do Velké Moravy nejsou písemné zprávy

Východní Slované  kmenové svazy v čele s knížaty velká města – Novgorod, Kyjev nejvýznamnější stát – Kyjevská Rus přijali křesťanství nejvýznamnější knížata – Vladimír, Jaroslav Moudrý, Vladimír Monomach aj.

Jižní Slované  Bulharská říše – ovlivněni Byzantskou říší – splynuli s kočovnými Bulhary – dali název říši i národu v 9. století sem přišli žáci Metoděje z Velké Moravy – přinesli písmo – azbuka

Jižní Slované Srbové, Chorvati, Slovinci vlastní státy později pohlceni Uherským státem (Chorvati), Byzancí (Srbové) Balkán nakonec ovládli Turci