Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Počítačová grafika.
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
Formáty grafických souborů
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Základy práce v aplikaci Adobe Illustrator 1. část
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.13/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
INFORMATIKA 9. ročník.
Animace Moderní počítačové aplikace. Animace Lidské oko je přitahováno pohybujícími se objekty Animace nejen přitahuje pozornost, ale slouží i jako prostředek.
Počítačová grafika – rastrová grafika
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
Atmosféra – montáž zvuku VY_32_INOVACE_Mul4r0113Mgr. Jiří Mlnařík.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík.
GRAFIKA.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C17 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
GRAFIKA úvod.
Klíčové snímky podruhé VY_32_INOVACE_Mul4a0206Mgr. Jiří Mlnařík.
FLASH. O čem to bude? Co je to Flash Co umí Flash – příklady Prostředí Macromedia FlashMX Nástroje a kreslení, vrstvy (Layers) Práce se symboly – Button,
Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /
Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Trocha fyziky VY_32_INOVACE_Mul4a0209Mgr. Jiří Mlnařík.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Pokročilé – prostředí 2 VY_32_INOVACE_Mul4a0219Mgr. Jiří Mlnařík.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
Multimédia.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Multimedia – Obrázky, Video a Hudba.
Rastrová grafika E4.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Filtry obrazu (layer) VY_32_INOVACE_Mul4a0212Mgr. Jiří Mlnařík.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
MS PowerPoint Pokročilé efekty a práce s multimédii.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
Corel DRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT16 Vytvořeno:4.
Práce s textem VY_32_INOVACE_Mul4a0214Mgr. Jiří Mlnařík.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MULTIMEDIÁLNÍ FORMÁTY
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Využití klíčových snímků
GRAFIKA.
CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík

Hotovou animaci je potřeba pro další zpracování publikovat – především pro další zpracování spolu se zvukem. Jak postupovat a jaké máme možnosti renderingu? Pokud preferujeme rychlý a bezpracný export pro rychlou montáž zvukového podkladu nebo animaci bez zvuku, použijeme přímý export do filmového formátu (avi) Pokud chceme animaci ve formě dílčích snímků importovat do jiného softwaru specializovaného na finální střih, postprodukci nebo složitější manipulace se zvukem, může pro nás být výhodnější export ve formě sekvence statických obrázků (výchozí volba je png) Preferujeme-li kvalitní a dále opakovaně zpracovatelný formát, je třeba mít na zřeteli, že videoformáty jsou obvykle ztrátově komprimovány a proto bychom i přes obtížnější následné zpracování měli volit export formou statických snímků. Publikování animace

Než se pustíme do samotného výstupního formátu, popíšeme si jednotlivé parametry výstupu. Width a Height určují fyzickou (bodovou) šířku exportované animace. Physical rozměry spolu s rozlíšením (X/Y Res) nám udávají velikost na fyzickém médiu při tisku. Je potřeba si uvědomit, že celou dobu pracujeme s malou výchozí velikostí animace a pokud jsme použili bitmapové podklady, zvětšení velikosti obrazu může vést k podstatné degradaci obrazu (pixelizaci). Parametry publikování

Pokusme se nicméně exportovat tuto animaci, vytvořenou jen vektorově, s šířkou 480 a 960 pixelů a podívejme se na výsledek u formátu avi a výchozího nastavení kvality. A porovnejte se statickým obrázkem ve formátu PNG... Parametry publikování PNG

Z výše uvedeného je patrné, že ideální je už na začátku používat takový fyzický rozměr animace, který budeme potřebovat exportovat, kvalitu zachovalo pouze PNG. Proč jsme tedy do této chvíle používali jen výchozí rozměr animace? Důvod je prostý – výpočetní náročnost procesu, která roste s počtem pixelů, při dvojnásobné hraně tedy čtyřikrát... I v další části kurzu proto zůstaneme u malé animační plochy. Samotné zvýšení kvality na 1 nepomůže. Ale zkuste zvolit jiný režim (např. ffmpeg) a zvýšit v parametrech bitrate – výsledek bude zásadně kvalitnější a zatím nám postačí. Publikování avi šířka 480 kvalita 3 kvalita 1, ffmepg, bitrate 600

Co se týká publikování sekvence statických snímků, jeho jedinou podstatnou nevýhodou je množství fyzických souborů. V případě minutového klipu s běžnou snímkovou frekvencí 24fps se jedná o 1440 souborů. Na druhou stranu export statických snímků do semi/profesionálního postprodukčního softwaru k finální úpravě zásadně zvýší kvalitu výsledného klipu. Pro export do png postačí nechat png jako příponu do filename. Publikování PNG

 Ověřte kvalitu renderingu na svém projektu. Zvolte pro tentýž projekt různé kodeky, bitrate a kvalitu. Porovnejte s exportem statických snímků (PNG). Úkol

Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje