Vektorová grafika
Vektorové entity Úsečka Kružnice, elipsa, kruhový oblouk,… Složitější křivky, splajny, Bézierovy křivky, … Plochy Tělesa Modely
Rasterizace Regenerace Rasterizace úsečky (například DDA algoritmus)
Vektorizace Ruční Automatická Poloautomatická
Vektorové kreslení Metody zadávání souřadnic –Polohovací zařízení (myš, digitizér) –Číselně z klávesnice Kartézské souřadnice –Absolutní –Relativní Polární souřadnice –Absolutní –Relativní –Uchopovací režim (Snap) –Souřadnicové filtry
Cvičný příklad 1.Zadat myší 5. Uzavřít křivku 2. Relativní kartézská s. 3. Relativní polární s. 8. Uchopení endp 4. Relativní polární 6. Uchopení int 7. Filtr.x a uchopení mid + relativní kartézská s.
Asociace entit Úsečka + její kóta Plocha + šrafy
Parametrizace entit
Slučování entit Bloky Hladiny (vrstvy)
Aplikační programy Vektorové kreslící programy (Computer Aided Drafting) Počítačem podporované projektování (Computer Aided Design)
Typy CAD systémů Obecné (AutoCAD, MicroStation,…) Profesní nadstavby (CADCon,…) Profesní (Spirit, Allplan,…)
Programy CAx CAAD = C.A.Architecturical Design CAM = C.A. Manufacturing CASE = C.A. Software Engeneering (
Další aplikace GIS Geografické informační systémy DMT Digitální modelování terénu GPS Globální polohovací systémy