Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Systém ED Manager (EDM) pro práci s elektronickou dokumentací a systémem jednoho značení KKS PŘEMEK VESELÝ VLASTNÍ ED MANAGER SE SPOUŠTÍ NA ÚVODNÍ STRÁNCE.
Advertisements

Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Návod na programování v NXT- G
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
X EXEL.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – nastavení ikon.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Hromadná korespondence
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/2.
Popis zadání úlohy v komínu. Po spuštění programu vybrat zjednodušené zadání.
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
VY_32_INOVACE_56_MS_Word_V. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace v.
Hromadná korespondence, makro
TEXTOVÝ EDITOR.
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Jak vložit tabulku Excel do Wordu
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tabulkový procesor. Tabulkový procesor pokročilé funkce filtrování a řazení dat formuláře podmínky a podmíněné formátování export a import dat.
Vkládání klipartů a obrázků do excelu
Vytvoření tabulek a grafů na V této prezentaci krok za krokem ukážeme, jak exportovat data do Excelu či do jiného programu. A dále.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Název úlohy: 7.18 Přechodný děj
Informační a komunikační technologie 1.3 Nastavení počítače Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník.
LabVIEW Konstrukce programu
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/7.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Vstupně-výstupní porty
Digitální učební materiál
WORD Vkládání obrázků. Pokud potřebujete doplnit své dokumenty o obrázky, není to pro Word žádný problém. Tyto obrázky můžete libovolně vkládat do dokumentu.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Základní nastavení systému
Úloha č. 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Detekce pohybu s vykonáním mechanické energie pomocí mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 1 Měření vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 3 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Využití zvukového modulu NXT na základě pohybu - Pozdrav.
Úloha 2 Zabezpečení prostoru pomocí detekce zvuku. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 2 Rozpoznání vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Vzorová úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Ovládací panely Šablona 32 VY_32_INOVACE_1_7_Windows-ovládací panely.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Návod na programování v NXT- G část.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Tomáš Jansa VY_32_INOVACE_OV8 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
PowerPoint Program na vytváření prezentací Pozadí snímků  Pravým tlačítkem klikneme do snímku a otevřeme Formát pozadí.
Téma : ArchiCAD skladba keramického stropu Vypracoval: Ing. Wasserbauer Radek.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Inicializace portů mikrokontroléru
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Tvoření složek a zástupců
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
ArchiCAD nástroj Sloup
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Malování - uložení a otevření obrázku
Transkript prezentace:

Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT

Zadání úlohy Zařízení, které bude zobrazovat logickou úroveň obvodu při sepnutí a rozepnutí dotykového senzoru. Stav úrovně bude zobrazovat mikrokontroler na svém displeji hodnotami 0 a 1. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Mikrokontroler propojíme s počítačem Na počítači otevřeme vývojový software Sestavte algoritmus dle zadání Nahrajte program do mikrokontroleru Postup

Vstupní zařízení: dotykový senzor Výstupní zařízení: mikrokontroler s displejem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Součásti pro úlohu

Algoritmus Algoritmus bude pracovat tak, že na displeji mikrokontroleru bude zobrazena hodnota úrovně signálu, kterou senzor měří. V tomto případě 0 nebo 1, dle toho, zda je tlačítko dotykového senzoru sepnuto či nikoliv Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Spustíme vývojové prostředí LEGO MINDSTORMS Education NXT Programming V záložce File vybereme možnost New a vytvoříme nový projekt Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

V pravé části programu se nachází nástrojová lišta s programovými komponenty Nástrojová lišta obsahuje tři záložky, zvolíme prostřední – Kompletní zobrazení Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Flow Loop Smyčka je část kódu, který se opakuje, pokud je splněna podmínka Smyčka se nachází v záložce Flow pod tlačítkem s názvem Loop Seznámení s prvkem Smyčka Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Klikneme-li levým tlačítkem myši na programovatelný prvek, vyvoláme nabídku vlastností Control – Nastaví podmínku, kdy se má smyčka opakovat  Forever – Běží do nekonečna  Sensor – Běží pokud je na určitém sensoru daná hodnota  Time – Běží po určitý čas  Count – Běží po určitý počet opakování  Logic – Běží pokud má proměnná danou hodnotu Seznámení s prvkem Vlastnosti smyčky Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Flow Loop Pro čtení dat ze senzoru opakovaně použijeme smyčku Z panelu nástrojů vložíme komponent Smyčka do vlákna programu Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Sensor Touch Senzorový prvek umožnuje číst data ze sensoru Sensor dotyku se nachází v záložce Sensor pod tlačítkem s názvem Touch Sensor Seznámení s prvkem Sensor - Tlačítko Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

SensorTouch Vložíme dotykový senzor do smyčky Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Klikneme na něj levým tlačítkem a nastavíme: 1.Nastavíme port, na kterém se nachází senzor 2.Nastavíme druh akce: Pressed – Po stisknutí Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Chceme-li zobrazovat hodnotu, kterou přečteme ze senzoru, použijeme prvek Display Tento prvek se nachází v záložce Action pod tlačítkem s názvem Display Seznámení s prvkem ActionDisplay Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Klikneme levým tlačítkem myši na programovatelný prvek a vyvoláme nabídku vlastností Action – Text – Nastaví display pro zobrazování textu Clear – Nastaví, zda se má celá obrazovka překreslit Text – Nastaví text, který se má zobrazit Position – Nastaví pozici textu Seznámení s prvkem Vlastnosti Display Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

ActionDisplay Vložíme display do vlákna programu, do smyčky, za komponentu dotykového senzoru Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Klikneme na něj levým tlačítkem a nastavíme: 1.Nastavíme Action na Text 2.Zaškrtneme možnost Clear 3.Vymažeme textové pole 4.Zvolíme Line 1 Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Každý prvek má panel proměnných hodnot, ten zobrazíme levým kliknutím na zvýrazněnou plochu Seznámení s proměnnými Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Výstupní port Distace (číslo): Poskytuje hodnotu vzdálenosti, kterou mění senzor Vstupní/Výstupní port Text (text): Nastaví hodnotu, která se bude zobrazovat na displeji Seznámení s proměnnými Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Postup realizace - Program „Přípojné body“ proměnných hodnot můžeme spojovat pomocí kliknutí levým tlačítkem na „Přípojné body“, které chceme spojit. 1.Spojíme výstupní hodnotu senzoru s vstupní hodnotou prvku Screen Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Opakujte postup a přidejte další tlačítko a display za již vložené prvky Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Program je dokončen, už ho stačí jen nahrát tlačítkem PLAY Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Provedeme měření událostí ve svém okolí Výsledky zapíšeme do tabulky Popis výstupu Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Použité zdroje a literatura Všechna díla jsou z dílny autora. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014