AROMATERAPIE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zákon o sociálních službách
Advertisements

Masáže Liberec Svlečená 12 Liberec Tel:
Schopnost zvířat léčit
BOLESTI NERVŮ NEURALGIE.
MEDITACE SAHADŽA JÓGY.
Liga vozíčkářů Žijte podle svých představ, podpoříme vás.
Přednáška č. 2 Kinezioterapie v kontextu rehabilitace, dělení kinezioterapie, metody kinezioterapie.
ZDRAVÍ 6. ROČNÍK Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_2.18 TEMATICKÁ OBLAST: Vybraná témata z teorie tělesné kultury Zdravý životní styl. TYP: DUM výkladový Předmět: TVZ.
ErioMed Sila Země. ErioMed Medicína bojuje s nemocemi chemií Medicína bojuje s nemocemi chemií Všechny tělesné procesy odpovídají fyzikálním zákonům Všechny.
Regenerace - vodní procedury Učební text
Návykové látky, závislosti
SPÁNEK Ročníková práce Klára Jelínková 6.tř..
Přírodní olej bohatý na antioxidanty
Vliv hudby na mozek Michal KOROL.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Složky krajiny a životní prostředí
VY_32_INOVACE_PSYPS15060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Alkoholismus.
SOUSTAVA SMYSLOVÁ ČIDLO ČICHU
VY_32_INOVACE_TMM21560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Bylinná parní lázeň - FITODAR
REKONDICE SPORTOVCE „BOARDOVÝCH“ AKTIVIT Marek Buřval II.TVS.
Reminiscenční terapie
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. B ENEŠE 456 OKRES K ARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Duševní zdraví a psychohygiena
VY_32_INOVACE_TMM25460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Regenerace jako součást tréninku Školení trenérů licence A Fakulta tělesné kultury UP Olomouc Biomedicínské předměty Doc. MUDr. Pavel Stejskal, CSc.
Pomocné prostředky tréninku
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Zahradní terapie Jabok ZS 2014 VK.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
osob s mentálním postižením
Muzikoterapie.
Psychologické aspekty zdraví
Specifické metody SP LS 2014
RNDr. Zdeňka Chocholoušková, Ph.D.
Práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Příklady dobré praxe.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
Vakuum-kompresivní terapie
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Návykové látky, závislosti. VY_32_INOVACE _25_NÁVYKOVÉ LÁTKY, ZÁVISLOSTI_PŘÍRODOPIS_HLAVOVÁ Anotace Výukový materiál prostřednictvím ICT napomáhá k inovaci.
Nelíčený půvab nové linie přípravků pro péči o pleť obličeje je úchvatný…
 Léčiva jsou léčivé látky, které by měly mít pozitivní účinky na zdraví člověka  Léčiva mohou mít různou cestu podání injekčně (do svalu, do žíly, podkožně),
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Kyanid draselný, cyankali, Kalium cyanatum, KCN Jedná se o prudký jed.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_494_Přípravky osobní hygieny NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola.
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
Návykové látky VY_32_INOVACE_14_36.
Výživa a zdraví. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
Jak překonat únavu VY_32_INOVACE_16_36.  Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace  Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ 
Nemoci světa. AIDS  1. případ cca před 25 lety, ale už stihl zabít přes 25 milionů lidí  Aids napadá imunit. systém, tělo pak není schopno se bránit.
Koncept bazální stimulace
Oddělení domova se zvláštním režimem
OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
Kosmetická masáž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Filozofie ošetřovatelství
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_07
čichový, chuťový a hmatový
Smyslové ústrojí čichu
Reminiscenční terapie
Číslo: VY_32_INOVACE_14_13 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Základní rámec, DEFINICE, cíle, principy, oblasti působení
Principy ochrany a podpory zdraví. Determinanty zdraví
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

AROMATERAPIE

„Je-li člověk obklopen příjemnými vůněmi, cítí se přirozeně lépe, zlepšuje se jeho celkový zdravotní stav, vytváří se prostředí harmonie a dobré pohody.“

Co to je aromaterapie? metoda pracující s aromatickými látkami rostlinného původu (esence, oleje, masti) stimulace čichového smyslu, mentálních reakcí, krevního oběhu a respiračních funkcí ovlivnění paměti, emocí, chování, motivace, schopnost učení metody aromaterapie využívají holistického přístupu ke zlepšení celkové životní energie a posílení psychického a fyzického zdraví člověka

Historie aromaterapie nově objevena ve 20.stol francouz. lékařem René-Maurice Gateffossé(1928 – Aromatherapie) historie sahá až 4000 let př. Kr.-vykopávky v Thébách dokázaly nákres masáž nemocného vonným olejem kosmetická skříňka Merity, ženy architekta, nalezena v hrobce v Egyptě příprava mrtvých na posmrtný život, součástí obřadu balzamování bylo pálení aromat. rostlin pomocí níž si kněží vyvolávali halucinace z nichž věštili první výroba parfémů „per fumum“ = skrz kouř později i běžný lid, zapalování během dne, vonné lázně od Egypťanů k Římanům stará Čína přibližně ve stejné době s Egypťany

Metody aromaterapie nejčastější způsob je masáž, dále též možnost a dále inhalace, per orálně či aromatické koupele Masáže rostlinné silice pronikají přes kůži až ke krevním vlásečnicím masáže zlepšují krevní a mízní oběh, kloubní pohyblivost, zpomalují tvorbu vrásek podněcují vnímání vl. těla a též kontaktu matka dítě

Aromatické koupele přiměřená teplota vodní lázně (srdeční aktivita) správné množství oleje, aby nedošlo ke dráždění čichových buněk či alergické reakci většinou masáž po koupeli, kdy je tělo uvolněné Inhalace z historie tzv. “kuřidla“, vonné tyčinky povzbudivé / uklidňující účinky aromalampy

Obklady na mokrý hadřík, nechat působit nejméně 10 min. Kloktání desinfekce dutiny ústní

Působení aromaterapie působí i jako prevence – naturopatie holistický princip! – léčba celé osoby nikoliv jen postižené části při vtírání, dochází k jemnému zahřátí => aktivizace receptorů ve spec.ped. zlepšení si uvědomování sebe sama POZOR ! Nebezpečí kontraindikace – alergie, epilepsie.

Spojení s dalšími terapiemi Bazální stimulace Poskytnutí čichových podnětů, které si klient sám neobstará Snoezelen Aromaterapie jako podpora relaxace Bachova květinová teorie Bylinné esence léčící psychiku člověka jako příčinu fyzické nemoci