Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočet úroku při jednoduchém úrokování
Advertisements

1. cvičení úrokování.
Ú R O K O V Á N Í.
Finanční matematika.
STŘÁDÁNÍ Užití GP v praxi 1.
2. cvičení úrokování. spoření.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Úročení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
UMOŘOVÁNÍ DLUHU Užití GP v praxi 1.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_01 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
SLOŽENÉ ÚROKOVÁNÍ Na konci úrokovacího období se připíše úrok za uplynulé období a v příštím úrokovacím období se počítá úrok nejen z původní jistiny,
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Časová hodnota peněz ..
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_70_9TR_M Autor: Mgr. Monika Bittová 1.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Úrokovací období.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Základy finanční matematiky
Jednoduché úrokování.
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_06 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Finanční matematika Zabývá se ukládáním a půjčováním peněz Pojišťováním Odhady rizik Hypotéky, úvěry.
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
FINANČNÍ MATEMATIKA Jiří Matějíček MENDELU, LDF Brno Kurz CŽV – 2. výukový blok dne
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_07 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Důchody Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční matematika 2. část
(finanční gramotnost)
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Ekonomika malých a středních podniků
Úročení.
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Složené úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Transkript prezentace:

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1

SPOŘENÍ Uplatnění geometrické posloupnosti v praxi 2

Nejjednodušší případ, kterým se budeme zabývat v hodinách matematiky Pravidelně ve stejných časových intervalech ukládáme stále stejnou částku, tzv. vklad. 3

Důležité pojmy: nastřádaná částka vklad úroková míra úročitel 4

Nastřádaná částka, ozn. a n finanční hodnota, kterou nastřádáme, (naspoříme) po n úrokovacích obdobích Vklad, ozn. a pravidelně ukládaná částka, vždy počátkem úrokovacího období Úroková míra, ozn. p výše odměny vyjádřená v procentech p.a. Úročitel, ozn. r 5

Na úvod jednoduchý příklad: Kolik nastřádáme pravidelnými ročními vklady ,- Kč vloženými vždy počátkem roku za 4 roky při 5 % p.a., úročí se na konci roku? Zápis: a = ,- Kč n = 4 roky p = 5 % p.a.  r = 1,05 a n = ? 6

ODVOZENÍ VZORCE (střádání) Jednotlivé vklady se neúročí stejně  vklad z prvního roku „vynese“ rozhodně více, než vklad vložený v posledním roce Pro úročení vkladů za jednotlivá období využijeme vzorce z předešlé kapitoly – úrokování: konečná jistina určována vždy za 1 rok počáteční jistina vklad na počátku jednotlivých období 7

1. vklad – úročí se po celých n období po n letech vykáže částku: 2. vklad – úročí se po celých (n – 1) období po (n – 1) letech vykáže částku: 3. vklad – úročí se po celých (n – 2) období po (n – 2) letech vykáže částku: n-tý poslední vklad – úročí se jeden rok po 1 roce vykáže částku: CELKOVÁ NASTŘÁDANÁ ČÁSTKA 8

součet n členů GP: a 1 = ar, q = r (každý následující člen GP je r krát větší) Celková nastřádaná částka 9

ŘEŠENÉ PŘÍKLADY 10

Příklad 1: Kolik nastřádáme pravidelnými ročními vklady ,- Kč placenými vždy počátkem roku za 5 let při 2,5 % p.a.? Řešení: a = ,- Kč n = 5 let p = 2,5 % p.a.  r = 1,025 a n = ? 11

Příklad 2: Kolik musíme ukládat počátkem každého roku, abychom za 20 let nastřádali ,- Kč při 3,5 % p.a.? Řešení: n = 20 let a n = ,- Kč p = 3,5 % p.a.  r = 1,035 a = ? 12

Příklad 3: Za jak dlouho nastřádám ,- Kč pravidelnými počátkem roku placenými vklady ,- Kč při 2 % p.a.? Řešení: a n = ,- Kč a = ,- Kč p = 2 % p.a.  r = 1,02 n = ? 13

PŘÍKLADY NA PROCVIČENÍ 14

1.Kolik nastřádáme pravidelnými ročními vklady 5 000,- Kč placenými vždy počátkem roku za 6 let při 9 % p.a.? 2.Kolik nastřádáme za 10 let pravidelnými počátkem roku placenými vklady ,- Kč při a) 8 % p.a., b) 10 % p.a., c) 12 % p.a.? [41 002,- Kč] [ ,- Kč, b) ,- Kč, c) ,- Kč] 15

3.Kolik musíme ukládat počátkem každého roku, abychom za 5 let nastřádali ,- Kč při 9,5 % p.a.? 4.Kolik musíme ukládat počátkem každého roku, abychom za 10 let nastřádali ,- Kč při a) 7 % p.a., b) 9 % p.a., c) 11 % p.a.? [ ,- Kč] [33 821,- Kč, b) ,- Kč, c) ,- Kč] 16

5.Za jak dlouho nastřádám ,- Kč pravidelnými počátkem roku placenými vklady ,- Kč při 10,5 % p.a.? 6.Za jak dlouho nastřádám ,- Kč pravidelnými počátkem roku placenými vklady ,- Kč při a) 5 % p.a., b) 10 % p.a., c) 15 % p.a.? [a) 9 let a 3 měsíce, b) 7 let a 9 měsíců, c) 6 let a 9 měsíců] [6 let a 8 měsíců] 17