Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_703 Ročník: 2. Vzdělávací obor: 65-42-M/01 Hotelnictví Téma: Vývoj ekonomického myšlení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nástin dějin ekonomických teorií Ing. Vojtěch Jindra
Advertisements

Vývoj ekonomické teorie
- Úvodní přednáška 1. - Úvodní přednáška.
MAKROEKONOMIE – 2. část Autor: Ing. Vladimír Havlík.
Úvod do makroekonomie Martina Hedvičáková
Teorie hospodářské politiky
Hospodářská politika státu
E.
TEST 1 VY_32_INOVACE_  a. KLIDNÉMU SPOLEČENSKÉMU VÝVOJI  b. PŘEKOTNÉMU VÝVOJI, REVOLUCÍM  c. PROTI JAKÉKOLIV ZMĚNĚ.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Ekonomie - předmět Autor: Jaroslav Kvapil.
Úvod do ekonomie. Proč existuje hospodářství Předmět a metody ekonomie
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Makroekonomie a hospodářská politika
Makroekonomie.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
POLITOLOGIE TEST 12.
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
Trh a jeho fungování Milena Tichá
Stát a národní hospodářství
Období formování klasické politické ekonomie Jedná se o předvoj klasické politické ekonomie (také formativní období KPE)
VY_32_INOVACE_08/3/3 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Test z ekonomiky Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_580 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Písemné opakování Jméno autora:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_576 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Odpisy-degresivní způsob.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_578 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Odpisy-souvislé příklady.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_612 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Rozvahové účty – souvislý.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_565 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Skladní karta zásob-příklad.
Název projektu: ICT ve výuce
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ SYSTÉMY
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_712 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: VF : b) přírodní zdroje.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_567 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Kniha pohledávek a závazků-příklad.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_613 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Výsledkové účty Jméno autora:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_575 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Odpisy-degresivní způsob.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_607 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Rozvahové účty Jméno autora:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_603 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Změny rozvahových položek.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_604 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Souvislý účetní příklad.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_614 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Výsledkové účty – souvislý.
Základy ekonomie, managmentu a marketingu Podzim 2006 Mgr. Oldřich Racek.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_608 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemné opakování Jméno.
Trh práce a politika zaměstnanosti
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_566 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Téma: Skladní karta zásob-příklad Jméno autora:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_619 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Souvislý příklad na zaúčtování.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_610 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Rozvahové účty – souvislý.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_570 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Písemné opakování Jméno autora:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_618 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Souvislý příklad na zaúčtování.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_706 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Potřeby Jméno autora: Ing.
NÁZEV PROJEKTU: ICT VE VÝUCE OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_UCE_590 R OČNÍK : 1. V ZDĚLÁVACÍ OBOR : L/51 PODNIKÁNÍ T ÉMA : Ú ČETNÍ DOKLADY – PRAKTICKÉ.
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1151Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek, daň z příjmu a účetní závěrka Téma:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_602 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Změny rozvahových položek.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_617 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Souvislý příklad na zaúčtování.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Ekonomické teorie. Klasická škola Adam Smith David Ricardo  Zákon klesajících výnosů  Teorie komparativní výhody.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Monetarismus Milton Friedman (1912 – 2006)
Název projektu: ICT ve výuce
Fiskální politika Pavel Seknička.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Hospodářská politika Ekonomické teorie.
NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_UCE_591 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Hospodářská politika státu
Ekonomické teorie.
Nová doba a ekonomika Jaký ekonomický systém je typický pro středověk?
Název projektu: ICT ve výuce
Název projektu: ICT ve výuce
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Makroekonomie a hospodářská politika
Název projektu: ICT ve výuce
Název projektu: ICT ve výuce
Transkript prezentace:

Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_703 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Vývoj ekonomického myšlení Jméno autora: Ing. Hana Juřicová Vytvořeno dne: 25. srpna 2012 Metodický popis: Podpora hodin Základů ekonomiky Anotace: Materiál je určen pro žáky 2.ročníku Hotelové školy-vysvětlení základních ekonomických pojmů - vývoj ekonomického myšlení Veškeré pojmy jsou prezentovány na praktických příkladech.

Vývoj ekonomického myšlení: pracovní list č.3: Vysvětlete pojmy: Merkantilismus, Liberalismus. Marxismus, Keynesiánství, Monetarismus Zde najdete odkazy na výše uvedené pojmy: 

pracovní list č.3: merkantilismus: (17.stol.) - vzniká kapitalistické hospodaření - bohatství ztotožněno s penězi (resp. drahé kovy) - státní regulace hospodářství – stát brání vývozu pe- něz (jestli-že v cizině prodám, musím nakoupit další zboží a ne dovézt zpět peníze) - těžba drahých kovů - zahraniční obchod liberalismus: (18.stol.) Adam Smith: (1723 – 1790) dílo – Bohatství národů – prvky tržního mechanismu a konkurence - tržní mechanismus = neviditelná ruka trhu (přežije ten nejsilnější) - volný obchod – trh se reguluje sám bez stát- ních zásahů

Marxismus: ( 19.stol.) Karel Marx : (1818 – 1883) - požadoval zrušení soukromého a zavedení společného vlastnictví Keynesiánství: (20.stol.) John Keynes: (1883 – 1943) - obecná teorie zaměstnanosti, úroku a peněz - je třeba jej státem ovlivňovat - problematický přístup kvůli vysokým nárokům na státní rozpočet - schodkové financování Monetarismus: (20.stol.) Milton Friedman: - státní zásahy svobodu omezují - důraz na regulaci peněz v oběhu - nízký růst inflace - malá podpora hospodářského růstu - předpoklad tržního hospodářství – svoboda jedince