Alena Klapalová albra@seznam.cz MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová albra@seznam.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stručný úvod do UML.
Advertisements

Řízení jakosti, standardy
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
Hodnotový management Teorie rozhodování
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Organizační struktury
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
1.Management? 2.Management jakosti?
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Vybrané metody analýzy
Systém managementu jakosti QMS
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Management systému řízení kvality
MARKETINGOVÝ MIX.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
BSC - Metoda Balanced Scorecard
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Management - Motivování
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ing. Zdeněk Blažek AGROTECH Firma AGROTECH je komplexním dodavatelem zboží a služeb v oblasti označování zboží. Dodáváme samolepící etikety, termotransferové.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém managementu jakosti
MARKETING Přednáška P
Systém managementu jakosti 3
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Management - Motivování
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Alena Klapalová albra@seznam.cz MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová albra@seznam.cz

STRUKTURA PŘEDNÁŠEK: 1. Produkt jako předmět směny a management kvality 2. Management kvality – historický vývoj 3. Proces managementu kvality 4. Řízení procesů v podniku a jeho ekonomické souvislosti v managementu kvality 5. Odvětvové systémy a přístupy managementu kvality 6. ISO 9000:2000 jako systém managementu kvality 7. Metody a techniky používané v managementu kvality 8. Metody měření spokojenosti zákazníka 9. Model EFQM Excellence, Malcolm Baldridge a metoda Balanced ScoreCard v managementu kvality 10. Institucionální rámec managementu kvality 11. Legislativa a hodnocení kvality produktu 12. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v EU a ve světě 13. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v ČR

Produkt jako předmět směny a management kvality DEFINICE KVALITY kvalita versus jakost Platón – „poiotes“ – stupeň znamenitosti, dokonalosti, výtečnosti, excelence Cicero – řes. „qualis“ – „jakého druhu“ – qualitas, qualitat – lat. ČSN EN ISO 9000:2000 “Jakost je definována jako schopnost souboru znaků výrobku nebo procesu plnit požadavky zákazníků”, resp. ….míra (anebo stupeň), s jakou soubor charakteristik splňuje požadavky…“ Feigenbaum - K … je souhrn vlastností, v důsledku kterých je produkt schopný uspokojit potřebu, pro kterou byl vytvořený kvalita je pojem spojený s procesem hodnocení, s očekáváním a potřebami a požadavky jedné strany ve vztahu k nabídce druhé strany, resp. k určitému objektu hodnocení + SUBJEKTIVITA

PRODUKT def.: cokoliv, co může být nabízeno na trhu k uspokojení přání nebo potřeb…“

Vrstvy produktu Idealizovaný očekávaný produkt Rozšířený produkt Obecná užitečnost Konkrétně použitelný produkt Potenciální produkt

Druhy a hierarchie potřeb a motivace Maslow Herzberg uspokojovatelé frustrátory Potřeby seberealizace Potřeby ocenění Sociální potřeby Potřeby bezpečnosti Deklarované Nevyslovené Neuvědomělé Fyziologické potřeby

Hodnota pro zákazníka „Hodnota pro zákazníka je zákazníkem vnímaná preference a hodnocení těch atributů produktu, atributů činnosti a důsledků vzniklých v procesu jejich využití, které umožňují (anebo zabraňují) dosahovat cíle a záměry spojené s požadovanou hodnotou.“ (WOODRUFF, R.B., (1997) H = užitky/náklady Kotler: „přidaná hodnota“ = hodnota produktu + hodnota služby + hodnota personálu + hodnota image/ cena v penězích + cena času + cena energie + cena psychiky Čas a hodnota ex-ante“ - před nákupem transakční - v čase nákupu ex-post - ponákupní - při používání dispoziční -po použití (odvozená)

Kvalita a klasifikace produktu Kvalita a positioning Kvalita a klasifikace produktu Kvalita a výrobková řada http://eshop.vodafone.cz/hs.htm?lang=cs Kvalita a znaky kvality http://www.expertshop.cz/kompakt/Digitalni-fotoaparat-Canon-PowerShot-A430

Gutman: „means-end chain model“ Komplex hodnot Atributy produkut/ znaky kvality Komponenty užitků konečné konkrétní abstraktní funkční socio- psychologické instrumentální http://mizuno.merrell-mizuno.cz/k_22-NEUTRAL-RUNNING/p_187-Wave-Pursuit-2