Fyzikální veličiny LC.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
Advertisements

FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Opakování Délka, hmotnost, objem.
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
Měření fyzikálních veličin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Fyzikální veličiny.
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co to je?.
Měříme délku s různou přesností
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Digitalizace výuky Příjemce
Matematika Objemy těles.
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tlak
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Vlastnosti látek Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A PŘEVODY JEDNOTEK
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
PŘÍKLADY NA JEDNOTKY PŘEVODY JEDNOTEK
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Rozměry těles, délka.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Jednotky délky, hmotnosti, obsahu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Měření fyzikálních veličin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tlak
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Značky a měřidla fyzikálních veličin:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Fyzikální veličiny LC.
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
VY_32_INOVACE_
Převody jednotek délky
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Převody jednotek délky
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Převody jednotek – 2. část
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Transkript prezentace:

Fyzikální veličiny LC

Katka Petr 175 52 16 186 70 23 ? ? výška (cm) hmotnost (kg) věk (roky) krása 175 52 16 výška (cm) hmotnost (kg) věk (roky) krása 186 70 23 ? ?

železný hřebík 25 83 ano hliníková vidlička ne 20 17 délka (cm) hmotnost (g) lze zmagnetovat 25 83 ano hliníková vidlička délka (mm) hmotnost (g) lze zmagnetovat ne 20 17

tenisový míček 6,5 56 45 koule průměr (cm) hmotnost (g) objem (cm3) tvar 6,5 56 45 koule

např. délka, hmotnost, čas,…….. Fyzikální veličiny jsou vlastnosti těles , které lze měřit (určovat jejich hodnotu) např. délka, hmotnost, čas,…….. Měřit znamená porovnávat s dohodnutou jednotkou. např. měření délky… jednotka 1 centimetr -1 cm 1 cm 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Zapisujeme l = 11 cm značka délky značka jednotky délky

t = 55 s značka jednotky času značka času m = 100 kg značka jednotky hmotnosti značka hmotnosti

Mezi fyzikální veličiny nepatří - tvar , krása , zda lze látka zmagnetovat , ……………………., vlastnosti , které nelze měřit. různé tvary cukroví

Mirek pomáhal tatínkovi v dílně a měřil. Výsledky svých měření si zapsal : šroubek m = 2 g l= 1,5 cm Cihla m= 4 kg d= 250 mm š= 120 mm h= 65 mm h Doplň jednotky,tak aby údaje odpovídaly skutečnosti . š d

Pamatuj : Dvakrát měř,jednou řež!!!!!!

Odkazy na internetové stránky, ze kterých jsou kopírovány obrázky http://www.svetkulturistiky.cz http://www.mineralfit.cz/mineralfit/clanek/570--tenis-a-jeho-pravidla.html http://www.smska.cz/index.php3?recid=38423&stranka=fotky_detail.php