Úloha 2 Zabezpečení prostoru pomocí detekce zvuku. Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Jaroslav Zika 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentační manažer Kapitola 2.0 (První prezentace)
Advertisements

Prezentační manažer Kapitola 9.3 (Automatický chod - časování)
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Návod na programování v NXT- G
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
ZAČÍNÁME PRACOVAT S WORDEM 2007
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Počítačové modelování dynamických systémů Simulink 5. cvičení Miloslav LINDA katedra elektrotechniky a automatizace.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/2.
InfoPath Využití formulářů ve výuce zeměpisu. InfoPath Nadstavba k balíku MS Office Prostředí koresponduje s ostatními produkty Microsoftu. Program je.
GarageBand_1 Ing . Irena Uluçay.
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
PowerPoint. PowerPoint Co je to PowerPoint? Program PowerPoint slouží k tvorbě prezentace. Pracuje se zde s tzv. snímky. Každý snímek tvoří jednu obrazovku.
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
VY_32_INOVACE_48_OS_Windows_7_II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
postup tvorby prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Na hlavním panelu najdeme nejdůležitější tlačítko v počítači – START. Pomocí nabídky START spouštíme programy, aplikace a hry, spravujeme a vypínáme.
Martina Braunerová.  nejdůležitější program v počítači  umožňuje všem ostatním programům fungovat  prostředník mezi počítačem a uživatelem.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_09.
Orientace robotického systému v pracovním prostoru pomocí optických senzorů. Autor práce: Tomáš Baďura Vedoucí práce: Dr. Ing. Radovan Kukla.
Pracovní prostředí počítače
Spouštíme aplikace Spuštění aplikace Malování
Informační a komunikační technologie 1.3 Nastavení počítače Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: listopad.
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček. Konfigurace Windows VY_32_INOVACE_10_1_05_AP.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Vstupně-výstupní porty
COGAIN 2009 Možnosti řízení invalidního vozíku. Systém řízení vozíku  Rozdělen do několika částí  Část pohonu Motor pohonu Senzory ujeté vzdálenosti.
Digitální učební materiál
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Základní nastavení systému
Úloha č. 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Detekce pohybu s vykonáním mechanické energie pomocí mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 1 Měření vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 3 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Využití zvukového modulu NXT na základě pohybu - Pozdrav.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.
Úloha 2 Rozpoznání vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Vzorová úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Počítačové laboratoře bez tajemství aneb naučme se učit algoritmizaci a programování s využitím robotů CZ.1.07/1.3.12/ „Tento projekt je spolufinancován.
Úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc iFiles – správce a prohlížeč dokumentů Co se všechno naučíme???
Ovládací panely Šablona 32 VY_32_INOVACE_1_7_Windows-ovládací panely.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Návod na programování v NXT- G část.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Tomáš Jansa VY_32_INOVACE_OV8 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu Co se.
Základy úpravy digitální fotografie Seznámení s program Zoner PhotoStudio.
PowerPoint Program na vytváření prezentací Pozadí snímků  Pravým tlačítkem klikneme do snímku a otevřeme Formát pozadí.
Programování mikropočítačů Práce s PLC Foxtrot. PLC Foxtrot na učebně Pří PLC Foxtrot Tlačítkové panely pro ovládání digitálních vstupů Sedmisegmentovka.
Tiskárny a konfigurace tisku
Inicializace portů mikrokontroléru
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Návrh přípravku pro měření pomocí programu EAGLE
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Spouštíme aplikace Spuštění aplikace Malování
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Pracovní prostředí počítače
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Transkript prezentace:

Úloha 2 Zabezpečení prostoru pomocí detekce zvuku. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014

Sestavit zařízení, které oznámí vznik zvuku s vyšší intenzitou Zadání úlohy Úlohu lze použít např. jako hlídač úrovně signálu, v oblastech měření úrovně hluku. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014

Postup - Navrhnout algoritmus pro uvedenou úlohu - Sestavit zařízení z komponent podle zadání (mikropočítač NXT, zvukový senzor) - V PC vytvořit program pro mikropočítač NXT - Otestovat systém, zapsat hodnoty do tabulky - Provést změny nastavení – konfigurace Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014

Použité díly Vstupní zařízení: Zvukový senzor Výstupní zařízení Displej mikropočítače Integrovaný reproduktor mikropočítače

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Algoritmus Start Zvukový senzor Vyhodnocení úrovně signálu Spuštění zvuku

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace Připojíme senzor k mikropočítači do portu 2

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program Spustíme vývojové prostředí LEGO MINDSTORMS Education NXT Programming V záložce File vybereme možnost New a vytvoříme nový projekt

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program V pravé části programu se nachází nástrojová lišta s programovými komponenty Nástrojová lišta obsahuje tři záložky, zvolíme prostřední – Kompletní zobrazení

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Seznámení s prvkem - smyčka Smyčka je část kódu, který se opakuje, pokud je splněna podmínka Smyčka se nachází v záložce Flow pod tlačítkem s názvem Loop Flow Loop

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Klikneme-li levým tlačítkem myši na programovatelný prvek, vyvoláme nabídku vlastností Control – Nastaví podmínku, kdy se má smyčka opakovat  Forever – Běží do nekonečna  Sensor – Běží pokud je na určitém sensoru daná hodnota  Time – Běží po určitý čas  Count – Běží po určitý počet opakování  Logic – Běží pokud má proměnná danou hodnotu Seznámení s prvkem - smyčka

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program Pro čtení dat ze senzoru opakovaně použijeme smyčku Z panelu nástrojů vložíme komponent Smyčka do vlákna programu Flow Loop

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Seznámení s prvkem – senzor zvuku SensorSound sensor Senzorový prvek umožnuje číst data ze sensoru Zvukový sensor se nachází v záložce Sensor pod tlačítkem s názvem Sound sensor

Seznámení s prvkem - zvuk Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Klikneme-li levým tlačítkem myši na programovatelný prvek, vyvoláme nabídku vlastností Port: vybrání, ke kterému vstupnímu portu je senzor připojen. Compare: slouží k nastavení úrovně zvuku pro porovnávání s hodnotou snímanou senzorem. Stejnou funkci má i volba znamének větší a menší.

Seznámení s prvkem - switch Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Control - V této oblasti lze určit zda se bude rozhodování switch řídit hodnotami které předem zadáte nebo výstupem ze senzoru Senzor – Zde lze nastavit z jakého senzoru bude brát switch data pro rozhodování

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace – program Do vytvořené smyčky vložíme prvek switch Prvek switch nastavíme aby se rozhodoval podle dat ze zvukového senzoru

Seznámení s prvkem - zvuk Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Chceme-li Vydat zvuk, použijeme prvek Sound Tento prvek se nachází v záložce Action pod tlačítkem s názvem Sound

Klikneme levým tlačítkem myši na programovatelný prvek a vyvoláme nabídku vlastností Action – Sound File – Spustí přednastavený zvuk Action – Tone – Spustí určitý tón Volume – Nastaví úroveň hlasitosti zvuku Control – Nastaví jestli se má zvuk spustit nebo vypnour Note – Vybrání tónu k přehrání Seznámení s prvkem - sound Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014

Postup realizace - program Do prvku switch vložíme do horní větve (podmínka je splněna) prvek Sound;

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Postup realizace - program Program nahrajeme do mikrokontroleru a spustíme ho. Při vyšším hluku se spustí zvuk na mikrokontroleru

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Výstup programu Provedeme měření událostí ve svém okolí (Projíždějící auta, hlasitá televize, práce v dílně) Výsledky zapíšeme do tabulky

Děkuji za pozornost Po provedení úlohy ukliďte pracoviště a zkontrolujte, zda máte všechny zapůjčené součástky. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014

Použité zdroje a literatura Ostatní zdroje jsou autora Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014